|
کدخبر: 320364

یارانه نقدی / واریز یارانه / یارانه معیشتی

زمان واریز یارانه نقدی / دولت خیال مردم را راحت کرد

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در رابطه با علت تعویق در واریز یارانه‌های نقدی گفت: این کار برای نظم بخشیدن به پرداخت یارانه انجام شده است.

اقتصاد زمان واریز یارانه نقدی / دولت خیال مردم را راحت کرد

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، زمان اجرای هدفمندسازی یارانه‌ ها برای روز بیستم هر ماه تعیین شده است. در این روز، یارانه‌های نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. در ماه بهمن سال جاری، همزمان با اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، صحبت‌ها درباره ارائه یارانه تشویقی به خانوارها صورت گرفت. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در راستای تشویق خانوارها به استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی، یارانه‌های تشویقی را در نظر گرفت. اما چند روز قبل از زمان واریز یارانه‌ها، به دلیل تعویق‌هایی که رخ داد، یارانه‌های نقدی پرداخت نشدند و واریز یارانه بهمن ماه به تعویق افتاد.

روز ۱۷ بهمن ماه و ۳ روز قبل از زمان واریز یارانه‌های نقدی به حساب سرپرستان خانوار، سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که یارانه بهمن ماه در زمان دیگری واریز خواهد شد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی ذیل انجام خواهد شد.

جدول-زمان-بندی-پرداخت-یارانه

درحالی که سرپرستان خانوار روز بیستم بهمن ماه منتظر واریز یارانه نقدی بودند، طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در رابطه با علت تعویق در واریز یارانه‌های نقدی به حساب سرپرستان خانوار و تغییر در سیستم یارانه دهی گفت: این کار برای نظم بخشیدن به پرداخت یارانه انجام شده است. با توجه به اینکه چهار زمان برای پرداخت یارانه اشخاص متفاوت وجود دارد، از این پس هر کدام را طبق زمان‌بندی مشخصی پرداخت می‌کنیم که مشکلی وجود نداشته باشد.

گفتنی است، در ابتدای بهمن ماه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه فجر آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ سال آینده ادامه خواهد داشت. گفته می‌شود یارانه تشویقی در راستای توسعه بیشتر طرح کالابرگ الکترونیک اجرایی می‌شود.

پیشتر وزیر کار گفته بود: طرح جدید کالابرگ به‌مدت سه‌ماه برای تثبیت قیمت‌ها آغاز شده و تفاوت این با طرح سابق این است که یارانه تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان افزایش داشت.

سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: طرح جدید کالابرگ به‌مدت سه‌ماه برای تثبیت قیمت‌ها آغاز شده و تفاوت این با طرح سابق این است که یارانه تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان افزایش داشته و ۱۱ قلم کالا کدگذاری شده و به میزان وزن خرید، یارانه تشویقی داده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین شرط حداقل ۲۲۰ هزار خرید حذف شده و هرکس هر مقدار خرید کند، از یارانه تشویقی برخوردار خواهد شد؛ عیدی کارگران مشخص است و میزان آن معادل دو ماه حقوق دریافتی کارگر است و پرداخت خواهد شد یعنی اگر کارگری ۱۲ ماه مشغول کار بوده، معادل دو ماه حقوقش را به‌عنوان عیدی دریافت خواهد کرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: عیدی بازنشستگان نیز طبق مصوبه هیات وزیران، ۲ میلیون و پانصد هزار تومان، برای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان است که تأمین منابع صورت گرفته و پرداخت می‌شود.

در سال ۱۴۰۰ هرچند روند کاهشی کالری دریافتی متوقف و تقریباً ثابت ماند، اما سرانه مصرف کالا‌های اساسی خانوار‌ها اعم از «گوشت قرمز و سفید»، نشان داد که هرچند مصرف گوشت قرمز کلیه دهک‌ها نسبت به سال ۹۹ افزایش یافته، اما روند مصرف گوشت سفید کمی متفاوت شده و میزان مصرف خانوار‌های دهک‌های کم درآمد، پایین آمد و دهک اول ۱۳ درصد و دهک دوم ۱۰ درصد مصرف گوشت سفید خود را کاهش دادند، اما مصرف دهک‌های پردرآمد به جز دهک نهم تغییر چندانی نیافت.

اما از سال ۱۴۰۱ و به دنبال حذف ارز ترجیحی، طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» در حالی در راستای افزایش رفاه اجرا شده که خانوار‌های سه دهک اول، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم درآمدی مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به عنوان یارانه دریافت می‌کنند. هرچند قرار بود این یارانه بر روی سفره غذایی خانوار‌ها بنشیند و به نوعی تورم ایجاد شده بر روی اقلام اساسی خوراکی را پوشش دهد و از همین رو مقرر شد پرداخت این یارانه‌ها به صورت نقدی تنها به مدت دو ماه اجرا شود و پس از آن در بستر جدیدی، کالابرگ در اختیار مردم قرار گیرد تا افراد با کارت بانکی به فروشگاه مراجعه و مقدار مشخص کالا را با قیمت مشخص دریافت کنند، اما به دلیل مهیا نبودن زیرساخت‌ها برای ارائه کالا‌های اساسی، خانواده‌ها این مبلغ را هر جایی که خودشان تشخیص می‌دادند مصرف کردند.

منبع: اکونگار
  • ناشناس ارسالی در

    خدا گواه است که نیت شما خیر نیست با این اصطلاحات مردم را فریب ودسته دسته میکنید

  • ناشناس ارسالی در

    هر کس بهر خوردن میاد یادتون باشه یه را خوردن الان دارند میخواهن یه دیگه را هاپولی کنند لامصبها سیرمونی ندارند از همه جا دزدی و اختلاس و چپاول میکنند ولی باز میخواهند خدا به داد ما برسد

  • علی ارسالی در

    برای نظم بخشیدن 5 روز زودتر واریز می کرد ید .ما مردان آنجلوس نیستیم

  • ایرانی بدبخت افسرده ارسالی در

    بخداخجالت داره اینقدرمردم به دیدیهبدبخت نگاه نکنید

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه این کار خودش به بی نظمی و نارضا یتی ملت دامن زد

  • هما ارسالی در

    بازم یکماه رفت تو پاچه ملت نمیدونم به ا ین کار چی میگن ولی اسمش نظم نیست اسمش حق ه بازیه اگه راست میگید یکماه جلوتر میداد ید

  • م ارسالی در

    زمین و زمان پر کردید از این حرفا ۶۰ میل یون فقیر درست کردید

  • نا شناس ارسالی در

    دوست عزیز حکابت یارانه دولت همان هو یج و چماق است من نوعی به این چندر غار داشتم ع ادت می کرد یک دفعه مثل فیلم بینوایان هوس گرفتن یارانه رو کردم و گفنم اقای بامبل یارانه چماق خورد تو فرق سرم و گفت 10 روز دیگه بابا برید از سایر کشورها یاد بگیری د با مردمشان بازی نمی کنند و سرشان منت ن می گذارند

  • ناشناس ارسالی در

    پس من که ناعادلانه دهک 9شدم یارانه فجر ن دارم؟!

  • ناشناس ارسالی در

    رییسی بااین برنامه ریزی مشکلات عدیده اقت صادی اکثریت ملت رارفع نمود باید ازایشان سوال کرد ۳۰۰ ویا۴۰۰ هزارتومان در مقابل ا برتورم تاریخی ایجاد شده در دولت شما باای ن مقداراندک جبران میشود مرغ کیلویی سی هز ار تومانی روحانی به بالای صدهزارتومان بر نج سی وپنج تومانی یک صد و چهل هزارتومان گوشت دویست هزار تومانی به سس صدهزارتومان تخم مرغ شانه ای سی هزار تومانی به صد وپ نجاهزارتومان وسایر کالاها و هزینه های دا رو وقبوض آب و برق و تلفن و گاز ومسکن واج اره بها چندین برابر شده

  • محمد ارسالی در

    کفگیر به ته دیگ خورده ای وای به حال این ملت

  • ناشناس ارسالی در

    با دوزار پولی که میدین توقع خرید گوشت وم رغ برامردم دادید

  • ناشناس ارسالی در

    شما که راس میگی ولی....

  • سید ارسالی در

    دولت غلط اضافه میکنه براش مهم نیست چون خ ود دولتمردان حقوق نجومی میگیرن و من با ۱ ۸ سال سابقه در نظام و مرزبانی با ۱۵ میلی ون حقوق و بچه مریض دارم امرار معاش میک نم دولت خبر درد مردم رو نداره اینجوری ۲ ماه یارانه مردم رو به جیب زدن دادن امثال چای دبش و غارتگران خوردن خدا لعنت کنه ه مه دولتمردان رو مردم هر روز دارن ضعیف تر میشن من بعد یک سال و نیم، نیم کیلو گوشت خریدم؛ باورش سخته چون بچه مریض دارم و ه ر روز یک پام تو داروخونه هست ولی برای سل امتی و رفاه خانواده حاضرم اعضای بدنم رو بفروشم تا به اونها سخت نگذره من تازه کار مند دولتم وای به حال کارگرا و بیکارها و درماندگان خدایا خودت ظهور کن

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنتتون کنه که همیشه بار خودتون رو ک مر شکسته این مردم انداختید.

  • ناشناس ارسالی در

    بابااین چه مسخره بازی یارانه ملت روبدین مردم احتیاج دارن این یعنی چی مگه همون بی ستم ماه چه ایرادی داشت

  • ناشناس ارسالی در

    کالابرگتون هم مسخرس بلیدکلی پول ازجیب بز اری روش شایدکسی نداشته باشه ازجیب بزار،ر وش وبه این کالاهم نیازداشته باشه خدالعنت تون بکنه بااین کالابرگ

  • اسلام ارسالی در

    دزدی محسوب میشه. سری قبل یارانه ها را همین سی ام میدادن . بهونه شلوغی سر ماه و حقوق کارکنان دولت را وسط کشیدن پنج روز پنج روز بردنش جلو تا اینکه یک ماه یارانه مردم را زدن.

  • ناشناس ارسالی در

    بخوره تو سر اعتقادات مزخرفتون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها