|
کدخبر: 319984

تعرفه رایگان/هزینه آبونمان/کمیته امداد

تعرفه مشترکان آب و برق و گاز این افراد صد در صد رایگان شد

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد اعلام کرد که با تصویب مجلس شورای اسلامی، تعرفه‌های آب، برق و گاز مددجویان در برنامه هفتم توسعه کشور به صورت رایگان قرار گرفته است.

اقتصاد تعرفه مشترکان آب و برق و گاز  این افراد صد در صد رایگان شد

حسین فتاحی با اشاره به هماهنگی موثر کمیته امداد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: همواره نمایندگان در تلاش بوده‌اند تا قوانینی را برای ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر به مددجویان تحت حمایت تصویب کنند. در طول سال‌های پس از انقلاب، قوانین حمایتی متعددی برای بهبود وضعیت محرومان به تصویب رسیده است؛ از جمله معافیت از هزینه‌های دادرسی، معافیت مالیاتی، معافیت از پرداخت ارزش افزوده و سایر تسهیلات مشابه دارند.

وی گفت: در طول فعالیت مجلس یازدهم، بخشی از دغدغه‌ها برطرف شده است و به دنبال رفع دیگر مشکلات مددجویان از طریق تصویب قوانین راه‌گشا هستیم.

فتاحی با تقدیر از حضور مؤثر نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه بود که از نزدیک با مشکلات مردم روبرو می‌شوند، خاطرنشان کرد: در خصوص بحث‌های مالیاتی، در قانون ارزش افزوده لحاظ شده تا بخشی از مالیات دریافتی جهت جبران هزینه‌های محرومان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، به این افراد عودت داده شود. البته به دلیل اینکه آئین نامه اجرایی این امر در دولت همچنان در حال بررسی است، هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل حمایتی و معیشتی و همچنین تسهیلات اشتغال، شاهد رشد خوبی بودیم، گفت: در ابتدای مجلس یازدهم، تسهیلات بانکی اشتغال‌زایی ۴,۹۰۰ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. تسهیلات یاد شده در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز ۳۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد افزود: همچنین در مجلس یازدهم بحث مسکن محرومان مطرح شد که مبالغ خوبی برای کمیته امداد و بهزیستی پیش‌بینی کردند.

وی به رشد مستمری مددجویان در طول فعالیت مجلس یازدهم پرداخت و افزود: در ابتدای سال ۱۳۹۹ به ازای هر یک نفر میزان مستمری ۱۹۸ هزار تومان بود گفت که این رقم در سال ۱۴۰۳ احتمالاً به یک میلیون تومان افزایش می‌یابد.

فتاحی در ادامه به دو قانونی که در دستور کار مجلس بوده اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه اشتغال، کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای اصلی ایجاد اشتغال در کشور در ماده ۶ قانون برنامه هفتم مشخص و مقرر شد دولت آن نیازها و امکانات لازم را در اختیار امداد قرار دهند. همچنین دولت و مجلس در ماده ۳۱ همانند برنامه ششم توسعه کشور، مجدداً به تفاهم رسیدند که علاوه بر یارانه‌های نقدی که مددجویان تحت پوشش دریافت می‌کنند، هر سال حداقل مستمری خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی بر مبنای متوسط ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار تصویب شود.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان اینکه در ماده ۳۱ بند الحاقی ۲ مطرح شد که کمیته امداد و بهزیستی با هدف توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار افراد تحت پوشش خود و افراد کم درآمد جامعه در طرح‌های اشتغال خرد و خانگی با رویکرد زنجیره‌های تولیدی و تعیین سهم در رشد تولید ملی، آنها را دارای شغل پایدار کنند، افزود: در همین راستا دولت نیز مکلف شده است تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌های خیرین و نهادهای عمومی را در اختیار کمیته امداد قرار دهد.

وی با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه هفتم توسعه، همانطور که در بودجه سنواتی سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده بود، تعرفه مشترکان آب و برق و گاز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سقف حدود مصرف را رعایت کنند، رایگان اعلام شد. از سوی دیگر در بحث انشعابات آب و برق و گاز، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی و انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب معاف شدند.

فتاحی گفت: در بودجه ۱۴۰۳ معافیت پرداخت حق بیمه صندوق بیمه همگانی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، معافیت از پرداخت حق بیمه پایه سالانه صندوق بیمه همگانی، وام‌های رفاه دانشجویی که با اولویت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت خواهد شد، مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال در قانون بودجه سنواتی در خصوص مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تصویب شد که در صورتی که این افراد در سه دهک پایین درآمدی قرار داشته باشند، وام مسکن به میزان چهار میلیارد ریال به این افراد اختصاص خواهد یافت.

فتاحی همچنین به افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در سال آینده اشاره و اعلام کرد که این مصوبات در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که به شورای نگهبان ارسال شده و بعد از تأیید به عنوان قانون ابلاغ خواهد شد.

وی درباره آمار عملکرد معاضدت‌های حقوقی به مددجویان در استان‌ها در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ گفت: ۱۳۹۱ دعاوی حقوقی، ۷۱۰ دعاوی امور حسبی، ۹۶۰ دعاوی مالی، ۵۰۱ دعاوی ثبتی و ۳۸۴ دعاوی کیفری در این مدت داشته‌ایم.

منبع: مهر
  • خسته قادر ارسالی در

    آب وبرق وگاز ومعدن مال ملت است وباید برا ی همه رایگان شود رایگان ۰

  • موسی ارسالی در

    کاری کردیم که اعضای این قشر زیاد شده از متوسط وثروتمند با افزایش غیر شرعی نرخ گا ز وبرق و... می گیریم وگاز برق و...قشر ضع یف رارایگان می کنیم.
    رایگان درایر ان هیچ چیز نیست از ثروتمند بگیر زیاد برق وگاز آنها را رایگان کن با کمال تاسف

  • جانباز جنگ ارسالی در

    شما فقط حرف مفت میزنید قبض برق کلیه مشتر کین نصبت به ماه قبل ۲ برابر صادر شده فقط زر میزنید بر باعث بانیش لعنت از دروغ گف تن خسته نمیشین

  • سرپرست خانوار ارسالی در

    دروغ دروغ دروغه...
    حرفهات همه درو غه
    اینهمه کلک ارثیه ازکیداری

    یک ذره روراستی چرانداری

    دروغ دروغ دروغه
    حرف های همه دروغه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها