|
کدخبر: 317730

یارانه نقدی / واریز یازانه / یازانه معیشتی

یارانه نقدی کاهش پیدا میکند؟

متقاضی برای اعتراض به قطع یارانه به سامانه‌های معرفی شدۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله؛ hemayat.mcls.gov.ir (http://hemayat.mcls.gov.ir/) مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به آن وزارتخانه تماس حاصل نماید.

اقتصاد یارانه نقدی کاهش پیدا میکند؟

با توجه به تقسیم‌بندی سرپرستان خانوار، اگر آنها در دهک‌های اول تا سوم قرار داشته باشند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد. اما اگر آنها در دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

پیگیری واریز نشدن یارانه معیشتی

۱- سرپرست خانوار به شعبه بانک معرفی شده در سامانه رفاهی مراجعه نموده و ضمن اطمینان از عدم توقیف حساب بانکی، پرینت واریز ماهانه حساب یارانه خود را از بانک درخواست و پیگیری نماید.

۲- در صورت عدم خرید کالا از طریق کالا برگ الکترونیکی و همچنین عدم دریافت وام کرونا و یا وام اربعین و در نهایت اطمینان از عدم واریز یارانه (در مواردی غیر از محذوفین خانوارهای پُردرآمد)، به سامانه‌های معرفی شدۀ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه کند (سامانه جدید رفاهی مربوط به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در حال به روز رسانی و ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری است که به محض آماده شدن، از طریق رسانه‌های جمعی کشور، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد)

اعتراض به قطع یارانه

متقاضی برای اعتراض به قطع یارانه به سامانه‌های معرفی شدۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله؛ hemayat.mcls.gov.ir (http://hemayat.mcls.gov.ir/) مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به آن وزارتخانه تماس حاصل نماید.

یارانه نقدی این افراد کاهش پیدا کرد

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود. در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد. همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کردند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

تعیین میزان یارانه معیشتی

میزان یارانه معیشتی به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولاً توسط دولت‌ها یا سازمان‌های مربوطه تعیین می‌شود. این میزان ممکن است بر اساس شاخص‌های مختلفی مانند درآمد خانوار، تعداد اعضای خانوار، هزینه‌های زندگی، تورم و سطح فقر در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، در برخی کشورها، یارانه معیشتی به صورت مستقل از تعداد اعضای خانوار و تحت عنوان "یارانه یکپارچه" به خانوارهای کم درآمد پرداخت می‌شود که میزان آن بر اساس درآمد خانوار تعیین می‌شود. در برخی کشورها نیز، میزان یارانه معیشتی بر اساس تعداد اعضای خانوار و سطح فقر در نظر گرفته می‌شود و به ازای هر فرد یا هر نفر از خانوار مقدار مشخصی تعیین می‌شود.

میزان یارانه معیشتی ممکن است در طول زمان تغییر کند و بسته به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور متغیر باشد. همچنین، برخی کشورها ممکن است برنامه‌ها و سیاست‌های مختلفی را برای کاهش فقر و بهبود شرایط معیشتی اجرا کنند که میزان یارانه معیشتی نیز ممکن است در این برنامه‌ها تغییر کند.

 

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها