|
کدخبر: 318866

تولید خودرو/بازار خودرو/خودرو داخلی

این خودرو ها دیگر تولید نمی‌شوند / تولید ۱۲ محصولی ایران خودرو متوقف شد

ایران خودرو قصد دارد تعدادذی از محصولات خودرا دیگر تولید نکند.از این رو لیستی را مبنی بر جایگزین کردن آن‌ها با محصولاتی را که دیگر تولید نمی‌شود را منتشر کرد.

اقتصاد این خودرو ها دیگر تولید نمی‌شوند / تولید ۱۲ محصولی ایران خودرو متوقف شد

ایران خودرو قصد دارد تولید ۱۲ محصول خود را که پیش تر در دور اول عرضه خودرو از مسیر سامانه یکپارچه با ساز و کار نوبت دهی در دسترس مشتریان قرار داده، متوقف کند.

مدیران این خودروساز برای اینکه بتوانند به تعهدات خود در زمینه این خودروها عمل کنند، لیست خودروهای پیشنهادی جایگزین را منتشر کردند.

بررسی لیست محصولات متوقف شده و همچنین خودروهای پیشنهادی جایگزین شده نشان می دهد پژو پارس سال، تارا با گیربکس دستی V1، تارا اتوماتیک V2، سورن پلاس دو گانه سوز، سورن پلاس بنزینی، پژو 207 با گیربکس دستی، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک، رانا پلاس، رانا معمولی، دنا پلاس، دنا پلاس گیربکس دستی و موتور توربو شارژ و دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ را متوقف کند.

این اتفاق البته با واکنش منفی متقاضیانی روبرو شده که برای خرید این محصولات در سامانه یکپارچه فروش خودرو نام نویسی کرده بودند.

متقاضیان منتقد محصولات جایگزین معتقدند ایران خودرویی ها باید به تعهد خود پای بند باشند و همان محصولاتی را که در سامانه بارگذاری کردند به متقاضیان تحویل دهند.

متقاضیان دلیل رد پیشنهاد ایران خودرویی ها را گران تر بودن خودروهای جایگزین عنوان می کنند.

مدیران ایران خودرو نیز در پاسخ این انتقادها عنوان می کنند که خودروساز تا زمانی که با مشتریان خود قرار دادی منعقد نکرده تعهدی در قبال واگذاری خودروی خاص ندارد. بنابراین متقاضیان زمانی می توانند انتقاد کنند که با تکمیل وجه و نهایی کردن فرایند ثبت نام با شرکت خودروساز قرار داد امضا کرده باشند.

بررسی وضعیت زیان دهی ایران خودرو نشان می دهد این شرکت برای جلوگیری از زیان دهی بیشتر چاره را در این دیده که تولید ۱۲ محصول یاد شده را متوقف کند و خودروهای جایگزین را به متقاضیان تحویل دهد.

پیش بینی می شود به رغم مخالفت متقاضیان ایران خودرویی ها ایده خود را پیش برده و تولید خودروهایی که زیان سنگینی برای آنها پرداخت می کنند را متوقف کنند.

چنانچه این اتفاق بیفتد متقاضیان محصولات ایران خودرو یا باید پیشنهاد آبی های جاده مخصوص را بپذیرند یا اینکه از انصراف خود را اعلام کنند.

برنامه جدید ایران خودرو تاثیر خود را روی قیمت های بازاری خودرو نیز خواهد گذاشت و برآورد می شود محصولاتی که ایران خودرو قصد دارد تولیدشان را متوقف کند با توجه به تعداد بالای متقاضی، افزایش پیدا کنند.

منبع: اکو ایران
  • رضا ارسالی در

    تا مافیای خودرو مثل وزیر صمت ومعاون وی آقای منطقی در دولت مردمی حضور دارند خودرو سازان داخلی پدر مردم را درآوردن لطفا این پیام را به رییس جمهور برسانید که این دونفر کمر بستن که اعتماد مردم را به شما سلب کنند اگر تاروز رای این دونفر در قدرت باشند بخدا رای نخواهم داد حتما این پیام را رییس جمهور برسانید

  • ناشناس ارسالی در

    این هم تنبیه کسانی که خودکشی کردند و ثبت نام کردند ، الان یک فرغون جدید با همان موتور و بدنه با دو آپشن چینی و کیفیت بدتر و ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون گرانتر بهت ۵ درصد زیر قیمت بازار میدهند

  • ناشناس ارسالی در

    بی خود کرده ایرانخودرو دزد های کثیف شما روز اول فکرش می‌کردید که مردم به چه اندا زه ثبت نام می‌کنند الان چند ماهه تو نوبت هستیم وایسادیم برا بهار ۱۴۰۳ که ماشین ب دید بهمون الان میگید توقف تولید روز اول فکرش نکردید باید خودروهای ثبت نام یکپارچ ه همرو بدید بعد توقف تولید کنید روز اول میگفتید تا مردم خودروی دیگه ثبت نام کنن

  • ناشناس ارسالی در

    اگربه سمت ارتقاءوپیشرفت تکنولوژی درساخت برویم عالی است وگرنه تفاوت ندارد

  • راسخون ارسالی در

    جا دارد قوه قضاییه و سازمان بازرسی به ای ن موضوع ورود کرده و با متخلفین که بخاطر پول نارضایتی ایجاد کرده‌اند را دستگیر و مجازات نماید .

  • م.ح. ارسالی در

    باسلام تمام این مدلها واقعا اشعالند وبای د متوقف شوند وخودروی جدیدواردبازاشود

  • ناشناس ارسالی در

    اگه اینا ۱۲ خودرو متفاوت هستند پس شرکت‌ه ای خودرو سازی دنیا هر هفته محصولاتشان عو ض می شه وهفته ای یکنوع خودرو تولید میکنن ن

  • عبادی ارسالی در

    آخه تا کی ماباید حسرت ماشین خریدن بمونیم بخدا بخدا ظلمه

  • Parviz ارسالی در

    وقتی دست دولت و مجلس و خودروساز توی یک ک اسه باشه همین میشه ،نوش جونتون؟؟؟!!!!!

  • دلواپس ارسالی در

    همش دزدی همش منفعت طلبی دست تو جیب مردم بردن بی اخلاقی دروغ ریاکاری.

  • تاجر و مدیر ارسالی در

    قرارداد منعقد نشده ؟
    تو کجا درس خ وندی ...!
    قرارداد بستی اونم رسمی ، زمان تحویل هم کاملا مشخص ، هم مستند دا ریم ، هم تو سامانه هست ، تنها قیمت‌ها کم ی تغییر می‌کند، من 2 ساله منتظر دنا هست م ، اولین نفر سال 400 پول خوابوندم ، تا الان هیچ خودرویی هم معامله نکردم ، آخر س ر اومدی میگی قرارداد نداریم ، شکایت میکن م سازمان حمایت از مصرف کننده دزدان بیک فایت

  • ناشناس ارسالی در

    ایا بهتر نیست ایران خودرو وسایپا ودیگر خ ودرو سازها که خودرو تولید میکنند وده برا بر ظرفیت خود نیروی انسانی سفارش شده وطلب ه استخدام کردهاند ومحل بخور بخور نور چشم یها وحقوقشان از محل پول مردم تامین میشود وتازه انقدر بخور بخور بالاست که ضرر هم میدهند دربشون ببندید وخودرو وارد کنید تا اینهم رانت هم از قطعه ساز که میره قطعه نا مرغوب ازچین میاره برای سود بیشتر ولطم شو باید مردم با جان ومالشون بدهند ‌بساط انها هم برچیده بشه وچند شرکت بنام مثل ژا پن والمان وکره رو بیارید هم ایجاد اشتغال سالم میکنند وسالنه میلیونها لیتر بنزین هم صرفه جویی میشه وکلی جان انسانها هم از دست نمیره والودگی تهران هم مشکلش حل میش ه ؟

  • بی وسیله بدبخت ارسالی در

    خداروشکر میخواد برای همیشه تعطیلش کنن😍

  • غلامی ارسالی در

    با سلام مثلاً با توقف 12مدل خودرو ،ایران خودرو میخواد چی تحویل بده و جایگزین کنه

  • ملت ایران ارسالی در

    شما بیخود میکنید که تولید را متوقف میکنید ...کلی پول بیت المال بهای ساخت این خودرو ها شده ...حتما می خواهید یک مشت ماشین پلاستیکی بی کیفیت را از چین بیاورید و ابستگی را صد برابر کنید

  • حسین ارسالی در

    عدم تولید وابستگی بدنبال دارد

  • قاسم ارسالی در

    شما حالتان خوبه...هر چقدر هم این خودرو ه ا ارز بر باش بهتر از واردات خودرو هست

  • منصور ارسالی در

    تولید را بهینه و ارزنده کنید نه متوقف .. .

  • رضا ارسالی در

    ای داد از خائنین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها