|
کدخبر: 317081 عباس خادم الحسینی

تیتر روزنامه های اقتصادی/ روزنامه های امروز/ عناوین روزنامه ها

تیتر روزنامه های امروز / وجود مافیای دارو تأیید شد

در کیوسک «گسترش نیوز»، هر روز به مرور عناوین و سر تیترهای مهم روزنامه های اقتصادی کشور می پردازیم.

اقتصاد تیتر روزنامه های امروز / وجود مافیای دارو تأیید شد

روزنامه های اقتصادی کشور، امروز ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲،به موضوعاتی از جمله مافیای دارو، روابط ایران و مصر، آمارسازی دولت سیزدهم در حوزه مسکن، ابعاد اقتصادی ترازنامه هیدروکربوری و حمله های سایبری به زیرساخت های کشور پرداخته اند.

صمت

هجوم هکرها به اپلیکیشن ها و سایت های صنایع مختلف در این چند سال اخیر، موجی از نگرانی ها را در میان مردم وکارشناسان ایجاد کرده است. هک اسنپ فود، اخرین موردی بود که سر و صدای زیادی در محافل خبری به پا کرد. اما این تنها زخم هکرها نبوده؛ حمله سایبری و هک شرکت های فعال در صنعت فولاد و همچنین زیرساخت های صنایع مهم دیگر، روزنامه صمت را واداشته که در این زمینه خواستار نظارت و مراقب بیشتر مراجع ذیربط باشد. مهر تأیید معاو وزیر صمت در مورد واقعی بودن مافیای دارو هم دیگر خبری است که این روزنامه به ان اشاره داشته است.

روزگار معدن

در هفته گذشته، یکی از ترندهای اصلی صنعت معدن، موضوع حقوق دولتی معادن بوده است. از این رو روزگار معدن با انتخاب تیتر «جدال تکراری» به چالش های این مصوبه پر حاشیه پرداخته است. در ستون یادداشت ها هم، مواردی همچون تشویق معدن کاری سبز، استفاده از نیوبیوم به جای کربن و عوامل مؤثر بر رشد بورس مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

تجارت

رویکرد متعادل با دنیا، حلقه گمشده جمهوری اسلامی در تمام این سال ها بوده است. روابط تجاری و سیاسی با مصر هم همچون رابطه با عربستان به تازگی در فرایند ترمیم است. روزنامه تجارت در ستون یادداشت خود، ضمن تحلیل چشم اندازهای رابطه با مصر، از آن به عنوان یک عصر جدید در روابط بین الملل ایران یاد کرده است. در بخش پیشنهاد سردبیر هم، به نقد رویکردهای مبهم وزارت صمت در قبال صنعت لوازم خانگی پرداخته و تعیین تکلیف وضعیت تولیدکنندگان را به نفع فعالان این حوزه دانسته است.

جهان صنعت

ترازنامه هیدروکربوری یکی از اسناد رسمی و پر اهمیت از آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد بخش های تولید، فرآوری، انتقال، واردات و صادرات نفت و گاز و سایر حامل های انرژی در کشور است. روزنامه جهان صنعت، در پرونده اصلی این شماره اش، به ابعاد اقتصادی مختلف ترازنامه هیدروکربوری کشور پرداخته است. «آمارسازی به جای مسکن سازی» بخش دیدگاه این روزنامه را به خود اختصاص داده و به امارسازی های دولت سیزدهم در حوزه مسکن اشاره دارد.

اخبار صنعت

مدیریت تأمین و اقتصاد آب از پر مناقشه ترین مسائلی است که همگان به اولویت آن در آینده محیط ریست کشور اذعان دارند. از همین رو اخبار صنعت با انتخاب تیتر «قطعه گمشده مدیریت زیرساخت های آب» به تهدیدهای ناشی از بی توجهی به این مقوله واکنش نشان داده است.

ابرار اقتصادی

«دست رد چینی ها به کالاهای ایرانی» یکی از پرونده های شماره امروز ابرار اقتصادی است که بازار یکطرفه تجارت با کشور چین پرداخته است. همچنین بررسی زوایای صادرات گاز ایران به اروپا و نقشی که ترکیه در این معامله ایفا می کند، دیگر بحث این روزنامه برای روز چهارشنبه است.

آسیا

در ستون یادداشت، آسیا به هزینه هایی که قاچاق کالا به اقتصاد کشور وارد می اورد پرداخته و این پدیده را یکی از مهمترین عوامل انحراف مسیر سرمایه گذاری از بخش تولید به سمت بازارهای موازی می داند. تیتر یک این روزنامه نیز به روایت وزیر اقتصاد از وضعیت فعلی اقتصاد ایران اختصاص دارد که در آن عدم تطابق آمارهای رسمی را مغایر با واقعیت معیشت مردم می داند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها