|
کدخبر: 318445

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | اتریوم کلاسیک

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک / قیمت تا ۴۰ دلار بالا می رود؟

افزایش حجم معاملات اتریوم کلاسیک نیز از احتمال رشد بیشتر قیمت حمایت می‌کند. در حال حاضر، ETC با قیمت ۲۴.۸۲ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده کاهش ۲.۰۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. در ضمن، شاخص قدرت نسبی (RSI) هم به ما می‌گوید که رشد بیشتر ETC محتمل است.

اقتصاد پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک / قیمت تا ۴۰ دلار بالا می رود؟

پس از رشد چشمگیر ۳۷ درصدی اتریوم کلاسیک در هفته گذشته، ETC امروز یک اصلاح جزئی ۶.۴۷ درصدی را تجربه می‌کند. همان‌طور که در نمودار زیر نمایان است، قیمت، سطح شکسته‌شده اخیر را مجدداً مورد آزمایش قرار می‌دهد.

در واقع، شکسته شدن خط روند نزولی اتریوم کلاسیک در نمودار هفتگی، نشان می‌دهد که ETC احتمالاً در مسیر رشد قرار خواهد گرفت. اصلاح به سطح شکسته‌شده به عنوان یک نقطه ورود تلقی می‌شود و انتظار می‌رود اتریوم کلاسیک در سال جاری رشد زیادی را تجربه کند.

با بررسی نمودار روزانه ETC، متوجه می‌شویم که قیمت در حال آزمایش میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه خود و سطح فیبوناچی ۳۸.۲ درصد است. علاوه بر این، یک کندل همر یا همان چکش روزانه صعودی تشکیل شده که نشان‌دهنده افزایش تقاضا در سطوح پایین‌تر است.

افزایش حجم معاملات اتریوم کلاسیک نیز از احتمال رشد بیشتر قیمت حمایت می‌کند. در حال حاضر، ETC با قیمت ۲۴.۸۲ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده کاهش ۲.۰۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. در ضمن، شاخص قدرت نسبی (RSI) هم به ما می‌گوید که رشد بیشتر ETC محتمل است.

اگر گاوهای بازار بتوانند روند صعودی فعلی در اتریوم کلاسیک را با قدرت حفظ کنند، قیمت ETC ممکن است از ۳۰ دلار عبور کند و در مدت کوتاهی به ۴۰ دلار برسد. با این حال، اگر ETC نتواند شتاب صعودی خود را حفظ کند، ممکن است سطح ۲۴ دلار را بشکند و تا ۲۰ دلار کاهش یابد.

اتریوم کلاسیک چیست؟

اتریوم کلاسیک یک پلتفرم بلاک چینی غیرمتمرکز است که به افراد این امکان را می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکزی (DApps) که روی بلاک چین اجرا می‌شود، بسازد و استفاده کند. مانند بیت کوین هیچ‌کس این شبکه را کنترل نمی‌کند و مالک آن نیست. اتریوم کلاسیک یک پروژه منبع باز است و از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند که توسط جامعه آن در سرتاسر جهان اداره می‌شود. برخلاف پروتکل بیت کوین، ETC به‌گونه‌ای طراحی شده است که قابل تطبیق و انعطاف‌پذیر باشد؛ به همین خاطر ایجاد برنامه‌های جدید بر بستر اتریوم کلاسیک آسان است.

بعد از هک DAO، بنیاد اتریوم نسخه جدید شبکه اصلی اتریوم را در تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۱۶ (۳۰ تیر ۱۳۹۵) با اتفاقات بحث‌برانگیز اجرا کرد. در نسخه جدید، DAO هک شده به‌کلی از تاریخچه بلاک چین پاک شد. بنیاد اتریوم نام تجاری جدیدی ثبت و کد ETH را انتخاب کرد. نسخه قدیمی نیز با نام ETC به کار خود ادامه داد. شاید بتوان گفت که اتریوم فورک اتریوم کلاسیک است!

اتریوم کلاسیک دنباله‌رو قوانین اصلی شبکه بود و خط فکری اتریوم را حفظ کرد. افرادی که ETC را ادامه دادند، مدافع تغییرناپذیری بلاک چین بودند و با شعار «کد قانون است» با فورک اتریوم مخالفت کردند. از حمله سال ۲۰۱۶ به بعد، اتریوم کلاسیک نیز اتک‌های زیادی تجربه کرد. در آگوست همان سال تعدادی از طرفداران اتریوم برای تبدیل کلاسیک اتر به اتر، به صرافی پولونیکس اتک زدند و ۲/۹ میلیون ETC سرقت کردند. در ژوئن ۲۰۱۷ تیم اتریوم کلاسیک در توییتر خود اعلام کرد که والت کلاسیک اتر مورد حمله فیشینگ قرار گرفته است. بعدتر در ژانویه ۲۰۱۹ و جولای و آگوست ۲۰۲۰ نیز به شبکه اتریوم کلاسیک حمله ۵۱ درصدی کردند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها