|
کدخبر: 316890

تیتر روزنامه های اقتصادی/ روزنامه های امروز/ شرح عناوین روزنامه ها

تیتر روزنامه های امروز / دلار ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی در راه است؟

در کیوسک «گسترش نیوز»، هر روز به مرور عناوین و سر تیترهای مهم روزنامه های اقتصادی کشور می پردازیم.

اقتصاد تیتر روزنامه های امروز / دلار ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی در راه است؟

روزنامه های اقتصادی کشور، امروز ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲، به موضوعاتی از جمله صادرات سنگ تزئینی، افزایش قیمت اینترنت، کنترل نرخ ارز، گرانی قیمت اینترنت، پیشرفت های و چالش های صنعت پتروشیمی پرداخته اند.

صمت

صمت امروز، افزایش تعرفه های اینترنت و چالش های پیش روی این تصمیم را مورد نقد قرار داده و با ابراز نگرانی بابت از دسترس خارج شدن اینترنت در آینده ای نزدیک، تیتر طعنه آمیز «فیلتر نت هزینه ساز» را برای صفحه اول خود برگزیده است. اما این تنها گزارش مفصل و تحلیلی این روزنامه نیست؛ آخرین وضعیت بازار تایر، شرایط به آرامش رسیده این بازار پر مصرف را مورد تدقیق و تعمیق قرار داده است.

 

روزگار معدن

«سایه سنگین سنگ» تیتر اصلی روزگار معدن است که به طور اختصاصی به موانع پیش روی صادرات سنگ های تزئینی می پردازد. ضرورت توجه به زغال سنگ هم دیگر مطلبی است که این روزنامه در چند گفت و گو و یادداشت پیگیری کرده و به چاره اندیشی برای حل این کاستی اشاره دارد.

آسیا

در یادداشت صفحه اول این روزنامه، یادداشتی با عنوان رهایی از اقتصاد تک محصولی به چشم می خورد که به ضرورت رهایی اقتصاد کشور از محوریت نفت در رشد اقتصادی اشاره کرده است. صدور مجوز برداشت ۱۳۰ هزار میلیاردی از صندوق توسعه ملی که توسط معاون سازمان برنامه و بودجه عنوان شده و خبر از کاهش ۲۰ درصدی سهم صندوق توسعه از صادرات نفت در سال ۱۴۰۲ می دهد هم تیتر اول آسیا را به خود اختصاص داده است.

ابرار اقتصادی

پیشی گرفتن رانت ارز ترجیحی در کشور، از محل درآمدهای نفتی در سال ۱۴۰۲، گزارش امروز ابرار است که کنایه آمیز به سال پر فساد جاری اشاره کرده است. تیتر «عرضه قطره چکانی خودرو بازار را به هم ریخت» هم آشکارا به انتقاد از سیاست های توزیع خودرو و بر هم خوردن توازن بازار این صنعت می پردازد.

اخبار صنعت

درآمد ۶۱ میلیاردی صنعت پتروشیمی طی ۵ سال گذشته، گزارش اختصاصی اخبار صنعت را شامل می شود و در آن عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دولت سیزدهم را زیر ذره بین برده است. همچنین در حاشیه صفحه اول، از قول رئیس شورای اسلامی شهر تهران نقل شده که؟ «اتوبوس برقی امسال وارد خطوط پایتخت نمی شود» هر چند شنیده ها از آن حکایت می کرد که قرار است طبق وعده ها، یک هزار دستگاه اتوبوس برقی وارد ناوگان حمل و نقل شهری تهران شود که به نظر می رسد به زمان دیگری موکول شده باشد.

تجارت

پرونده اصلی روز دوشنبه تجارت هم به سیاست ثبات اقتصادی بانک مرکزی و تأثیرات متقابل این سیاست بر بهبود معیشت مردم اختصاص دارد و با انتخاب تیتر «تناقض ثبات ارزی و رشد قیمت ها» به واکاوی این موضوع پرداخته است. در سرمقاله هم شاهد یادداشت یک کارشناس اقتصادی پیرامون عدم رعایت رفتار حرفه ای در اتحادیه های کشور است و در آن سعی کرده نقدی جدی به رفتار سازمانی مرسوم در این مراکز بپردازد.

جهان اقتصاد

جهان اقتصاد از چگونگی تحقق ۹۰ درصدی تعهد اشتغالدولت سیزدهم سخن به میان اورده و به ساز و کار نسبت آمار اشتغال و بیمه ها اشاره کرده است. «تکذیب های بی فایده» در کنار تصویری از یک نانوایی روی جلد روزنامه نیز بررسی وضعیت نامناسب توزیع و قیمت نان در برخی شهرهای را نوید می دهد که گزارشی راهگشا در این زمینه است.

جهان صنعت

نگرانی جهان صنعت از اوضاع فعلی اقتصاد کشور در تیتر تند «تثبیت فاجعه اقتصادی» مشهود است؛ گزارشی که با پیش بینی دلار ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی، خارج شدن کنترل ارز در به قول خودش دولت انقلابی را هشدار می دهد. گفتگویی هم از رئیس کل بانک مرکزی دولت حسن روحانی به چاپ رسیده که ماجرای نشست فوق محرمانه کمیسیون امنیت ملی برجام از زبان ایشان روایت می شود.

 

 

 

 

نویسنده: عباس خادم الحسینی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها