|
کدخبر: 319719

بلیت قطار/سفر نوروزی / گردشگر

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار از این تاریخ / عرضه فقط به صورت اینترنتی است

مدیر عامل شرکت راه آهن اعلام کرد که در پیش‌فروش بلیط‌های اسفند که در روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، برای اولین بار تمام ظرفیت بلیط به صورت آنلاین در دسترس قرار خواهد گرفت و پس از گذشت ۴ ساعت، بلیط‌های باقیمانده همزمان به صورت آنلاین و حضوری (از طریق آژانس‌ها) عرضه خواهند شد.

اقتصاد آغاز پیش‌فروش بلیت قطار از این تاریخ / عرضه فقط به صورت اینترنتی است

سید میعاد صالحی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در راستای رفاه هموطنان گرامی و درخواست‌های متعدد واصله و به منظور حذف صف‌های حضوری خرید بلیط، در پیش فروش بلیط‌های اسفند که روز سه شنبه آغاز می‌شود، برای اولین بار، کل ظرفیت بلیط به صورت ‎اینترنتی عرضه می‌شود و پس از ۴ ساعت، بلیط‌های باقیمانده همزمان اینترنتی و حضوری (آژانس) عرضه می‌گردد.»

قیمت بلیط قطار برای هر نفر

هرچه خدمات رفاهی یک قطار بالاتر باشد، هنگام خرید بلیط قطار با قیمت بالاتری روبه‌رو می‌شوید. خدمات رفاهی می‌تواند شامل امکان پذیرایی، وجود تخت/صندلی راحت، سرگرمی و غیره باشد. پس هنگامی که در پی رزرو بلیط قطار هستید فقط به این فکر نکنید که مسیر تمام قطارها یک ریل ثابت است. وجود امکانات متفاوت است که بر قیمت بلیط قطار تاثیر می‌گذارد. البته در نظر داشته باشید که میان وسایل نقلیه مختلف، بلیط قطار قیمت نسبتا پایینی دارد؛ حتی اگر با قطار پنج ستاره سفر کنید.

اکنون به نظر شما تنها عاملی که بر قیمت بلیط قطار تاثیر دارد، امکانات قطار است؟ مسیر شما نیز تاثیر زیادی بر قیمت بلیط قطار دارد. هرچه مسیر طولانی‌تر باشد این قیمت نیز بالاتر است.

خرید اینترنتی بلیط قطار

خرید بلیط قطار در حال حاضر به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید هم از طریق مراکز فروش حضوری و هم به صورت آنلاین، بلیط قطار تهیه کنید. بر خلاف بلیط هواپیما، یک نکته بسیار مثبت در مورد بلیط قطار وجود دارد. اطلاعات موجود در یک سایت خرید اینترنتی بلیط قطار، با اطلاعات مراکز حضوری و حتی ایستگاه‌های راه‌آهن یکسان است. همچنین ظرفیت‌های خالی موجود در قطار نیز در تمام پایگاه‌های داده یکسان است. پس اگر هنگام رزرو بلیط قطار به صورت آنلاین دیدید که قطار ظرفیت ندارد، می‌توانید مطمئن باشید نیازی نیست به راه آهن بروید تا شاید بلیط پیدا کنید. اطلاعات در تمام دیتابیس‌ها کاملا به روز و یکسان است.

حال که این نکته را می‌دانیم، ترجیح شما این است که در آرامش خانه و از پشت لپ‌تاپ خرید بلیت قطار را انجام دهید یا در ترافیک راهی مراکز حضوری فروش بلیط قطار شوید؟

اگر بخواهید کوپه دربست رزرو کنید نیز می‌توانید گزینه کوپه دربست را انتخاب کرده و سپس بر روی «جستجوی بلیط قطار» کلیک کنید. لیستی از تمام گزینه‌های موجود به شما نمایش داده خواهد شد. در این لیست شما می‌توانید تمام بلیط‌های قطار موجود برای مسیرتان را با هم مقایسه کرده و بهترین قیمت و امکانات را انتخاب کنید. فرض کنید به دنبال خرید بلیط قطار تهران مشهد هستید. کافیست تهران را در مبدا و مشهد را در مقصد وارد کنید. پس از تعیین فیلترهای دیگر، به سادگی می‌توانید بلیط خود را انتخاب کنید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها