|
کدخبر: 318600

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس دوباره ریخت / خبرهای تاثیرگذار بر بازار را ببینید

در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲,۱۴۶,۵۴۷ واحد رسید و با ریزش بیش از ۶ هزار واحد، ارزش کلی بازار بورس در آن روز به طور قابل توجهی کاهش یافت.

اقتصاد بورس دوباره ریخت / خبرهای تاثیرگذار بر بازار را ببینید

در روز دوم بهمن ماه، بازار سرمایه ایران با روبرو شدن با کاهش شاخص کل، قیمت سهام‌ها نیز در این روز کاهش یافت. این روند منجر به تغییر رنگ نمایشگر بسیاری از نمادهای معاملاتی شد که به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز در نمادها نشان می‌دهد که قیمت فعلی سهم کمتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این وضعیت ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران باشد که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی، در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس ممکن است ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر آن‌ها بر بازار سرمایه قابل مشاهده است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۳ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند بوعلی، تاپیکو، رمپنا، خودرو، کگل، حکشتی و پارس تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲ بهمن ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با ریزش ۴۵۳۰ واحدی به ۷۳۹ هزار و ۷۷۱ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۵۲۱,۰۸۲.۶۰۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۶,۲۹۰.۰۸۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۲۷۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، انتخاب، شاوان، زاگرس، خاور، فغدیر و شگویا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲ بهمن ۱۴۰۲

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: در لایحه بودجه ۱۴۰۳، بر حمایت از بازار سرمایه و همچنین منافع سهامداران به صورت ویژه تاکید شده است.

دبیر کل کانون کارگزاران: کانون کارگزاران به عنوان یک نهاد خودگردان از بحث هوش مصنوعی استقبال می‌کند زیرا این امر موجب تقویت نهادهای مالی حاضر در بازار سرمایه می‌شود.

تحلیگر بازارهای مالی: تاکنون اقدامات متعددی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق سهامداران انجام شده و اتفاقات متعددی که در بازار سرمایه رخ می‌دهند را می‌توان به سبب تصمیمات خلق و الساعه دانست.

کارشناس بازار سرمایه: بازار سهام از ظرفیت بسیار خوبی برای تامین مالی شرکت‌ها برخوردار است، چنانچه ناشران شرایط مالی مطلوبی از نظر حجم سرمایه، میزان بدهی و رشد فروش داشته باشند، به راحتی می‌توانند تمامی نیازهای مالی خود را از طریق بازار بدهی تامین کنند.

تمامی خدمات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق سامانه «میراث» در ۴ بانک و ۴۴ کارگزاری منتخب به صورت رایگان است و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه وجهی نیست.

 مبارزه با پولشویی، سیاست راهبردی بازار سرمایه است

سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: مبارزه با پولشویی، یک الزام و تکلیف برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله ارکان و نهادهای مالی در بازار سرمایه است.

۱۱ ناشر ۱۱۰۰ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران واریز کردند

اطلاعات منتشر شده در خصوص جزییات واریز سود سهامداران در هفته چهارم دی ماه سال جاری حاکی از آن است که ۱۱ ناشر سود جاری و سنواتی ۳۲۵ هزار و ۱۳۶ سهامدار را که شامل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود را به حساب سجامی سرمایه‌گذاران واریز کرده‌اند.

واریز سود جاری ۶ شرکت

بر اساس این گزارش، در این بازه زمانی ۶ شرکت «سرمایه‌گذاری‌ البرز، داروپخش، داروسازی‌ شهی دقاضی، سرمایه‌گذاری‌ پارس‌ توشه، مجتمع‌ صنایع‌ و معادن‌ احیاء ‌سپاهان، قند تربت‌ حیدریه» سود جاری ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ سهامدار که شامل ۷۶۲ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

واریز سود سنواتی ۵ شرکت

این گزارش می‌افزاید: در هفته چهارم دی ماه امسال، ۵ ناشر «پلاستیران، سیمان ‌آبیک، معدنی ‌وصنعتی ‌چادرملو، گروه‌ دارویی ‌برکت، سرمایه‌ گذاری‌ سپه» سود سنواتی ۲۱۹ هزار و ۲۳۵ سهامدار که شامل ۳۳۹ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

پرداخت ۱۰۳ هزار میلیارد تومان سود

همچنین، آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان هفته چهاری دی ماه، سود جاری و سنواتی ۷۶۱ ناشر شامل ۱۰۳ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها