|
کدخبر: 319822

گردشگر / قیمت تور / تور گردشگری

این افراد نگران اشتغال نباشند / از دانشگاه بیرون بیایید استخدام می شوید

در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر تخصیص کد رشته‌های گردشگری و هتلداری در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

اقتصاد این افراد نگران اشتغال نباشند / از دانشگاه بیرون بیایید استخدام می شوید

در این نامه آمده است که فعالیت‌های صنایع گردشگری و هتلداری به شکلی دانش‌محور و کاربردی صورت می‌گیرد. برای این منظور، شاخه‌های مختلف گردشگری و روش‌های پذیرایی و مهمان‌نوازی همواره به روز رسانی و بهینه‌سازی می‌شوند تا با نیازهای روزمره گردشگران هماهنگ شوند. به همین دلیل، توجه ویژه به آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه ضروری است و اهمیت آن بیش از پیش افزایش یافته است.

با عنایت به اینکه در سال‌های اخیر در هنرستان‌های زیر مجموعه؛ رشته‌های گردشگری و هتلداری دایر شده است، ولیکن برای جذب آموزگاران و معلمان متخصص از فارغ التحصیلان این رشته‌ها در ردیف‌های استخدامی آزمون سراسری آن وزارتخانه متناسب با نیاز در واحدهای زیر مجموعه، اقدام لازم صورت نگرفته است.

همچنین در هنرستان‌ها و مدارس مرتبط، به دلیل عدم جذب نیروی متخصص و استفاده از متخصصان رشته‌های غیر مرتبط قطعاً نتایج مدنظر برای توسعه گردشگری حاصل نمی‌شود.

با توجه به فراخوان جدید استخدامی آن وزارتخانه و عدم درج رشته‌های مرتبط با صنعت گردشگری دستور فرمائید ضمن اصلاح و درج کد رشته‌های گردشگری و هتلداری در ردیف‌های جدید از ظرفیت متخصصان و فارغ التحصیلان رشته‌های فوق الذکر در این آزمون و آزمون‌های بعدی استفاده شود.

رشته گردشگری یک حوزه تحصیلی است که به مطالعه و آموزش مفاهیم، علم، و مهارت‌های مرتبط با صنعت گردشگری می‌پردازد. این رشته در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به صورت رشته تحصیلی مستقل و همچنین در قالب رشته‌های مرتبط با مدیریت، مهندسی، جغرافیا، تاریخ و فرهنگ، رشته‌های اقتصادی و مدیریت موجود است.

در رشته گردشگری، دانشجویان با مباحث و مهارت‌های مرتبط با صنعت گردشگری آشنا می‌شوند. این شامل مباحثی مانند تحلیل بازار گردشگری، توسعه و مدیریت مقاصد گردشگری، مدیریت هتل و رستوران، مدیریت خدمات گردشگری، بازاریابی گردشگری، تجارت الکترونیک در صنعت گردشگری، مدیریت سفر و تور، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری گردشگری، پایداری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در گردشگری و موارد دیگر می‌باشد.

در حوزه گردشگری، دانشجویان می‌توانند به عنوان مدیران گردشگری، کارشناسان توریسم، مشاوران گردشگری، مدیران هتل و رستوران، مدیران فرهنگی و تاریخی، واکسیناتورهای بین‌المللی، مترجمان گردشگری، مسئولان بازاریابی گردشگری و متخصصان دیگر در صنعت گردشگری فعالیت کنند.

با توجه به رونق روزافزون صنعت گردشگری در سراسر جهان و نقش مهم آن در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی، رشته گردشگری به عنوان یک رشته تحصیلی جذاب و پرمزیت محسوب می‌شود.

بطور کلی، حوزه گردشگری فرصت‌های شغلی گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. با توجه به رشد روزافزون صنعت گردشگری و افزایش تقاضا برای سفر و تجربه‌های گردشگری، فرصت‌های شغلی در این حوزه نیز بسیار افزایش یافته است. در زیر به برخی از فرصت‌های شغلی در حوزه گردشگری اشاره می‌کنم:

مدیریت هتل و رستوران: این شامل مدیران هتل، مدیران رستوران، مدیران امکانات تفریحی و خدمات مرتبط با صنعت گردشگری می‌شود. مشاوران گردشگری: مشاوران گردشگری می‌توانند به مسافران در برنامه‌ریزی سفر و انتخاب مقصد کمک کنند و به آن‌ها راهنمایی‌های لازم بدهند. مدیریت تور: مدیران تور مسئول برنامه‌ریزی و سازماندهی تورها و سفرهای گروهی هستند. راهنمای گردشگری: راهنماهای گردشگری در مقصدهای گردشگری مختلف کار می‌کنند و به مسافران در دیدن و دسترسی به جاذبه‌های گردشگری کمک می‌کنند. مدیریت مقصدهای گردشگری: مدیران مقصدهای گردشگری مسئول توسعه و مدیریت جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌ها و فرصت‌های دیگر در یک مقصد خاص هستند. بازاریابی گردشگری: مسئولان بازاریابی گردشگری به تبلیغات و ارتباطات مرتبط با جذب گردشگران و ترویج مقصدهای گردشگری می‌پردازند.مدیریت ارتباط با مشتری: در صنعت گردشگری، ارتباط موثر با مسافران و مشتریان بسیار مهم است و مدیران ارتباط با مشتری مسئول بهبود تجربه مشتریان و حل مشکلات آنان هستند.تدریس و آموزش: رشته گردشگری نیز فرصت‌های شغلی در زمینه تدریس و آموزش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فراهم می‌کند

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها