|
کدخبر: 317599

روغن موتور/قیمت روغن موتور/بازار

گرانی روغن موتور؟ / از شایعه تا واقعیت

گزارش هایی مبنی بر افزایش قیمت روغن موتور در بازار منتشر شد که این ماجرا، واکنش مقامات مسئول را به همراه داشت.

اقتصاد گرانی روغن موتور؟ / از شایعه تا واقعیت

چندی پیش، خبری مبنی بر اینکه قیمت روغن موتور در بازار افزایش پیدا کرده است، در رسانه ها منتشر شد و این ماجرا واکنش مقامات مسئول را به همراه داشت.

البته این نکته لازم به ذکر است که در بسیاری از مغازه های تعویض روغنی، بر روی دبه های روغن موتور، قیمت ندارد و یا اگر هم قیمتی بر روی آن درج شده است، توسط فروشنده پاک شده است. این موضوع گمانه زنی هارا به سمت و سویی برد که روغن موتور، توسط نهاد های مربرط افزایش قیمت پیدا کرده است. اما لازم به ذکر است که افزایش قیمت روغن موتور توسط مقامات و مسئولان مرتبط تکذیب شد.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد هرگونه افزایش قیمت روغن موتور بدون اخذ مجوز کارگروه تنظیم بازار ممنوع است.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با توجه به انتشار اخباری مبنی بر موافقت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت روغن موتور اعلام می‌شود از آنجایی که روغن موتور بنزینی و گازوئیلی از جمله اقلام مشمول قیمت گذاری تثبیتی بوده و هرگونه تغییر قیمت آن در صورت تصویب کار گروه و ستاد تنظیم بازار عملیاتی می‌شود، تاکنون هیچ‌گونه مصوبه‌ای از ناحیه متولیان امر در این خصوص ابلاغ نشده است و اصولاً این سازمان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط پیش از تصویب، هیچ‌گونه جایگاهی مبنی بر موافقت با افزایش قیمت ندارند.

لذا ضمن تکذیب خبر《موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت روغن》تاکید می‌شود هرگونه افزایش قیمت بدون اخذ مصوبات لازم غیرقانونی و از مصادیق بارز گرانفروشی بوده و در صورت افزایش قیمت با واحدهای متخلف برخورد جدی صورت خواهد گرفت و کلیه واحدهای تولیدی مکلف هستند بدون وقفه و مطابق رویه قبل نسبت به عرضه مکفی روغن در بازار اقدام کنند.

بدیهی است فرایند تولید و عرضه و میزان آن به صورت ویژه مورد رصد و پایش قرار گرفته و با هرگونه کاهش یا توقف عرضه و دپوی محصول بر اساس قوانین موجود برخورد تعزیری خواهد شد کلیه واحدهای تولیدی و توزیعی مکلف هستند بدون وقفه نسبت به تولید و عرضه این محصول اقدام نمایند هموطنان گرامی می‌توانند در صورت گران فروشی و دپوی محصول و عدم عرضه مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

نهاد ها و سازمان های مرتبط باید تلاش کنند تا جلوی افزایش قیمت سرخود بعضی از تعویض روغنی ها و مغازه هایی که به عرضه روغن موتور مشغول هستند، گرفته شود. نمی توان گفت که این کالا حیاتی است اما افزایش قیمت آن توسط عده ای افراد سودجو، سبب خواهد شد تا دیگران هم به خود اجازه دهند دست به افزایش قیمت سرخود بزنند.

روغن موتورها همچون لایه‌ایی محافظ اطراف اجزاء موتور را می‌پوشانند و حاوی افزودنی‌های خاصی هستند که بین سطوح متحرک جای گرفته، مانع از تماس آنها، موجب کاهش اصطکاک و در نهایت پیشگیری از تغییر شکل اجزاء می‌شوند. همین امر به موتور کمک می‌کند تا کیفیت و کارایی روز اول ترخیص از کارخانه را حفظ نماید. پس همواره باید در انتخاب یک روغن موتور خوب و با کیفیت دقت داشته باشید تا در آینده هزینه های سنگین به سراغ شما نیاید.
منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها