|
کدخبر: 317734

متاورس/فناوری/دیجیتال

ظهور مدل جدید اقتصاد دیجیتال / متاورس چه کسانی را پولدار می کند

احتمالا شما هم متوجه این موضوع شده‌اید که چندی پیش کمپانی پرآوازه فیسبوک نام خود را به «متا» تغییر داد و در بیایه‌ای متاورس را آینده جهان اینترنت خواند.

اقتصاد ظهور مدل جدید اقتصاد دیجیتال / متاورس چه کسانی را پولدار می کند

یکی از جنبه‌های اصلی متاورس، ایجاد آواتارهای دیجیتال برای بیان احساسات و عواطف به روشی غیرمتعارف است. این آواتارها می‌توانند کپی دقیقی از ظاهر، شخصیت و فرهنگ ما باشند. گزینه سفارشی‌سازی آواتار به کاربران، ایده گیمیفیکیشن را القا می‌کند و منجر به تجربه‌ای تعامل‌پذیر و فراگیر از شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

دنیای متاورس مدتی است که از چارچوب فیلم‌ها و کتاب‌های علمی و تخیلی خارج شده و کاربران عادی از سراسر جهان به آن وارد شده‌اند. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، درکNFT ها و نقش آنها در دنیای متاورس، نیاز آیندگان خواهد بود.

مفهوم «متاورس» به‌عنوان مفهومی نوظهور در دنیای فناوری مطرح شده است. به‌ویژه پس از اینکه فیسبوک نام خود را به متا تغییر و نشان داد به سمت این ایده حرکت می‌کند. اما متاورس دقیقاً چیست؟ به زبان ساده، متاورس فضای مجازی مشترکی است که از ترکیب واقعیت مجازی و فضاهای مجازی به وجود آمده و شامل همه جهان‌های مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت می‌شود.

متاورس اغلب به‌عنوان نوعی فضای سایبری توصیف می‌شود، اما با قدرت بیشتر. «متاورس» تنها در مورد آنلاین بودن نیست؛ بلکه در مورد غرق شدن در یک جهان دیجیتالی است. تصور کنید که در یک دنیای دیجیتالی قرار دارید. در آن دنیا می‌توانید با دیگران تعامل داشته باشید، در رویدادهای مختلف حضور یابید و بازی یا حتی خرید کنید. تمام این موارد در فضای سه بعدی که تقریباً به اندازه دنیای فیزیکی واقعی است، رخ می‌دهد.

یکی از جنبه‌های کلیدی متاورس، پتانسیل آن برای ظهور نوع جدیدی از اقتصاد دیجیتال است. اینجاست که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به بازی می‌آیند.NFTها دارایی‌های دیجیتال منحصر به فردی هستند، مانند آثار هنری، موسیقی یا آیتم‌های درون بازی، که از طریق فناوری بلاکچین تأیید شده و منحصر به فرد و غیرقابل کپی هستند.

NFT در متاورس

در متاورس، NFTها می‌توانند به اشکال مختلفی ظاهر شوند. آن‌ها می‌توانند یک اثر هنری دیجیتال در یک گالری مجازی، یک لباس منحصر به فرد برای آواتار شما یا حتی املاک مجازی باشند. برخی از پلتفرم‌ها، مانند دیسنترالند، در حال آزمایش این مفهوم هستند و به کاربران امکان می‌دهند زمین مجازی را به عنوان NFT خریداری، فروش یا مبادله کنند. ایده این است که، مانند دنیای واقعی، می‌توانید ملک داشته باشید و در دنیای دیجیتالی آن را معامله کنید.

با این حال، یکپارچه‌سازیNFTها در متاورس بدون چالش نیست. فناوری NFT هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و مشکلاتی مانند همسان‌سازی توانایی استفاده از این توکن‌ها در سیستم‌های مختلف همچنان برقرار است. تصور کنید در یک کنسرت مجازی در متاورس حضور دارید یا یک محصول محدود به عنوان NFT خریداری می‌کنید و سپس آن را در خانه دیجیتال خود به نمایش می‌گذارید یا در یک بازار مجازی می‌فروشید.

متاورس مرز جدیدی در شیوه تعامل ما با فناوری و دیگر افراد است. متاورس فضایی است که در آن دنیاهای فیزیکی و دیجیتالی با هم ترکیب می‌شوند و امکانات بی‌پایانی برای سرگرمی، ارتباط اجتماعی و تجارت ایجاد می‌کنند. بشر به کمک NFTها،  تازه در حال لمس سطحی از امکاناتی است که در چشم‌انداز متاورس وجود دارد. با تکامل این فناوری، متاورس می‌تواند هر جنبه‌ای از زندگی ما را، از کار و بازی گرفته تا شیوه ارتباط ما با دیگران، تغییر دهد و نگاهی به آینده‌ای بیندازد که در آن دنیاهای دیجیتالی و فیزیکی به طور ناگسستنی در هم تنیده شده‌اند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها