|
کدخبر: 319886

حقوق فرهنگیان / حقوق معلمان

آزمون استخدامی خزانه آموزش و پرورش را پر کرد

وزیر آموزش و پرورش از استقبال بی‌سابقه از این آزمون استخدامی خبر داد

اقتصاد آزمون استخدامی خزانه آموزش و پرورش را پر کرد

از طریق یک محاسبه ساده، مشخص می‌شود که این مجموعه برای برگزاری آزمون، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از داوطلبان بابت ثبت‌نام دریافت کرده است. فرصت ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش برای جذب ۷۲ هزار نفر روز یک‌شنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ به پایان رسید.

این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش از استقبال بی‌سابقه از این آزمون استخدامی خبر داد و با اشاره به برگزاری این آزمون برای جذب معلم دوره ابتدایی، متوسطه و هنرستان گفت: «بیش از یک میلیون نفر در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌و‌پرورش برای راهیابی به این مشاغل مهم و اثرگذار ثبت‌نام کردند که این آمار بی‌سابقه است.»

وی گفته است: «بیش از ۶۳۰ هزار نفر در گروه آموزگار ابتدایی و حدود ۳۸۰ هزارنفر برای گروه دبیری و هنرآموزی ثبت‌نام کردند که تاکنون چنین آماری نداشتیم». و اما… و اما نکته جالب در این ماجرا، هزینه ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش ۱۴۰۳ به مبلغ ۳۷۸ هزار تومان بود.

با توجه به آمارهای اعلام شده، در گروه ابتدایی بیش از ۶۳۰ هزار نفر و در گروه دبیری و هنر آموز بیش از ۳۸۰ هزار نفر ثبت نام کردند. به نظر می‌رسد که رقابت در این آزمون شدیدتر از هر آزمون استخدامی دیگری است.

در این آزمون استخدامی به صورت میانگین برای هر موقعیت شغلی آموزگاری ۲۲.۵ نفر و برای هر موقعیت شغلی دبیری و هنرآموز ۱۵ نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این آزمون استخدامی برای رشته‌های شغلی آموزگاری در روز جمعه ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲ و برای رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در خور ذکر است که آموزش‌و‌پرورش اردیبهشت و مرداد امسال هم با برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب ۵۶هزار معلم اقدام کرد و گفته شده که آزمون‌های استخدامی برای جذب معلم پرورشی و سرایدار مدرسه هم به‌زودی برگزار خواهد شد.

چندی پیش سخنگوی وزارت آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش ‌در واکنش به این دو موضوع مطرح شده از سوی مجلس اظهار کرده بود: هر نیرویی را که ما وظیفه داریم ناظر بر قانون کشور، استخدام و جذب کنیم حتماً جذب و استخدام کرده‌ایم. زیرا وزارت آموزش و پرورش بدنه دولت است و نمی‌تواند خودش خلاف قانون تصمیم بگیرد. در عین حال اگر نیرویی هنوز جذب نشده است، تا زمانی که قانونی درباره جذب آن وجود نداشته باشد ما نمی‌توانیم فرد را استخدام کنیم. در این مورد هم، درواقع دولت بر اساس قانون مجلس می‌تواند مجوز صادر کند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: براین اساس، در خصوص نیروهای نهضتی، بنا شده اگر در آزمون قبول شدند، جذب شوند و اگر در آزمون قبول نشدند، باز هم ناظر بر قانون، با آنها همکاری خواهد شد. چون اگر ناظر بر قانون نبود، دفتر نظارتی با ما برخورد می‌کرد. لذا ما تابع قانون مجلس شورای اسلامی هستیم و هر قانونی که باشد ما آن را اجرا می‌کنیم، ولی در حال حاضر هیچ نیرویی نداریم که ناظر بر قانون باید او را جذب می‌کردیم و جذب نکرده‌ایم.

منبع: خراسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها