|
کدخبر: 320366

ارز دیجیتال/ قیمت اتریوم/ رمزارز

پیش بینی جذاب درباره قیمت اتریوم / رکورد جدید زده می شود؟

شب گذشته، قیمت اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، با ۶٪ رشد از سطح ۲٬۶۰۰ دلار عبور کرد.

اقتصاد پیش بینی جذاب درباره قیمت اتریوم / رکورد جدید زده می شود؟

ETH سود هفتگی خود را به بیش از ۱۵٪ افزایش داده است. در حالی که قیمت ETH اخیراً به سمت ۳٬۵۰۰ دلار رشد کرده است، شرکت فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton) نیز روز گذشته به جمع متقاضیان ETF اتریوم پیوست. در این مطلب، علاوه بر بررسی تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم، جزئیات درخواست اخیر این شرکت نیز بررسی شده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

احتمال افزایش قیمت ETH به ۳٬۵۰۰ دلار

تحلیلگران در حال حاضر نسبت به افزایش قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ خوش‌بین هستند و رشد اخیر، دروازه‌ها را به روی هدف ۳٬۵۰۰ دلار باز کرده است.

میاکل فن دپوپه (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر مشهور روز گذشته در این باره گفت: منتظر هستیم تا اتریوم سرعت خود را افزایش دهد. سطح ۲٬۱۵۰ دلار به حمایت تبدیل شد و در حال حاضر منتظر یک شکست برای ادامه تا ۳٬۵۰۰ دلار هستیم.

از ژوئن ۲۰۲۲، قیمت اتریوم در حال افزایش بوده است که با ایجاد دو کف بالاتر (Higher low) که با فلش‌های سبز نشان داده شده، مشخص شده است. سرعت افزایش قیمت پس از ثبت هر یک از این کف‌ها افزایش یافته است.

در نوامبر ۲۰۲۳، قیمت اتریوم از سطح مقاومت استاتیک و بلند مدت خود (در ناحیه ۲٬۰۰۰ دلار) خارج شد. این حرکت منجر به ثبت سقف محلی ۲٬۷۱۷ دلار در ژانویه ۲۰۲۴ شد و از سطح مقاومت ۰.۳۸۲ فیبوناچی اصلاحی فراتر رفت.

هر چند، پس از آن شاهد کاهش جزئی قیمت بودیم، اما اتریوم موفق شد هفته گذشته از این سطح مقاومت فیبوناچی صعود کند. شکست اخیر قیمت ETH نشان می‌دهد انباشت در بازار نزولی به پایان رسیده است و احتمالا می‌توانیم خیلی زود به سطوح بالاتر برسیم.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در تایم‌فریم هفتگی همچنان بالای ۵۰ قرار دارد و واگرایی نزولی (خط سبز) را شکسته است.

پیش‌بینی قیمت ETH: ابتدا به ۲٬۰۰۰ دلار می‌رسیم یا ۳٬۰۰۰ دلار؟

در تایم‌فریم روزانه، قیمت ETH از خط روند نزولی (مقاومت داینامیک) خارج شده و از سطح مقاومت ۰.۶۱۸ فیبوناچی اصلاحی در ۲٬۵۰۶ دلار عبور کرده است (فلش قرمز). مقاومت ۰.۶۱۸ فیبو اغلب تعیین می‌کند که آیا افزایش قیمت از نوع اصلاحی است یا خیر.

RSI نیز در تایم فریم روزانه بالای ۵۰ قرار دارد که نشانه صعودی است. بنابراین، اکنون که اتریوم از سطح ۰.۶۱۸ فیبو اصلاحی خارج شده است، انتظار می‌رود به یک سقف جدید سالانه برسد. به دلیل عدم وجود مقاومت سربار، قیمت می‌تواند حداقل ۳۵٪ تا سطح مقاومت بلندمدت ۰.۶۱۸ فیبو اصلاحی در تایم فریم هفتگی (خط زرد) در ۳٬۳۵۰ دلار افزایش یابد.

با وجود این پیش‌بینی صعودی، بسته شدن کندل قیمت زیر سطح حمایت ۲٬۳۸۰ دلار، حرکت صعودی اتریوم را در معرض خطر قرار می‌دهد. در این صورت، اتریوم می‌تواند با ۸٪ ریزش به خط روند نزولی در ۲٬۳۰۰ دلار برسد.

رقابت برای راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم در حال رشد است

در حالی که SEC هیچ قصدی برای تایید ETF اتریوم را اعلام نکرده است، شرکت‌های بزرگ مالی همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهند. فرانکلین تمپلتون نهمین شرکت مدیریت دارایی است که برای ETF اتریوم درخواست داده است. روز دوشنبه، ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن)، این شرکت درخواست خود جهت راه‌اندازی یک ETF اتریوم را در کمیسیون بورس (SEC) ثبت کرد.

پرونده فرانکلین تمپلتون نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد یک جایگزین سرمایه‌گذاری مشابه سرمایه‌گذاری مستقیم در اتریوم ارائه دهد. کوین‌بیس کاستدی (Coinbase Custody) به‌عنوان متولی حضانت ارزهای دیجیتال و بانک نیویورک ملون (New York Mellon) نیز به‌عنوان متولی پول نقد، مدیر و عامل انتقال وجه نقد این شرکت معرفی شده‌اند.

این درخواست تنها مبتنی بر بازخرید نقدی است و پاداش‌های استیکینگ اتریوم نیز به عنوان درآمد برای صندوق در نظر گرفته شده است. در نتیجه، این صندوق قرار است از طریق مشارکت در مکانیسم اجماع شبکه، پاداش کسب کند.

اخیرا، نرخ مشارکت در استیکینگ اتریوم شاهد بیش از ۲۵٪ صعود بوده است. مشارکت رو به رشد در استیکینگ اتریوم امنیت بیشتری را برای این شبکه بلاکچین به ارمغان می‌آورد. با این حال، سود استیکینگ اتریوم در حدود ۴-۳.۵٪ است که نسبت به امن‌ترین ابزار سرمایه‌گذاری یعنی اوراق یک ساله خزانه‌داری ایالات متحده کمتر است.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها