|
کدخبر: 318892

مرغداران گوشتی/قیمت مرغ/مرغ وارداتی

سیگنال جدید به بازار مرغ / گرانی در راه است؟

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی اظهار داشت: به دلیل افزایش حجم تولید و جوجه ریزی در ماههای اخیر باید سفارش واردات مرغ متوقف شود.

اقتصاد سیگنال جدید به بازار مرغ / گرانی در راه است؟

علی ابراهیمی گفت: در طی سه ماه گذشته، مرغداران با اشتیاق قابل توجهی به جوجه ریزی پرداخته اند و حتی باقیمت جوجه ای به ارزش ۳۰ هزار تومان نیز تولید کرده اند.

او افزود: با توجه به آنکه عدد قابل اتکایی درخصوص میزان سرانه مصرف وجود ندارد، از این رو نمی توان گفت با ۱۳۰ یا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌توان نیاز بازار را تامین کرد و از سوی دیگر ابزار کنترلی برای محدود کردن این موضوع در اختیار نیست.

ابراهیمی ادامه داد: باتوجه به مازاد تولید پیشنهاد می‌کنیم که شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره استراتژیک گوشت مرغ را از محل تولید داخل تأمین کند. در این زمینه دستورات لازم از سوی وزیر جهاد کشاورزی صادر شده که ذخایر استراتژیک از محل تولید داخلی تامین شود

او با تاکید بر توقف ثبت سفارش واردات مرغ افزود: مسئولان مرتبط با این موضوع اعم از تشکل‌های صنفی و دولت باید به گونه‌ای عمل کنند که تلاش‌ها و اشتیاق مرغداران در سه ماه گذشته برای تولید به ضد تولید تبدیل نشود و بازار را مدیریت کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: استمرار روند کاهشی قیمت مرغ زنده نشان می دهد که تولید بر مصرف غلبه کرده است.

رییس اتحادیه مرغ گوشتی با تأکید بر اینکه هر کیلو گوشت مرغ ۷۸ هزار تومان است، اظهار کرده است که آرامش در بازار گوشت مرغ حاکی از وضعیت پایداری است.

گران شدن گوشت قرمز بازار تقاضا گوشت مرغ را افزایش داده است. از این رو سیاست‌ها برای ۳ ماهه پایانی سال افزایش جوجه‌ریزی بوده و در این ماه بیش از ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شد.

علی ابراهیمی، رییس اتحادیه مرغ گوشتی، گفت: ماه گذشته بیش از ۱۴۴ قطعه جوجه‌ریزی در کشور انجام شد و در این ماه این عدد به بیش از ۱۵۲ قطعه رسید.

وی با بیان اینکه نرخ گوشت مرغ زنده روند نزولی دارد، افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت مرغ گرم حدود ۷۸ هزار تومان بوده که نسبت به هفته گذشته پایین آمده است.

رییس اتحادیه مرغ گوشتی یادآور شد: قیمت گوشت مرغ با نوسان کمی همراه است با وجود اینکه قیمت نهاده‌های دام و طیور افزایشی بوده و به عنوان مثال هر کیلو سویا از ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان به حدود ۲۲ هزار تومان رسیده است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه آرامش در بازار گوشت مرغ برقرار است، گفت: فراموش نکنیم استمرار و دوام تولید منوط به نرخ منطقی محصولات است.

قیمت جدید مرغ

وزارت جهادکشاورزی پس از بررسی‌های لازم با افزایش قیمت مرغ به ۸۵هزار تومان موافقت کرد و هرکیلو مرغ گرم در بازار با قیمت ۸۵هزار تومان توزیع شد. در این مدت علاوه بر گرانی مرغ بازار با یک کمبود هم مواجه شد. به گونه‌ای که عرضه مرغ در میادین میوه و تره‌بار بسیار قطره‌چکانی انجام می‌شد و همین موضوع قیمت مرغ را در فروشگاه‌ها و مراکز خرده‌فروشی بسیار بالا برده بود.

قیمت انواع گوشت مرغ بسته بندی 

نام محصول وزن قیمت / تومان
سینه بی پوست مهیا پروتئین  ۱.۸ کیلوگرم ۲۶۱,۰۰۰
گوشت چرخ کرده مرغ مهیا پروتئین ۰.۵ کیلوگرم ۷۰,۴۰۰
ساق مرغ پویا پروتئین   ۱۸۰۰ گرم ۲۶۱,۰۰۰
بال و بازو مرغ پویا پروتئین   ۹۰۰ گرم ۹۷,۶۵۰
بال و بازو کبابی مرغ پویا پروتئین   ۹۰۰ گرم ۱۰۷,۴۱۰
جوجه کباب ران مرغ زعفرانی مهیا پروتئین  ۰.۹ کیلوگرم ۱۷۴,۲۴۰
جوجه کباب سبزیجات پویا پروتئین   ۵۰۰ گرم ۹۶,۸۰۰
منبع: بازار
  • ناشناس ارسالی در

    اکنون خط فقر 70 میلیون است. قبل از دوره احمدینژاد، گرانیها فقط اول سال نو با هدف تلخ کردن ایام عید بعنوان رسم طاغوتی بود اما اکنون تمام ایام طاغوتی و درحال رشد قیمت اند. عدم مهار قیمتها بر بی لیاقتی و عزل دولت بیسواد و متخلف رئیسی کفایت میکند اما مجلس خائن با دولت شکنجه گر همدست است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها