|
کدخبر: 318349

قیمت سکه | قیمت طلا | بازار طلا

قیمت جهانی طلا اعلام شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به دو هزار و ۲۳ دلار و ۲۵ سنت رسید.

اقتصاد قیمت جهانی طلا اعلام شد

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش قیمت به ۲۰۲۳ دلار و ۲۵ سنت رسیده است.

به نقل از رویترز، تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال درگیری‌های خاورمیانه افزایش یافته و قیمت این فلز گرانبها را بالا برده است. سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد سیاست نرخ بهره در سال جاری میلادی هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به دو هزار و ۲۳ دلار و ۲۵ سنت رسید.

قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۱۶ درصدی به ۲۰۲۴ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

تاثیرتنش‌های ژئوپلیتیکی بر طلای جهانی

به نظر می‌رسد تنش‌های ژئوپلیتیکی طلا را بالاتر از محدوده دو هزار دلار نگه داشته است. البته بی‌ثباتی‌های بسیاری وجود دارد.

آمریکا در روز چهارشنبه حوثی‌های یمن را یک گروه تروریستی اعلام کرد. این اقدام به دنبال دومین حمله یمن به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ صورت گرفت.

رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا در روز پنجشنبه گفت نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره امیدوار است چون نشانه‌ها حاکی از کاهش تورم در ماه‌های آینده است. تاجران ۵۷ درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۲۲ دلار ۸۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۴ درصد افزایش ۹۱۲ دلار و ۹۵ سنت معامله می‌شود.

طلا یک دارایی نقدشونده است که دائماً در مقام مقایسه با بسیاری از بازارهای سهام جهانی قرار می‌گیرد. اگر شما نیز ازجمله افرادی باشید که به سرمایه­‌گذاری در بازار طلا علاقه داشته باشید، احتمالاً با تحلیل و رصد بازار این فلز ارزشمند، به سؤالات و ابهاماتی برخورده‌اید. آیا از بازارهای عمده و اصلی تجارت طلا در جهان آگاه هستید؟ درباره‌ی اونس و نحوه‌ی محاسبه‌ی آن و محاسبه‌ی مثقال جهانی اطلاعی دارید؟

همواره در تحلیل‌های اخبار مالی و سرمایه‌گذاری از افزایش و کاهش اونس جهانی طلا صحبت به میان می‌آید و این اصطلاحات در همه جای دنیا کاربرد دارند. شناخت بازار جهانی طلا و دانستن اصطلاحات و نحوه‌ی محاسبه‌ی قیمت‌های گوناگون طلا حین معاملات این فلز ارزشمند، بسیار بااهمیت و مفید است و به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا انتخاب‌های بهتری در جریان معاملات خود داشته باشند. در این مقاله سعی داریم دید وسیع‌تر و کامل‌تری از بازار طلای جهانی ارائه دهیم و از همین رو، پس از بررسی مراکز اصلی تجارت طلا در جهان، مرور کوتاهی بر اصطلاحات بازار طلای جهانی و مفهوم و تاریخچه‌ی اونس خواهیم داشت.

مراکز اصلی تجارت جهانی طلا

ارزیابی آینده­ی طلا بسیار پیچیده و دشوار است. برای درک بهتر چشم‌انداز بازار بهتر است مراکز مهم خریدوفروش طلای جهانی را بشناسیم. سه مرکز مهم معاملات طلا در جهان عبارت‌اند از: بازار فرابورس لندن، بازار آتی آمریکا و بورس طلای شانگهای (SGE). این سه بازار بیش از ۹۰ درصد از حجم معاملات جهانی طلا را تشکیل می‌دهند و همراه با مراکز کوچک‌تر در بازارهای ثانویه در سراسر جهان (هم در فرابورس و هم در بورس) تکمیل می‌شوند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها