|
کدخبر: 319840

تجهیزات پزشکی/ هزینه های درمان / تعرفه های درمان

نیمی از بازار تجهیزات پزشکی در دست این افراد است

در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره)، بهرام عین اللهی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان صحبت کرد. وی اعلام کرد: در حال حاضر، ۲۷۰ هزار دانشجو در کشور در حوزه‌های مرتبط با پزشکی تحصیل می‌کنند.

اقتصاد نیمی از بازار تجهیزات پزشکی در دست این افراد است

وزیر بهداشت بیان کرد که امروزه بخش سلامت در منطقه به قوی‌ترین حالت خود رسیده است و افزود: در اوایل انقلاب مجبور بودیم برای هر کاری از پزشکان غیرحرفه‌ای در کشورهای همسایه استفاده کنیم و در حالی که جمعیت کشور ما یک سوم امروز بود، مردم مجبور بودند به کشورهای خارجی برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کنند. اما اکنون با توجه به حضور اساتید متخصص و پزشکان متعهد در کشور، نظام سلامت ما به روز و پیشرفته شده است.

وی در ادامه به فعالیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و حضور ۲۲ هزار هیات علمی و ۲۷۰  هزار دانشجو در کشور اشاره کرد و گفت:  ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی و پارک‌های علمی فناوری در کشور مشغول به فعالیت که در حوزه دانش بنیان نیز توانسته‌اند افتخارآفرین باشند.

عین اللهی گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد تامین نیاز تجهیزات پزشکی کشور را به شرکت‌های دانش بنیان داده‌ایم و حدود ۹۹ درصد از دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و حال آن که در ابتدای انقلاب، این عدد ۲۰ درصد بود.

وی  با بیان این که ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی کشور تولید داخل است، افزود: البته باید بتوانیم ۵۰ درصد مابقی را هم در داخل تولید کنیم. در مورد خانه‌های بهداشت و شبکه بهداشت هم که از بزرگترین شبکه‌های بهداشت و درمان دنیاست، توانسته‌ایم تقریبا در همه روستا‌ها، خانه بهداشت راه اندازی کنیم؛ به نحوی که امروز  ۱۸ هزار خانه بهداشت و مراکز بهداشتی در نقاط گوناگون کشور وجود دارد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: علیرغم تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، مردم ما قهرمانانه در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کردند و مقاومت می‌کنند و روز به روز تحولات چشمگیر و مثبتی را در کشور شاهد هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود اشاره کردند که تحریم‌ها باعث شده است در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی برسیم.

عین اللهی در ادامه گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی، اساتید، دانشمندان و دانشجویان  در حرکت‌های استقلال طلبی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند و امروزه پیوند بین دانشگاه و صنعت یک ضرورت تاریخی است که روز به روز این پیوند قوی و محکم‌تر شده است.

وی گفت:  اخیرا در طرح پویش ملی سلامت، بیش از ۴۶ میلیون نفر شرکت کردند و این استقبال مردم به دلیل اعتماد مردم به دولت بوده است و ما باید قدر مردم را بدانیم.

وزیر بهداشت در پایان گفت: امروز نیازمند کار جهادی و میدانی هستیم  و در این مسیر دانشمندان و محققین کشورمان تاثیر‌گذار هستند و می‌توان عقب افتادگی تاریخی را جبران کرد و امروزه جمهوری اسلامی ایران الگوی بسیاری از کشورهاست و در قله افتخارات هستیم.

تورج شیرزادی ظهر امروز دوشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) در حاشیه سفر وزیر کشور به استان کرمانشاه و بازدید از مرکز پت اسکن آفتاب در بیمارستان بهارستان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به مرکز پت اسکن اختصاص یافته که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن به دستگاه اختصاص یافته است.

وی افزود: دستگاه پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین تشخیص را دارد و بیماری‌ها به خصوص سرطان را به صورت دقیق تشخیص می‌دهد.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تنها چهار دستگاه در کشور مجهز به این دستگاه هستند و هم‌جواری این مرکز با مرکز جامع سرطان به تشخیص دقیق بیماری کمک زیادی کرده است.

وی در خصوص رادیوتراپی بیمارستان بهارستان خاطرنشان کرد: هفت میلیارد ریال تجهیزات در بخش رادیوتراپی بیمارستان بهارستان وجود دارد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها