|
کدخبر: 318153

شمش طلا / عرضه سکه / ضرب سکه

جزئیات مهم درباره عرضه سکه های جدید / عرضه شمش طلا چه شد؟

آغاز عرضه شمش در مرکز مبادله از روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه اعلام شده است و تا کنون عرضه‌کنندگان با این شیوه عرضه را استقبال خوبی کرده‌اند.

اقتصاد جزئیات مهم درباره عرضه سکه های جدید / عرضه شمش طلا چه شد؟

اصغر بالسینی در مورد جزئیات عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا اظهار کرد که از روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه، عرضه شمش در مرکز مبادله آغاز شده است و تاکنون عرضه‌کنندگان با این روش عرضه را به خوبی پذیرفته‌اند.

یک خبرگزاری در خبری آورده است که سخنگوی مرکز مبادله ادامه داد: عرضه طلا در این مرکز، از طریق صادرکنندگانی خواهد بود که می‌خواهند رفع تعهد ارزی خود را با واردات شمش داشته باشند و در صورتی که تقاضا از عرضه بیشتر باشد، بانک مرکزی نیز در این مرکز شمش طلا عرضه خواهد کرد.

وی افزود: متقاضیانی که در شیوه‌نامه مورد تاکید قرار گرفته‌اند و احراز هویت شده‌اند می‌توانند در هر زمان معاملاتی حداقل یک شمش یک کیلوگرمی طلا و حداکثر نیز سه عدد شمش خریداری کنند.

بالسینی با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص شیوه‌های قیمت گذاری شمش طلا تاکید کرد: در قیمت‌گذاری مرکز مبادله، نرخ ارز هیچ تاثیری بر قیمت شمش طلا ندارد، ‌عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت‌ها است.

سکه‌های جدید از هفته آینده در مرکز مبادله عرضه می‌شود

سخنگوی مرکز مبادله ارز ایران تصریح کرد: از هفته آینده نیز سکه‌های جدید ضرب شده توسط بانک مرکزی دراین مرکز عرضه خواهد شد که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

تاثیر ضرب سکه های جدید توسط بانک مرکزی بر قیمت سکه

آیت محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه فت: ضرب سکه های جدید بر قیمت سکه بازار تاثیر خواهد گذاشت اما به شرطی که این روند ادامه دار باشد و روزانه متناسب با تقاضا در بازار، سکه عرضه شود. باید یک برنامه ریزی در مورد سکه هایی که در دست مردم است نیز در نظر گرفته شود، به این دلیل که بسیاری از افراد به نیت سرمایه گذاری سکه هایی را خریداری و نگهداری می کنند و باید طرحی ریخت تا این افراد از عرضه سکه های جدید متضرر نشوند. بنابراین بانک مرکزی باید در این زمینه نیز برنامه داشته باشد چون آمار افرادی که سکه خریداری کردند، قابل توجه است.

کارشناس بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی مادر اقتصاد در هر کشوری است و هر تصمیمی که گرفته می شود، در صورتیکه دوام داشته باشد به هدف نهایی خواهد رسید. وقتی عرضه طلا و سکه در مرکز مبادله آغاز می شود در ادامه این روند باید بدون تغییر بماند و مثلا در ادامه روند نگویند به جای عرضه سکه، رسید به خریدار داده می شود و یا به صورت زمانبندی سکه تحویل داده می شود. بنابراین در صورت تسهیل خرید و عرضه طلا و سکه، تاثیر مثبت آن بر روند بازار کاملا مشهود خواهد بود و آرامش هم به اقتصاد و بازار کشور برمی گردد.

دلیل گرانی اخیر در بازار طلا و سکه

محمدولی درباره دلیل گرانی در بازار طلا و سکه توضیح داد: دلیل افزایش قیمت اخیر در بازار طلا و سکه در قسمتی به درگیری های اخیر در یمن برمی گردد. اگر وضعیت منطقه ای و درگیری در یمن کاهش پیدا کند، بالافاصله این اتفاق قادر خواهد بود بر قیمت انس جهانی طلا اثرگذار باشد. در کنار مسائل سیاسی و قیمت انس جهانی طلا، قیمت ارز در کشورهای مختلف و به خصوص در کشورمان بسیار بر بازار طلا و سکه تاثیر دارد. هر چقدر وضعیت ارز ثبات بیشتری داشته باشد و دچار نوسان قیمت کمتری شود، وضعیت بازار طلا و سکه با ثبات تر پیش خواهد رفت. 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها