|
کدخبر: 180511

ریزش عجیب قیمت شاهین در بازار خودرو

اکنون پس از ۳ ماه از عرضه خودرو شاهین به بازار می توان گفت که قیمت شاهین با سرعت بیشتری در حالت حرکت به سمت قیمت تعادلی است.

خودرو ریزش عجیب قیمت شاهین در بازار خودرو

با افزایش قیمت مصوب خودرو شاهین در کارخانه نه تنها قیمت این خودرو در بازار افزایش نیافت بلکه به دلیل کاهش فاصله قیمت بازار و کارخانه و کم شدن سود سفته بازی روی این خودرو، قیمت بازار با کاهش هم مواجه شد.

در شرایطی که در روز ۲۰ خرداد ماه قیمت سایپا شاهین از سوی آگهی دهندگان ۳۹۴ میلیون تومان اعلام قیمت می شد، اما این گروه در فاصله تنها ۱۰ روز سطح انتظار خود را کاهش داده و دیروز ۳۰ خرداد هر دستگاه شاهین ۳۷۵ میلیون تومان قیمت داده شد که کاهش ۲۰ میلیون تومانی را نشان می دهد.

در شرایطی که قیمت مصوب خودرو شاهین اکنون ۲۹۱ میلیون تومان است، به این ترتیب اختلاف قیمت بازار و کارخانه این خودرو در این مدت از بالای ۱۰۰ میلیون تومان به ۸۴ میلیون تومان رسیده است.

باتوجه به اینکه شاهین تنها ۳ ماه از حضورش در بازار می گذرد و قابل پیش بینی است که با افزایش تعداد خودروهای تحویلی همچنان شاهد کاهش قیمت این خودرو در بازار باشیم.

منبع: خودرو تک
  • سیدمیثم احمدی ارسالی در

    از لحاظ موتوری مشکل داره این خودرو .
    شما حساب کن موتور تیبا که ۸ سوپاپه رو گذاشتند رو این ماشینی که بزرگه و سنگین و توربو روش گذاشتند . خوب معلومه چه فشاری به موتور میاد .
    در آینده نه چندان دور این ماشین رو دست صاحبش باد می‌کنه .

  • شهروند ارسالی در

    375 میلیون تومان برای ماشینی که موتور8 س وپاپ تیبا روش نصب کردن به خدا ملت دیگه ر د دادن
    آخه آدم عاقل اول ببین چی دا ری می خری قرار بود موتور برلیانس روش نصب بشه بعد چینی ها ندادن(فقط نمیدونم چرا ا ینقدر سنگشون رو به سینه میزنیم) به ایران سایپا هم موتور درپیت تیبا یه توربو زدن تنگش انداختن به خلق الله
    البته خلا یق هرچه لایق
    وقتی خودت برای خودت ا حترام قائل نشی
    فقط متاسفم

  • اسلام ارسالی در

    سلام.درواقع شاهین درحال حاضر بهترین ماشی ن تولید داخل است وبا خودروهای خارجی میتو اند رقابت کند وقیمت آن با توجه به قیمت د یگر خودروها باید بالای ۸۰۰ میلیون باشد.ح ال کار شکنان خارجی و عدم دسترسی دلالان د اخلی به این خودرو باعث شده تا عیب جویی ک نند.این خودرو از ۲۰۷ حداقل دو برابر بهتر است.و...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها