|
کدخبر: 317865

سرمایه گذاری/گردشگری/عشایر

سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۶۳ میلیارد تومانی برای توریست های این استان / گردشگری عشایر احیا میشود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز اعلام کرد که تاکنون ۴۷ مورد موافقت اصولی با پیش بینی حجم سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۶۳ میلیارد تومان و ایجاد ۱,۳۹۷ فرصت شغلی در طول ۹ ماه سال جاری در استان دریافت شده است.

اقتصاد سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۶۳ میلیارد تومانی برای توریست های این استان / گردشگری عشایر احیا میشود

رحیم خاکی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۷ مورد موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری در استان البرز، با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۶۳ میلیارد تومان و ایجاد ۱,۳۹۷ فرصت شغلی، اخذ شده است. این تعداد شامل پنج هتل، سه واحد پذیرایی سنتی، ۱۲ واحد بوم‌گردی، ۱۰مجتمع گردشگری، دو مجتمع پذیرایی اقامتی و گردشگری، یک اقامتگاه سنتی و دو طرح گردشگری تفریحی می‌شود.

وی بیشترین این موافقت‌های اصولی را در زمینه بوم‌گردی دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای البرز در زمینه گردشگری روستا و تاکید استاندار بر رونق گردشگری روستایی و بوم‌گردی حمایت ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد. مساحت کل عرصه این تعداد تأسیسات ۵۷۲ هزار و ۴۵۱ مترمربع و مساحت بنای احداثی ۱۲۵ هزار و ۵۲۹ مترمربع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در پایان با تاکید بر حمایت تمام قد میراث فرهنگی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های گردشگری استان البرز، همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های مرتبط برای صدور مجوز احداث این مجموعه‌های گردشگری را از جمله موضوع‌های حائز اهمیت برای حصول نتیجه در این زمینه عنوان کرد.

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: طرح گردشگری عشایر از سال ۱۳۹۵ مصوب و اجرا شده و این طرح با ایجاد تغییراتی برای جذب گردشگر و درآمدزایی از گردشگری در مناطق عشایری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شایان نادری، رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: از آنجایی که اعتبارات سازمان امور عشایر جوابگوی نیازهای جامعه عشایری نیست، لازم است از ظرفیت‌های مالی سایر نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی در این خصوص استفاده شود.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان، ظرفیت‌های مالی مناسبی دارند و نیاز است امور عشایر استان‌ها از این ظرفیت استفاده کنند.

نادری با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبارات در حوزه بحران مرتبط با جامعه عشایری نیز چندان بالا نیست، ادامه داد: در این بخش نیز نیازمند حمایت از سوی سایر دستگاه‌ها هستیم.

رییس سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نگاه تخصصی برای حل مشکلات عشایر دارد و تاکنون اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده و امسال برای حمایت از جامعه عشایری کشور مصوبه‌ای با ۱۰ بند تصویب شده است. در صدد امضای تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری مشترک با بنیاد برکت با هدف ارائه خدمات به جامعه عشایری کشور هستیم.

رییس سازمان امور عشایر ایران در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح گردشگری عشایر احیا می‌شود، افزود: طرح گردشگری عشایر از سال ۱۳۹۵ مصوب و اجرا شده و این طرح با ایجاد تغییراتی برای جذب گردشگر و درآمدزایی از گردشگری در مناطق عشایری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه عشایر نقش بی‌بدیلی در امنیت ملی و امنیت غذایی کشور دارند، بیش از ۵۰ دستگاه و نهاد را مسؤول و متولی رسیدگی به امور عشایر عنوان کرد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها