|
کدخبر: 317973

گردشگری/اتاق بازرگانی/گردشگری هنری

تسهیل شدن مجوز گردشگری / سرمایه گذاری در این شغل سودآور است

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی در استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که بسیاری از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری با مشکلاتی در اخذ مجوزهای لازم روبرو هستند. او افزود: "ما در تلاش هستیم تا نشست‌های B2B بین سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های مرتبط در حوزه صدور مجوزهای گردشگری را تسهیل کنیم."

اقتصاد تسهیل شدن مجوز گردشگری / سرمایه گذاری در این شغل سودآور است

استان چهارمحال و بختیاری، کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی استان با حضور طالع ماسوله، پدر گردشگری ایران، و سیده محبوبه کاظمی دولابی، بنیان‌گذار گردشگری هنری ایران، با دستور کار ارائه راهکارهای تقویت گردشگری علمی در استان، ارائه راهکارهای تقویت گردشگری هنری در استان و بررسی روش تاسیس توسعه گردشگری بخش خصوصی در استان برگزار شد.

سعید فیاضی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری در اخذ مجوزات مورد نیاز دچار مشکل هستند، اظهار کرد: درصدد هستیم تا نشست‌های b۲b بین سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های مرتبط در حوزه صدور مجوزهای گردشگری این روند را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری به درستی در کشور معرفی نشده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد شد تا عکاسان و هنرمندان مطرح کشور را به استان دعوت کنیم و از ظرفیت این قشر برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

فیاضی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در بهمن‌ماه سال‌جاری در تهران دایر خواهد شد، گفت: فضاهایی در داخل و خارج نمایشگاه برای استان در نظر گرفته شده است، فعالان این حوزه برای شرکت در نمایشگاه به کمیسیون گردشگری اعلام آمادگی کنند، این نمایشگاه یک زیرساخت مناسب برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان است.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: زیرساخت‌های مناسبی بر بستر فضای مجازی و اینترنت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان فراهم نشده است، درصدد هستیم یک کمیته ذیل این کمیسیون برای جمع‌آوری بهتر این ظرفیت‌ها تشکیل دهیم و با استفاده از یک QR کد این جاذبه‌ها را معرفی کنیم.

مشکل گردشگری در ایران ریشه‌ای است

طالع ماسوله در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه باید به سمت توسعه گردشگری حرکت کنیم، اظهار کرد: کلمه رشد گردشگری اشتباه است، توسعه یک فرآیند کیفی و رشد یک فرآیند کمی است.

پدر گردشگری ایران افزود: مشکل گردشگری در ایران ریشه‌ای است و نمی‌توان آن را صرفا به زیرساخت ارتباط داد، باید تبلیغات مسموم علیه ایران را خنثی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ ایران برای مردم دنیا جذاب است، خاطرنشان کرد: اما نتوانستیم فرهنگ خود را به درستی معرفی به دنیا معرفی کنیم، استراتژی کشورهای غربی این است که اجازه ندهد کشور پیشرفت کند، اما در برخی استان‌ها شاهد کم‌کاری در حوزه گردشگری هستیم.

طالع ماسوله با بیان اینکه با فرهنگ استفاده از المان‌های صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری جا بیوفتد، گفت: مسئله جذب توریست نباید. پیچیده شود.

پدر گردشگری ایران با تاکید بر اینکه کارهای ویژه در حوزه گردشگری از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود، عنوان کرد: نگاه به بخش خصوصی و رابطه آن با حوزه دولتی باید ستون خیمه توسعه باشد.

وی با بیان اینکه امروز ۸۰ درصد توسعه مربوط به سلول‌های مغزی و ۲۰ درصد به پول است، گفت: ایران برای توسعه مشکل مالی ندارد، بلکه با مشکل مهندسی منابع مالی روبرو است.

طالع ماسوله افزود: اجازه زمین‌خواری ندهید تا اراضی استان به طرح‌های گردشگری ناب تبدیل شود و آیندگان ما را محکوم نکنند.

پدر گردشگری ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: این استان قطب گردشگری خدادادی است، استان‌های همجوار این استان بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون جمعیت دارند و می‌توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر در حوزه طبیعت‌گردی بهره‌مند شد.

وی در پایان گفت: تپه‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و همچنین مطالعات علمی بر روی آن‌ها انجام شود.

پتانسیل های گردشگری درچهارمحال وبختیاری بسیار زیاد است

سیده محبوبه کاظمی دولابی نیز با اشاره به اینکه هدف اصلی ارائه راهکار در حوزه گردشگری هنری، راهکاری برای توسعه گردشگری در چهارمحال و بختیاری است، اظهار کرد: پتانسیل‌های گردشگری فرهنگی در این استان بسیار زیاد است.

بنیان‌گذار گردشگری هنری ایران افزود: اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در توسعه گردشگری ورود پیدا کرده است، اتاق بازرگانی می‌تواند با شبکه‌ سازی بخش خصوصی و دولتی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی برای رونق گردشگری اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه هنر یک منبع اقتصادی برای درآمدزایی است، گفت: گردشگری هنر نرخ اشتغال بالایی دارد.

کاظمی با بیان اینکه ایران در حوزه صنایع‌ دستی جزو ۳ ابر قدرت بزرگ جهان محسوب می‌شود، عنوان کرد: اما در حوزه اقتصادی صنایع‌دستی رتبه ۱۱۷ را داریم، اما چین و هند در این حوزه قوی عمل کرده‌اند.

بنیان‌گذار گردشگری هنری در ایران یادآور شد: باید بر روی برندهای صنایع‌دستی در روستاها و شهرهای مختلف کار کنیم.

 

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها