|
کدخبر: 320308

قیمت خودرو/شاهین/بازار خودرو

قیمت شاهین امروز ۲۴بهمن +جدول

در آگهی‌های بازار خودرو، خودروی شاهین اتومات مدل ۱۴۰۲ به صورت صفر کیلومتر به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین، شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ با کارکرد ۲۱۰ هزار کیلومتر با قیمت ۶۲۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

شاهین جدیدترین خودروی سایپا است که مدل‌های دنده‌ای آن در دست مشتریان قرار گرفته است. این خودرو بر پلتفرم جدید SP100 ساخته شده است. با این حال، زیر کاپوت آن همچنان از موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپه با ظرفیت ۱.۵ لیتر استفاده می‌شود که قبلاً در خودروهای تیبا، ساینا و کوییک به کار رفته بود. اما با اضافه کردن سیستم توربوشارژ به این موتور، قدرت خودرو شاهین به ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۷۸ نیوتن.متر افزایش یافته است.

برند مدل کارکرد قیمت (تومان)
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۳۶,۰۰۰ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۱ ۲۱۰,۰۰۰ ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۹,۰۰۰ ۶۳۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ صفر ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ صفر ۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۲ صفر ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۲ صفر ۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۲ صفر ۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰

با توجه به اینکه سایپا و ایران خودرو قراردادی برای همکاری در حوزه پیشرانه امضا کرده‌اند، این احتمال وجود دارد که در شاهین اتوماتیک از موتور TU5P ایران خودرو استفاده شود که هم‌اکنون زیر کاپوت تارا قرار دارد.

سدان جمع و جور سایپا دارای گیربکس CVT با ۶ دنده مصنوعی است، اما با جعبه دنده کوییک اتوماتیک و ساینا اتوماتیک تفاوت دارد و عملکرد بهتری خواهد داشت.

شاهین قرار بود در دو تیپ S (نیمه فول آپشن) و G (فول آپشن) عرضه شود که فعلا فقط شاهین G در بازار موجود است. شاهین G دنده‌ای دارای آپشن‌هایی شامل نمایشگر مالتی مدیا، دوربین عقب، اتولایت، ناوبری و استارت بدون کلید است، اما شاهین اتوماتیک آپشن‌های بیشتری خواهد داشت و به کروز کنترل، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، شیشه‌های دودی، ایربگ‌های جانبی و صندلی‌های برقی جلو مجهز می‌شود.

منبع: باما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها