|
کدخبر: 320235

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت اتریوم

هزاران اتریوم جابجا شد / صاحبان ETH چه در سر دارند؟

در زمان نگارش این خبر، این کیف پول حدود ۴۶ هزار اتریوم با ارزش تقریبی ۳۶۲ میلیون دلار در اختیار دارد. تجزیه و تحلیل سایت AMBCrypto از شاخص جریان خالص (Netflow) در پلتفرم کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) نشان داد که انتقال اخیر تأثیری بر روند کلی نداشته است. این شاخص حاصل کسر شدن مقدار وجوه ورودی به صرافی‌ها از مقدار خروجی آنها است.

اقتصاد هزاران اتریوم جابجا شد / صاحبان ETH چه در سر دارند؟

بر اساس گزارش پلتفرم لوک‌آن‌چین (Lookonchain)، کیف پول جفری ویلک (Jeffrey Wilcke)، یکی از بنیانگذاران اتریوم (ETH) حدود ۴۳۰۰ توکن ETH را به یک صرافی منتقل کرده است.

آخرین نقل و انتقال ثبت‌شده از این کیف پول به ژوئن ۲۰۲۳ برمی‌گردد. در این تاریخ، ویلک ۲۲ هزار اتریوم به ارزش حدود ۴۱.۱ میلیون دلار را به یک صرافی انتقال داده بود.

در زمان نگارش این خبر، این کیف پول حدود ۴۶ هزار اتریوم با ارزش تقریبی ۳۶۲ میلیون دلار در اختیار دارد. تجزیه و تحلیل سایت AMBCrypto از شاخص جریان خالص (Netflow) در پلتفرم کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) نشان داد که انتقال اخیر تأثیری بر روند کلی نداشته است. این شاخص حاصل کسر شدن مقدار وجوه ورودی به صرافی‌ها از مقدار خروجی آنها است.

در پایان جلسه معاملاتی دهم فوریه، شاخص جریان خالص منفی باقی ماند که نشان‌دهنده ادامه خروج توکن‌های ETH از صرافی‌ها است. طبق نمودار، در این روز بیش از ۹۸۰۰ توکن ETH از صرافی‌ها خارج شده است.

این روند برخلاف روز گذشته بود که طی آن بیش از ۷۵ هزار اتریوم وارد صرافی‌ها شد. در زمان انتشار این خبر، حدود ۳ هزار اتریوم دیگر از صرافی‌ها خارج شده است.

ethereum-co-founder-moves-22k-eth-are-prices-affected

به نظر می‌رسد هم‌بنیانگذار اتریوم از فرصت افزایش قیمت برای فروش دارایی‌های خود بهره برده است. اتریوم در زمان نگارش این خبر، بیش از ۲۵۰۰ دلار قیمت دارد.

قدرت روند صعودی آن هم در میانگین متحرک کوتاه‌مدت (خط زرد) و هم در شاخص قدرت نسبی آن (RSI) مشهود است.

ethereum-co-founder-moves-22k-eth-are-prices-affected

اگر اندیکاتور RSI همچنان به رشد خود ادامه دهد، قیمت ETH افزایش خواهد یافت که خبر خوبی برای دارندگان آن، پس از یک دوره رکود طولانی خواهد بود.

ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

همان‌طور که گفتیم، eth یک سیستم آزاد و عمومی بر پایه‌ی فناوری بلاکچین است که دارای مرورگر،‌ زبان برنامه‌نویسی و سیستم پرداخت مخصوص به خود است. این ارز هیچ کنترل کننده‌ی واحد و مرکزی ندارد و هزاران سیستم کامپیوتری به صورت داوطلبانه در گوشه و کنار دنیا آن ‌را کنترل می‌کنند. این کاربران نود یا گره نام دارند و امنیت شبکه نیز به عهده‌ی آن‌ها است.

در این ارز خبری از ثبت داده‌ها بر روی یک سرور مرکزی و به صورت محرمانه نیست. تمامی اطلاعات موجود در شبکه به طور کامل میان نود‌ها توزیع شده است و هر گره یک کپی از تمامی داده‌های بلاکچین در اختیار دارد.

اتر که به اختصار ETH نامیده می‌شود؛ رمزارزی است که برای پرداخت کارمزد تراکنش‌‌ها در شبکه‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، اتر سوخت شبکه‌ محسوب می‌شود. از این رمزارز به منظور ایجاد انگیزه برای نود ها استفاده می‌شود تا همچنان به‌صورت داوطلبانه تراکنش‌ها را تایید کرده،‌ بلاک ایجاد کنند و امنیت شبکه را حفظ کنند.

به طور کلی، در پاسخ به این سوال که ارز Ethereum چیست می‌توان گفت شبکه به طور کامل خود مختار است و هیچ شخص، سازمان یا نهادی مدیریت و کنترل آن‌را بر عهده ندارد. نحوه خرید ETH نیز پیچیدگی خاص ندارد و شما با افتتاح حساب در یک صرافی امن می‌توانید این ارز را معامله کنید.

بعد از اینکه به این سوال پاسخ دادیم که eth چیست بهتر است در مورد علت به وجود آمدن آن نیز صحبت کنیم. در دنیای امروز، اطلاعات شخصی ما، رمزها و اطلاعات مالی‌مان در کامپیوتر افراد دیگر ذخیره می‌شود.؛ آن هم به وسیله‌ی سرورهایی مثل آمازون، فیس بوک و گوگل. حتی اطلاعات این مقاله هم بر روی سرورهای یک شرکت دیگر ذخیره شده است. این شرکت‌ها تیم‌های تخصصی خودشان را در جهت ذخیره و ایمن‌سازی اطلاعات گسترش داده‌اند و هزینه‌های مرتبط با زمان کار و انجام آن را می‌پردازند؛ لذا استفاده از این شرکت‌ها فوایدی بسیاری دارد.

اما همراه با این تسهیلات، معایبی نیز وجود دارد؛ همان‌طور که می‌دانیم و یاد گرفته‌ایم، یک هکر یا دولت‌ها می‌توانند بدون اطلاع شما به فایل‌هایتان دسترسی داشته باشند که مطمئناً دلخواه شما نیست. این کار را از طریق اعمال نفوذ یا حمله به یک شخص ثالث (طرف سوم) انجام می‌دهند و به این معناست که می‌توانند اطلاعات شما را بدزدند، افشا کنند یا تغییر دهند.

برایان بهلندورف (Brian Behlendorf)، سازنده‌ی سرور اینترنتی apache، برای اینکه این نوع طراحی را در واقع «گناه اصلی اینترنت» بنامد، یک سری اقدامات انجام داده است. بهلندورف و امثال وی عقیده دارند که اینترنت همیشه باید غیر متمرکز باشد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها