|
کدخبر: 318409

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

سقوط سنگین بورس / ۵ نماد اول بازار معرفی شد + نقشه

در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران با تنزل ۸۰۳۱ واحد به سطح ۲,۱۶۶,۹۴۴ واحد رسید. این کاهش نشانگر افت قابل توجهی در ارزش کلی بازار بورس در آن روز است.

اقتصاد سقوط سنگین بورس / ۵ نماد اول بازار معرفی شد + نقشه

در روز سی ام دی‌ماه، بازار بورس ایران با روبرو شدن با کاهش شاخص کل، قیمت سهام‌ها نیز در این روز کاهش یافت. این روند منجر به تغییر رنگ نمایشگر بسیاری از نمادهای معاملاتی شد که به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز در نمادها نشان می‌دهد که قیمت فعلی سهم کمتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این وضعیت ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران باشد که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی، در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس ممکن است ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر آن‌ها بر بازار سرمایه قابل مشاهده است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۶ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند تاپیکو، شستان، شتران، شبندر، رمپنا، خودرو و وبملت تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۳۰ دی ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش ۷۹۹۹ واحدی به ۷۵۴ هزار و ۳۴۰ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱۹ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۵۴۴,۶۲۰.۹۱۹ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۱,۹۰۷.۱۹۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۲۷۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز فصبا، آریا، شگویا، بپاس، شاوان، زاگرس و هرمز هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۳۰ دی ۱۴۰۲

معاون پذیرش و ناشران بورس اوراق بهادار تهران: بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای به منظور تقویت بازار اولیه و در راستای ارتقای سطح تامین مالی از بورس به واسطه ابزارهایی مانند شرکت‌ پروژه (سهامی عام)، صندوق‌های خصوصی (PE) صندوق‌های جسورانه (VC) در بورس تهران ایجاد شده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان: تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب توسعه و افزایش سودآوری صنایع بازار سرمایه از جمله صنعت فولاد در آینده خواهد شد.

کارشناس بازار سرمایه: با تعامل بیشتر نهاد ناظر و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه، می‌توان با استفاده از ابزارهای متنوعی که در بازار سرمایه وجود دارد، ریسک‌های بازار را تا حدودی پوشش داد.

سازمان امور مالیاتی کشور: حساب‌های بانکی غیرتجاری به صورت مستمر پایش شده و چنانچه مبالغی بابت فعالیت‌های تجاری به آن واریز شود و در اظهارنامه‌های مالیاتی ابراز نشود، «درآمد کتمان شده» تلقی و مشمول مالیات و جرایم متعلقه خواهد شد.

عملیاتی شدن پذیره‌نویسی الکترونیکی حق تقدم از سوی ۴۴ ناشر

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا نیمه دی ماه، ۴۴ ناشر پذیره‌نویسی الکترونیکی حق تقدم را برای صاحبان سهام خود از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه عملیاتی کرده‌اند.

 صندوق بازنشستگی تکمیلی، ابزاری کارآمد برای افزایش توان مالی بازنشستگان

عضو سابق شورای عالی بورس با بیان این که صندوق بازنشستگی تکمیلی، ابزاری کارآمد برای افزایش توان مالی شاغلان در دوران بازنشستگی است،گفت: این صندوق‌ها در دنیا طرفداران زیادی دارد چرا که کارکردهای این صندوق‌ها به نفع شاغلان و شرکت‌ها خواهد بود.

  • صدقیه ارسالی در

    امروزی که این دولت فعلی سرکار آمده به غی راز بدبختی ویرانی ونابود سرمایه های مردم چیزی آید مردم نشده ونه خواهدشد

  • بهرام ارسالی در

    دولت وقتی عرضه تولید وتولید ثروت ندارد د ستش را در جیب شرکتها میبرد ودزدی میکند. ونتیجش میشود حال وروز بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها