|
کدخبر: 319453

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت عجیب فیله ماهی / سالمون کیلویی یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان

در این گزارش به بررسی قیمت انواع فیله ماهی در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت عجیب فیله ماهی / سالمون کیلویی یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان

ماهی و به طورکل آبزیان و غذاهای دریای، قیمت بسیار بالایی پیدا کرده اند و باید گفت کم تر کسی پیدا می شود که در سفره غذایی خود از ماهی استفاده کند. ماهی هه بسته به نوع مکانی که در آن پرورش پیدا کرده اند قیمت گذاری می شوند و البته اسامی آن ها هم در قیمت، بی تاثیر نیست.

مصرف آبزیان، مانند  ماهی و میگو برای عده بسیاری تبدیل به یک آرزو شده است و دیگر کم تری می تواند هفته ای یک بار یا حداقل هر ۲ هفته، یک وعده را به مصرف ماهی اختصاص دهد. آبزیان علاوه بر آنکه صید بسیار سختی دارند، پرورش آن ها نیز نیاز به هزینه و زمان بسیار است. می توان نتیجه گرفت که یکی از دلایل قیمت بالای آبزیان، صید سخت و مراحل پرورش است.

سالمون-ماهی

به گزارش گسترش نیوز، در میان این ماهی های خوراکی، ماهی سالمون قیمت بالا تری دارد که فیله این ماهی در فروشگاه ها با قیمت فضایی به فروش می رسد. در یکی از سایت هایی که اقدام به فروش کالا می کند، فیله ماهی سالمون در بسته بندی های ۱ کیلویی با قیمت یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان به فروش می رسد. اگر شخصی بخواهد برای یک خانواده ۴ نفری ۲ کیلو فیله ماهی سالمون تهیه کند باید مبلغ ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان پول پرداخت کند.

در این میان فیله ماهی شیر در بسته بندی های ۶۰۰ گرمی با قیمت ۴۲۹ هزار تومان و فیله ماهی حلوا در بسته بندی های ۲ کیلویی مبلغ ۹۳۴ هزار تومان به فروش می رسد. همچنین فیله ماهی قزل آلا در بسته بندی های نیم کیلویی مبلغ ۳۳۵ هزار تومان به فروش می رسد.

قزل-فیله

فیله-ماهی

فیله-ماهی۲

 

بررسی های قیمت فیله ماهی نشان می دهد که تنها بسته بندی های نیم کیلویی دارای قیمت پایین تری هستند که یک شخص برای خرید مصرف خانوار، بسته های نیم کیلویی تهیه نمی کند و مجبور است تا فیله های ۱ کیلویی بخرد. در این صورت باید هزینه های بسیاری را برای مصرف ماهی یک وعده خانوار پرداخت کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها