|
کدخبر: 319607

بازار سرمایه/ عرضه اولیه/ بورس

جزئیات مهم درباره عرضه اولیه «آردینه» / خرید سهام توصیه می شود؟

عضو هیئت‌مدیره شرکت نشاسته و گلوکز آردینه اعلام کرد که درآمد عملیاتی شرکت در طول دو سال گذشته با رشد ۲۳۵ درصدی افزایش یافته است. او توضیح داد که اصلی‌ترین عامل افزایش سودآوری و رشد درآمدهای عملیاتی شرکت در سال‌های اخیر، خرید ۹۹ درصدی شرکت آرد انوشیروان به منظور تکمیل چرخه تولید است. این تصمیم به دلیل این است که ۹۰ درصد از هزینه‌های تولید شرکت، مربوط به مواد مستقیم مصرفی است.

اقتصاد جزئیات مهم درباره عرضه اولیه «آردینه» / خرید سهام توصیه می شود؟

مسعود امینی، مدیرعامل شرکت نشاسته و گلوکز آردینه، در حاشیه معرفی واحدها و محصولات تولیدی شرکت، به جایگاه قوی این شرکت در بازار اشاره کرد. وی اعلام کرد که شرکت در چهار خط تولید مجزا نشاسته پروتئینه، گلوکز، گلوتن و نشاسته ممتاز فعالیت می‌کند و سهم بسیار بزرگی از بازار کشور را به خود اختصاص داده است. به طور خاص، در تولید نشاسته و گلوتن، شرکت نشاسته و گلوکز آردینه جایگاه اول را از بین ۳۵ کارخانه تولیدی کشور به دست آورده است.

وی ادامه داد: همان‌طور که مشخص است از لحاظ میزان تولید، در تولید نشاسته از گندم با تولید ۱۱ درصد از کل تولیدات کشور، رتبه اول را داریم‌. همچنین در تولید گلوتن گندم نیز با تولید ۱۱ درصد از کل ظرفیت، رتبه اول متعلق به این مجموعه است و در تولید گلوکز و شربت گلوکز نیز رتبه پنجم در اختیار آردینه است.

در بخش دیگری از این نشست کیومرث کیارودی، عضو هیئت‌مدیره و مدیر مالی شرکت آردینه در خصوص روند سودآوری شرکت سخن به میان آورد و گفت: سود ناخالص آردینه طی دو سال اخیر و دوره ۶ ماهه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که این عدد در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷۶ میلیارد تومان، ۱۴۰۱ رقم ۲۹۰ میلیارد تومان و شش‌ماهه امسال نیز ۱۹۶ میلیارد تومان است. همچنین سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۱ رقم ۲۵۲ میلیارد تومان بوده و در شش‌ماهه امسال نیز ۱۸۷ میلیارد تومان سود خالص محقق شده است. از علت اصلی این جهش سودآوری، خرید ۹۹ درصدی شرکت آرد انوشیروان به منظور تکمیل چرخه تولید است. چرا که بیش از ۹۰ درصد از هزینه‌های تولید را مواد اولیه تشکیل می‌دهد. البته شرکت آرد انوشیروان با هدف تولید محصول مرغوب و تأمین پایدار مواد اولیه در سال ۱۳۹۱ خریداری شد که در سال ۱۳۹۵ تولید این شرکت متوقف و تمام تجهیزات و ماشین‌آلات این شرکت به‌روزرسانی شد. خط تولید آرد گندم از شرکت بولر سوئیس، برای تجهیز شرکت آرد انوشیروان خریداری و راه‌اندازی و تولید این شرکت از سال ۱۳۹۷ مجددا آغاز شد.

در آخر نیز آزاده شکری مدیر ارزش‌گذاری تأمین سرمایه دماوند و ارزش‌گذار شرکت آردینه با استفاده از روش‌های تنزیل سود تقسیمی، تنزیل جریان‌های نقد آزاد، روش نسبی (ضریب قیمت به سود) و روش خالص ارزش روز دارایی‌ها به محاسبه قیمت هر سهم شرکت پرداخت که عدد ۵۸٬۹۵۹ ریال ماحصل مجموع روش‌ها بوده است.

جدول

منبع: اقتصادآنلاین
  • علی بابا بخشی ارسالی در

    سلام عرض ادب واحتران نوسان بهبه سمت پایی ن دیگر جا ندارد معمولان به سمت بلا ست حا لا چقدر بستگی دارد به اینکه مردم چقدر نق دینگی دارند دیگر بای زمان خرید ابشاری با شد

  • ناشناس ارسالی در

    سود خالص با سود ناخالص همخوانی نداره. از طرفی شرکتی با این حجم و ارزش ریالی باید درآمد سالیانه به مراتب بالاتری داشته با شه.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها