|
کدخبر: 318843 شبنم درخشان

اختصاصی گسترش نیوز

ادعای عجیب یک نماینده / سوءتغذیه در کشور فراگیر شد

دروغ بزرگی است که میگویند پول و بودجه نیست فقط حرف است و واقعیت ندارد. نباید کار ضعیف اجرایی را با اعداد و ارقام اشتباه پوشش دهیم.

اقتصاد ادعای عجیب یک نماینده / سوءتغذیه در کشور فراگیر شد

با توجه به نزدیک شدن به انتهای سال و تخصیص  بودجه، یکی از این وزاتخانه‌ها مهم وزارت بهداشت است که به‌صورت مستقیم با مهم‌ترین بخش زندگی یعنی سلامتی مواجه است. این وزارتخانه در روزهای اخیر عملکرد مناسبی در حوزه درمان و پیشگیری از خود نشان نداده است و یکی از دغدغه‌های روزهای اخیر نیز کمبود شیر خشک و گرانی داروهایی بوده که بسیاری از مردم را دچار چالش‌های زیادی کرده است.

از طرفی مادام شاهد افتتاح پروژه‌های سنگین درمانی هستیم که یکی پس از دیگری با مناسبت‌های مختلف هستیم. بقول معروف آفتاب و لگن هفت دست  شام نهار هیچی . این موضوع منجر شده تا مردم و کادر درمان از روند این وزارتخانه اعلام نارضایتی داشته باشند.

مهاجرت پزشکان به علت سیستم تعرفه گذاری نادرست و حجم کاری زیاد و مسئولیت و زحمت فراوان برای خواندن درس در مقطع تخصص ، کمبود و احتکار دارویی گرانی و در دسترس نبودن شیر خشک مصرفی نوزادان معضلاتی بوده که سال جاری وزارتخانه را درگیر مسائل ریزودرشت کرده است.

اهمیت دولت نسبت به وزارت بهداشت و امورات آن نشان از اهمیت سلامت مردم برای دولت است. متأسفانه با وضعیتی روبرو هستیم که سازمان‌های بیمه‌گر در تمامی امور مربوط به تعرفه گذاری دخیل هستند. همچنان که این سازمان‌ها در حال حاضر مبالغ بسیار زیادی را به کادر درمان تا بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها بدهکار هستند و در این خصوص نیز بودجه مصرفی خود را ا به اتمام رسانده‌اند. در حال حاضر با بودجه تعیین‌شده در مجلس نه‌تنها اتفاق درستی رخ نخواهد داد بلکه بسیاری را دچار ورشکستگی در این زنجیره خواهد کرد.

لایحه بودجه

متأسفانه بیمارستان‌های دولتی در پرداخت‌های دارویی اولویت قائل نیستند و این زنجیره تأخیر در تامین دارو در داروخانه‌های خصوصی خلل ایجاد می‌کند چراکه فشار شرکت‌های تولیدی به داروخانه‌های خصوصی بیشتر شده و ای افراد را از ای زنجیره به‌راحتی حذف می‌کنند حال باید دید پس‌ازاین چه اتفاقی می‌افتد؟ واضح است که دارو در انحصار عده‌ای کوچک‌تر قرار می‌گیرد. کمبودها و رگانی بیشتر می‌شود و شاید بسیاری از داروها کمیاب‌تر و نادرتر شوند.

مرتضی محمود وند در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز ضمن اشاره به نظر مجلس درباره بودجه تصویب‌شده گفت: صحبت‌های زیادی در خصوص قیمت دارو انجام‌شده است. می‌توان گفت هیچ نماینده‌ای موافق با افزایش قیمت مایحتاج عمومی مردم بخصوص بهداشت و دارو درمان نیستند .مشکلات زیادی در خصوص تولید دارو، احتکار دارو داریم.

وی افزود: انتظار داریم  هم وزارت بهداشت هم دولت و هم مجلس واقعاً طرح مؤثری را در نظر بگیرند بخصوص وقتی صحبت از بیماران خاص است نباید  بیشتر از این فشار وارد شود. وقتی میگویند بودجه نیست من به‌عنوان مرتضی محمود وند نماینده مردم میگویم که دروغ است و دروغ بزرگی است این‌که پول و بودجه نیست فقط حرف است و واقعیت ندارد. نباید کار ضعیف اجرایی را با اعداد و ارقام اشتباه پوشش دهیم.

این نماینده مجلس در خصوص تعرفه‌های غیرواقعی در سازمان‌های بیمه‌گر به خبرنگار گسترش نیوز گفت: اگر قرار باشد  تعرفه‌ها بیمه  بر اساس حقیقت و عدالت موجود باشد باید تورم واقعی را نیز در نظر داشته باشیم حقوق، مالیات و  هر آنچه از جیب مردم خارج می‌شود و به جیب مردم وارد می‌شود باید در نظر گرفته‌شده و با واقعیت همسان‌سازی شود.

محمود وند در پایان گفت: وقتی در کشوری مسئله سوءتغذیه به‌صورت فراگیر مطرح می‌شود نشان از اوج مصیبت کار اجرایی دارد. امیدواریم عزیزان اگر می‌توانند  مسیر درست را طی کنند ولی اگر نمی‌توانند خیلی شجاعانه به مردم بیان کنند که اشتباه کرده‌اند. ما بیش از این تحمل زجر را نداریم.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها