|
کدخبر: 316530

خدمات پزشکی/نظام پزشکی/ تعرفه‌های پزشکی

درخواست افزایش ۴۵ درصدی تعرفه های پزشکی /با ۴۰ درصد افزایش موافقت خواهد شد

درخواست افزایش ۴۵درصدی تعرفه های پزشکی برای سال ۱۴۰۳ از سوی وزارت بهداشت ارسال شده است. با این حال، تصمیم نهایی درباره این موضوع در روزهای آینده اتخاذ خواهد شد.

اقتصاد درخواست افزایش ۴۵ درصدی تعرفه های پزشکی /با ۴۰ درصد افزایش موافقت خواهد شد

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرده است که درخواست افزایش ۴۵ درصدی تعرفه های پزشکی برای سال ۱۴۰۳ از سوی این وزارتخانه صادر شده است و تصمیم نهایی درباره این موضوع با برگزاری جلساتی در روزهای آینده اتخاذ خواهد شد. در سال گذشته، وزارت بهداشت افزایش ۴۵ درصدی را پیشنهاد داده بود و سازمان برنامه و بودجه با افزایش ۲۵ درصدی موافقت کرده بود. با توجه به میزان تورم، احتمال می‌رود تعرفه‌های پزشکی برای سال ۱۴۰۳ حداقل ۴۰ درصد افزایش یابد.

دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت درباره افزایش تعرفه های پزشکی در سال آینده گفت: «جلسه شورای عالی بیمه در این مورد برگزار شود و درصدی معین برررسی شود. نتیجه جلسه پس از تصویب، سریعاً به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود که امیدواریم تغییری در آن صورت نگیرد.»

وی با اشاره به اینکه از تعرفه مصوب در شورای عالی بیمه سال قبل، نهایتاً ۱۵ درصد حذف شده بود، اظهار کرد:

وی افزود: «اگر اگر نه تورم امسال توجه کنیم و عدد ۱۵ درصد سال پیش را نیز مدنظر قرار دهیم، افزایش تعرفه برای سال آینده نباید کمتر از ۴۰ درصد باشد.»

وی بیان کرد: «اگر تعرفه های پزشکی اصلاح نشوند، به پاشنه آشیلی تبدیل خواهند شد که باعث ایجاد معضل می‌شود.»

کریمی ادامه داد:

وی افزود: «همه درآمد ما از بحث تعرفه و بیمه است و اگر اصلاح نشود؛ اقتصاد نمی‌چرخد، خدمات کم‌کم تحلیل می‌رود و پزشکان هم ممکن است به کارهای دیگر گرایش پیدا کنند.»

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم تقویت بیمه‌ها جهت پوشش تعرفه‌ها و هزینه‌های درمانی، اظهار کرد

پیش‌تر نیز رئیس کل سازمان پزشکی از بلاتکلیفی وضعیت تعرفه‌های ۱۴۰۳ و همچنین تبعات عدم همخوانی تعرفه‌های پزشکی با هزینه‌ها، به مجلس انتقاد کرد و و پاسخ شورای عالی بیمه سلامت در زمینه عدم برگزاری جلسه را خواستار شد.

منبع: تکنولوژی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها