|
کدخبر: 248377

قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز گران می شود؟

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها گفت: سازمان هواپیمایی برای جلوگیری از افزایش تاخیر پروازهای نوروزی تمهیداتی را در نظر گرفته است.

حمل و نقل قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز گران می شود؟

با نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تعداد سفرهای نوروزی سازمان هواپیمایی کشوری تمهیدات لازم برای سفرهای نوروزی را به تمامی شرکت‌های هواپیمایی کشوری ابلاغ کرده که در همین زمینه  آقای حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی توضیحاتی را ارائه داد.

آقای حسن خوشخو گفت: روز گذشته ستاد ویژه سفرهای نوروزی با حضور  تمامی  عوامل صنعت از جمله شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت‌های هواپیمایی و غیره با محوریت سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل و جلسات متعددی در خصوص برنامه ریزی و هماهنگی انجام سفرهای نوروز برگزار شد. 

چه تمهیداتی برای سفرهای نوروزی در بخش هوایی کشور در نظر گرفته شده است؟

خوشخو گفت: سازمان هواپیمایی کشور در ایام نوروز  در حوزه  نظارت برایمنی و امنیت پروازها، بررسی و چک محسوس و نامحسوس سازمان از عملیات هوانوردی شرکت‌ها و فرودگاه‌ها در ایام نوروز به ویژه در حوزه عملیاتی همچون تجهیزات فنی، هواپیما، گروه پروازی و سرویس دهی در فرودگاه اقداماتی را در دستور خود قرار داده است.

برای جلوگیری از تاخیر پروازها در ایام نوروز چه تمهیداتی را انجام خواهید داد؟

خوشخو گفت: در زمان تاخیر پروازها، حضور در بین مسافران، اطلاع رسانی به موقع و تکریم مسافران با توجه به دستورالعمل‌های صادره سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه حقوق مسافر به طور کامل انجام می‌شود.

در جهت افزایش خدمت رسانی به مسافران در پروازهای داخلی و با همکاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ساعات استفاده از فرودگاه‌های خاص افزایش یافته تا محدودیت عملیات پروازی کاهش یابد.

برای جلوگیری از تاخیرات در پروازهای نوروزی هواپیما پشتیبان قرار داده‌ایم و سعی خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن سرویس و تفاهم نامه ای را با  تمامی ایرلاین ها منعقد کنیم تا خدمات به بهترین شیوه ممکن ارائه شود. 

خدمات ویژه هوایی برای چه بازه زمانی است؟

خوشخو گفت: مطابق هرساله طرح‌های ویژه در حوزه هوایی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین است. سازمان هواپیمایی همانند هرسال خدمات و نگاه ویژه‌ای برای پیک‌ مسافران هوایی در نوروز در نظر گرفته، چراکه در این بازه ما شاهد افزایش حجم تقاضا هستیم.

آیا قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز تغییر می کند؟

خوشخو گفت: با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی  در این  بازه زمانی هیچ گونه افزایش قیمتی نداریم. تمامی ایرلاین‌ها موظف هستند  بلیت خود را متناسب با نرخ اعلام شده در آذر امسال ارائه کنند. در پروازهای خارجی هم براساس مقررات مکانیزم های  خاص خود را دارد و مقررات ویژه‌ای در پروازهای خارجی هم در نظر گرفته شده است.

نظارت‌های سازمان هواپیمایی در این زمینه به چه شکلی است؟

خوشخو گفت: سازمان هواپیمایی با توجه به ساختارهای موجود  از ابتدای اسفند نظارت‌های خود را بر روی قیمت بلیت ها افزایش داده و تاکنون هم هیچ گزارشی مبنی بر تخلف گران فروشی به سازمان هواپیمایی کشور اعلام نشده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها