|
کدخبر: 319994

بلیت‌ قطار/سفر نوروزی/قیمت بلیت

بازار داغ بلیت های قطار /جدول فروش عید نوروز

طرح پیش‌فروش بلیت‌های قطارهای اسفندماه از تاریخ اول تا ۲۲ اسفندماه، به عنوان پیش‌فروش قبل از عید نوروز، در تاریخ ۱۷ بهمن ساعت ۹ صبح، با اولویت فروش اینترنتی و بدون تغییر قیمت آغاز شد و بلیت‌های پیش‌فروش در همان دقایق و ساعات ابتدایی به فروش رسیدند.

اقتصاد بازار  داغ  بلیت های قطار /جدول فروش عید نوروز

طرح پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای اسفندماه به تاریخ اول تا ۲۲ اسفندماه به عنوان پیش‌فروش قبل از پیش‌فروش عید نوروز روز گذشته ۱۷ بهمن ساعت ۹ با اولویت فروش اینترنتی و بدون تغییر قیمت آغاز شد و بلیت‌های پیش‌فروش در همان دقایق و ساعات ابتدایی به فروش رفت. به طوری که در حال حاضر در سایت‌های اینترنتی فروش بلیت قطار، بلیت در مسیرهای مختلف برای بازه زمانی مذکور ناموجود است.

نکته طلایی در هنگام خرید بلیت‌های پیش‌فروش قطار این است که متقاضیان باید از همان دقایق ابتدایی زمان اعلام‌شده نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند وگرنه شانس اینکه بخواهند در ماه‌ پایانی سال با قطار به مسافرت بروند، نخواهند داشت.

به‌رغم اینکه بلیت قطار فعلا یافت نمی‌شود اما ما در جدول زیر، لیست کمترین و بیشترین قیمت‌ بلیت قطار از مقصد تهران به استان‌های مختلف را آورده‌ایم تا اگر خواستید و توانستید در پیش‌فروش مخصوص عید نوروز بلیت تهیه کنید، در جریان قیمت‌ها باشید. کمترین قیمت‌ها مربوط به قطارهای ۶تخته و بیشترین قیمت‌ها مربوط به قطارهای ۴تخته است.

نام قطار

قیمت(تومان)

تهران-مشهد

۲۲۳.۰۰۰-۷۹۲.۰۰۰

تهران-بندرعباس

۳۰۹.۰۰۰-۶۵۰.۰۰۰

تهران-یزد

۱۶۲.۰۰۰-۴۴۰.۰۰۰

تهران-تبریز

۱۸۰.۰۰۰-۴۲۲.۰۰۰

تهران-کرمان

۲۳۲.۰۰۰-۵۲۸.۰۰۰

تهران-شیراز

۴۶۷.۰۰۰

تهران-اهواز

۳۶۰.۰۰۰

تهران-اصفهان

۲۵۵.۰۰۰-۶۴۱.۰۰۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سید میعاد صالحی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در راستای رفاه هموطنان گرامی و درخواست‌های متعدد واصله و به منظور حذف صف‌های حضوری خرید بلیط، در پیش فروش بلیط‌های اسفند که روز سه شنبه آغاز می‌شود، برای اولین بار، کل ظرفیت بلیط به صورت ‎اینترنتی عرضه می‌شود و پس از ۴ ساعت، بلیط‌های باقیمانده همزمان اینترنتی و حضوری (آژانس) عرضه می‌گردد.»

 

قیمت بلیط قطار برای هر نفر

هرچه خدمات رفاهی یک قطار بالاتر باشد، هنگام خرید بلیط قطار با قیمت بالاتری روبه‌رو می‌شوید. خدمات رفاهی می‌تواند شامل امکان پذیرایی، وجود تخت/صندلی راحت، سرگرمی و غیره باشد. پس هنگامی که در پی رزرو بلیط قطار هستید فقط به این فکر نکنید که مسیر تمام قطارها یک ریل ثابت است. وجود امکانات متفاوت است که بر قیمت بلیط قطار تاثیر می‌گذارد. البته در نظر داشته باشید که میان وسایل نقلیه مختلف، بلیط قطار قیمت نسبتا پایینی دارد؛ حتی اگر با قطار پنج ستاره سفر کنید.

اکنون به نظر شما تنها عاملی که بر قیمت بلیط قطار تاثیر دارد، امکانات قطار است؟ مسیر شما نیز تاثیر زیادی بر قیمت بلیط قطار دارد. هرچه مسیر طولانی‌تر باشد این قیمت نیز بالاتر است.

خرید اینترنتی بلیط قطار

خرید بلیط قطار در حال حاضر به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید هم از طریق مراکز فروش حضوری و هم به صورت آنلاین، بلیط قطار تهیه کنید. بر خلاف بلیط هواپیما، یک نکته بسیار مثبت در مورد بلیط قطار وجود دارد. اطلاعات موجود در یک سایت خرید اینترنتی بلیط قطار، با اطلاعات مراکز حضوری و حتی ایستگاه‌های راه‌آهن یکسان است. همچنین ظرفیت‌های خالی موجود در قطار نیز در تمام پایگاه‌های داده یکسان است. پس اگر هنگام رزرو بلیط قطار به صورت آنلاین دیدید که قطار ظرفیت ندارد، می‌توانید مطمئن باشید نیازی نیست به راه آهن بروید تا شاید بلیط پیدا کنید. اطلاعات در تمام دیتابیس‌ها کاملا به روز و یکسان است.

حال که این نکته را می‌دانیم، ترجیح شما این است که در آرامش خانه و از پشت لپ‌تاپ خرید بلیت قطار را انجام دهید یا در ترافیک راهی مراکز حضوری فروش بلیط قطار شوید؟

اگر بخواهید کوپه دربست رزرو کنید نیز می‌توانید گزینه کوپه دربست را انتخاب کرده و سپس بر روی «جستجوی بلیط قطار» کلیک کنید. لیستی از تمام گزینه‌های موجود به شما نمایش داده خواهد شد. در این لیست شما می‌توانید تمام بلیط‌های قطار موجود برای مسیرتان را با هم مقایسه کرده و بهترین قیمت و امکانات را انتخاب کنید. فرض کنید به دنبال خرید بلیط قطار تهران مشهد هستید. کافیست تهران را در مبدا و مشهد را در مقصد وارد کنید. پس از تعیین فیلترهای دیگر، به سادگی می‌توانید بلیط خود را انتخاب کنید.

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها