|
کدخبر: 317636

جوجه یک روزه / بازار مرغ / واردات مرغ

جوجه یک روزه وارد نمی کنیم

جوجه های یک روزه به صورت طبیعی به هر چیزی که در دسترس آنها باشد، نوک میزنند. پس بهتر است که غذای آنها را در دسترشان قرار دهید تا از آن مصرف کنند. غذای جوجه باید به شکل پودری و در داخل دانخوری مخصوص باشد.

اقتصاد جوجه یک روزه وارد نمی کنیم

جوجه  یک روزه در دماهای گرم نگه داری میشود. اگر دمای محیط نگهداری آن سرد باشد، دچار سرماخوردگی و بیماری های مختلفی میشوند که متأسفانه جوجه تضعیف شده و در نهایت تلف میشود. این جوجه ها تا سن ۵ الی ۷ روزگی قادر به تنظیم دمای بدن خود نیستند و قابلیت بعد از سن دو هفتگی در جوجه ها کامل میشود

بنابر برنامه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه ای جوجه ریزی دی ماه در کشور بعید است که توان جذب این میزان را بازار داخل داشته باشد.

اسدالله نژاد ادامه داد: با توجه به عدم صادرات مرغ، ادامه سوء مدیریت در برنامه ریزی ها چالش هایی در بحث تولید و عرضه مرغ ایجاد می کند.

این کارشناس صنعت طیور با بیان اینکه نیازی به واردات جوجه یکروزه نداریم، افزود: اتخاذ سیاست جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه در واحدهای مرغداری غیرکارشناسی است، لذا اگر تنها ۱۰ درصد جوجه از طریق واردات تامین می شود، این موضوع بیانگر هدر دادن سرمایه ملی کشور است چراکه با جوجه ریزی ۱۳۵ میلیون قطعه ای هم نیاز بازار تامین می‌شود.

او گفت: بنابر آمار تولید ماهانه ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم در کشور نیاز بازار را به طور کامل تامین می کند.

جوجه یک روزه به معنای جوجه های تازه که تا یک روز از خروج از تخم می‌گذرد است. این جوجه ها معمولاً به صورت مصنوعی تخم گذاری می شوند و پس از برداشت از تخم، در شرایط مناسب نگهداری می شوند تا به جوجه های یک روزه تبدیل شوند.

جوجه های یک روزه معمولاً در مزارع پرورش مرغ و دیگر طیور مانند بوقلمون، بلدرچین و شترمرغ تولید می شوند. آنها به عنوان نسل بعدی از طیور برای پرورش و تولید گوشت، تخم مرغ و محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

جوجه های یک روزه به صورت عمده به مرغداران و پرورش دهندگان طیور فروخته می شوند تا آنها بتوانند آنها را در مزارع خود پرورش دهند. جوجه های یک روزه نیاز به شرایط خاصی برای نگهداری و رشد دارند، از جمله دمای مناسب، تغذیه صحیح و آب کافی.

مراقبت و تغذیه صحیح از جوجه های یک روزه بسیار مهم است تا آنها به طور سالم و قوی رشد کنند. برای پرورش جوجه های یک روزه، بهتر است از دستورالعمل ها و راهنمایی های متخصصان و مزارع معتبر استفاده کنید

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها