|
کدخبر: 317625

روغن موتور/ افزایش قیمت / بازار

علت گرانی روغن موتورچیست؟ / با فروشندگان متخلف برخورد می شود

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت روغن موتور اعلام میشود.

اقتصاد علت گرانی روغن موتورچیست؟ / با فروشندگان متخلف برخورد می شود

افزایش قیمت برخی روغن موتورهای داخلی با بهانه‌های مختلف ادامه دارد و برخی روغن موتورهای خارجی که اساساً نایاب شده‌اند، در بازار قیمت مشخصی ندارند. در این بازار هنوز هم فروشندگان روغن موتور تقلبی حضور دارند و بهتر است به خرید روغن هایی اقدام کنید که اصالتشان قابل تایید بوده. روغن های خارجی هم فقط با دریافت فاکتور خرید تهیه کنید!

تاکنون هیچگونه مصوبه‌ای از ناحیه متولیان امر در این خصوص ابلاغ نگردیده است و اصولاً این سازمان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط پیش از تصویب ، هیچگونه جایگاهی مبنی بر موافقت با افزایش قیمت ندارند. لذا ضمن تکذیب خبر "موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت روغن " تاکید می‌شود هرگونه افزایش قیمت بدون اخذ مصوبات لازم غیرقانونی و از مصادیق بارز گرانفروشی بوده و در صورت افزایش قیمت با واحدهای متخلف برخورد جدی صورت خواهد گرفت و کلیه واحدهای تولیدی مکلفند بدون وقفه و مطابق رویه قبل نسبت به عرضه مکفی روغن در بازار اقدام نمایند

بدیهی است فرایند تولید و عرضه و میزان آن به صورت ویژه مورد رصد و پایش قرار گرفته و با هرگونه کاهش یا توقف عرضه و دپوی محصول بر اساس قوانین موجود برخورد تعزیری خواهد شد کلیه واحدهای تولیدی و توزیعی مکلفند بدون وقفه نسبت به تولید و عرضه این محصول اقدام نمایند هموطنان گرامی می توانند در صورت گران فروشی و دپوی محصول و عدم عرضه مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

روغن موتور یک نوع روغن است که برای مصرف در موتورهای داخل سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن موتور وظیفه حفظ و روان کردن قطعات موتور، کاهش سایش و اصطکاک، خنک کردن قطعات و جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی را دارد.

روغن موتور به طور عمده از مواد پایه نفتی تولید می‌شود و به طور معمول با افزودن مواد افزودنی مختلف مانند افزودنی‌های ضد سایش، ضد خوردگی و ضد اکسیداسیون تقویت می‌شود.

روغن‌های موتور بر اساس ویسکوزیته یا شدت جریان آن‌ها در دمای مختلف، به چندین دسته تقسیم می‌شوند. مثلاً، روغن‌های موتور با شاخص ویسکوزیته بالا مناسب برای دماهای بالا و روغن‌های موتور با شاخص ویسکوزیته پایین مناسب برای دماهای پایین تر هستند.

میزان تعویض روغن موتور بستگی به نوع و شرایط استفاده از موتور دارد. توصیه معمول برای تعویض روغن موتور، هر ۵۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ کیلومتر یا هر ۶ ماه یکبار است. اما در شرایط سختتر مانند رانندگی در شهر و دماهای بسیار بالا یا پایین‌تر، تعویض روغن ممکن است به صورت متناسب با شرایط بیشتر صورت گیرد.

مهم است که برای استفاده از روغن موتور، توصیه‌های تولید کننده موتور و خودرو را رعایت کنید و روغن مناسب برای خودرو و شرایط استفاده آن را انتخاب کنید. همچنین، توصیه می‌شود روغن موتور را در مراکز خدماتی معتبر و با استفاده از محصولات اصلی و معتبر تعویض کنید.

 

 

 

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها