|
کدخبر: 318224

بازار مسکن / نهضت ملی مسکن / ساخت مسکن

دولت کام روستاییان را شیرین کرد

در جلسه سومین شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان، حامد دائمی در عصر سه شنبه اعلام کرد که طبق سیاست‌های دولت سیزدهم و طرح نهضت ملی مسکن در روستاها، شروع به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان شده است.

اقتصاد دولت کام روستاییان را شیرین کرد

وی با بیان اینکه در راستای ابلاغ این تسهیلات به برخی از بانک‌های عامل طی روزهای اخیر، امکان اخذ وام وجود دارد، افزود: سال گذشته با مساعدت بانک مسکن استان سهمیه تسهیلات مسکن روستایی به صورت کامل جذب شد که یکی از اقدامات مهم در حوزه مسکن روستایی گیلان بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از شناسایی اراضی ملی و مستثنیات و اراضی تحت اختیار نهادهای حمایتی خبر داد و بیان کرد: تعیین تکلیف این اراضی در شورای مسکن و شورای برنامه‌ریزی استان در حال انجام بوده و به زودی به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

دائمی تأمین زمین در قالب نهضت ملی مسکن در دستور کار این بنیاد است، اضافه کرد: متقاضیان مسکن در شهرها در قالب مهاجرت معکوس از این امکان برخوردار خواهند شد.

بنیاد مسکن بازوی توانمند راه و شهرسازی در ساخت مسکن است

«مهندس محمدرضا فلاحتگر» مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: بنیاد مسکن بازوی توانمند این اداره کل در حوزه ساخت مسکن است.

وی از زحمات ارزشمند بنیاد مسکن در اجرای بهتر طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان خواستار حمایت همه جانبه از مسؤولان برای حمایت بیشتر از راه و شهرسازی در جهت شکوفایی و پیشرفت مأموریت‌های آن در استان شد.

تسهیلات مسکن برای روستاییان 

تسهیلات مسکن برای روستاییان از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن می‌باشد. این تسهیلات با هدف ارائه کمک‌های مالی و تسهیلات در حوزه مسکن به روستاییان آغاز شده است. از این تسهیلات می‌توان به پرداخت وام‌های مسکن با نرخ‌های مناسب و مدت زمان بلند، ارائه تسهیلات مالی برای ساخت و توسعه مسکن در روستاها، ارائه تسهیلات برای بهسازی و بازسازی مسکن روستاییان و ارائه تسهیلات برای تهیه زمین و ساخت مسکن در روستاها اشاره کرد. این تسهیلات به منظور بهبود وضعیت مسکن در روستاها، افزایش کیفیت زندگی روستاییان و توسعه پایدار روستاها ارائه می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها