|
کدخبر: 316802

روزنامه اقتصادی/ تیتر روزنامه ها/ عناوین روزنامه های اقتصادی

تیتر روزنامه های امروز / افشای پشت پرده‌ی عرضه‌ی دارو

در کیوسک «گسترش نیوز»، هر روز به مرور عناوین و سر تیترهای مهم روزنامه های اقتصادی کشور می پردازیم.

اقتصاد تیتر روزنامه های امروز / افشای پشت پرده‌ی عرضه‌ی دارو

 امروز ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ نیز سرشار است مباحث آشنایی که در این هفته ها با آن مواجه شده ایم. گرانی قیمت اینترنت، مالیات طلافروشان و حاشیه هایش و معضل دارو در ایران از مهمترین موضوعاتی است که جراید اقتصادی دست روی آنها گذاشته اند.

صمت

تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی تا ۲ ماه آینده و پیش از پایان سال، یکی از عناوینی است که صمت از قول وزیر نقل کرده است. دلایل چند نرخی بودن دارو و داروخانه ها، گزارش اختصاصی این روزنامه پیرامون بازار دارو است که در آن به طور مفصل به تفاوت نرخ داروهای مشابه اشاره شده است. رکود بازار پاییزی خودرو نیز موضوع مهم و اختصاصی صمت است که در آن مفصلاً به وضعیت و آینده بازار خودرو در نیمه دوم سال جاری می پردازد.

 

روزگار معدن

ثبات اقتصادی و اثرات مثبت و غیر قابل انکارش بر بازگشت آرامش و بهره وری به صنعت معدن، مهم ترین موضوع امروز این روزنامه است. پیگیری رد پای رانت و فساد در بازار ماشین الات معدنی هم دیگر مبحث اختصاصی و مهم روزگار معدن ۱۰ دی ماه است.

آسیا

پرونده‌ی امروز این روزنامه به موضوع طبقه‌بندی مشاغل اختصاص دارد و در واکاوی علت عدم اجرای این طرح، به عدم نظارت و خلاء برنامه ای منظم و یکشان اشاره کرده است. همچنین در حوزه های دیگر نیز به بازخوانی زندگی و کارنامه‌ی یکی از چهره های تأثیرگذار قرن بیستم یعنی ژاک دولور می پردازد که نقش مهمی در شکل گیری اتحادیه اروپا داشته است.

جهان صنعت

پوشش حضور ردیس جمهور در مجمع عمومی بانک مرکزی و پیگیری دلارزدایی و انجام تجارت با ریال، یکی از مباحثی است که این روزنامه برای روز یکشنبه خود در نظر گرفته است. همچنین گفتگوی نسبتاً مفصل حول موضوع آینده‌ی بورس هم جزو مباحث مهم مطرح شده است. جهان صنعت در بخش تحلیل نیز به ریشه یابی کسری بودجه و عوامل مؤثر بر آن در ایران پرداخته است.

ابرار اقتصادی

علاوه بر اشاره به جنجال و مباحث مطروحه‌ی این چند روزه در فضای اقتصادی کشور یعنی ثبت معاملات طلا و همچنین مالیات طلافروشان، ابرار به ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به معضلات بازار مسکن و اجاره بها گریزی زده است.

اخبار صنعت

گزارش اصلی روز یکشنبه جهان صنعت نیز به کشف راهکاری در جهت حل ناترزازی انرژی اختصاص دارد و مصرف خارج از استاندارد انرژی در ایران را مانعی بزرگ برای تعادل در این حوزه می داند. عقب ماندگی ۲۳ درصدی وزارت صمت در قبال برنامه های تولید خودرو، دیگر گزارش این روزنامه است که در آن عدم تناسب بین تولید و تقاضا را اساسی ترین معضل صنعت خودرو عنوان می کند.

اسکناس

شایعات هفته گذشته پیرامون قوانین مالیاتی و سر و صداهای ناشی از این اخبار، موضوعی است که اسکناس به ان توجه داشته و در گزارشی هدف این هجمه ها علیه سازمان مالیاتی کشور را تحت فشار قرار دادن دولت ارزیابی کرده است. ورود به دانشگاه با شرایط سنی معین، موضوع دیگری است که اسکناس با انتخاب تیتر «دغدغه ادامه دار ورود به دانشگاه فرهنگیان» به آن واکنش نشان داده است.

اقتصاد آینده

عرضه و فروش دارو در ایران، پرونده پر طول و طویل این روزنامه است که ضمن قرار دادن ذره بین بر روی فروش آنلاین دارو و چالش هایش، انحصارطلبی عاملان پشت پرده‌ی عرضه‌ی اینترنتی دارو را دیواری قطور برای بازگشت تعادل به این مقوله می داند. گرانی اینترنت و عدم همخوانی‌اش با درآمد مردم هم تیتر اول این روزنامه را تشکیل می دهد.

اقتصاد پویا

ابهامات و انتقادات کارشناسان و برخی هنرمندان به حصارکشی به دور تئاتر شهر در تهران که حالا یک معضل ۵ ساله شده، یکی از اصلی ترین عناوین امروز این روزنامه است. راه اندازی بورس اوراسیا و فرصت هایی که از این گشایش نصیب بازار سرمایه‌ی کشور خواهد شد هم گزارش اختصاصی اقتصاد پویا است. ارتباط مشهود و غیر قابل انکار آشفتگی بازار ارز و گرانی در سطوح مختلف زندگی مردم هم دیگر بحث طرح شده است.

 

 

نویسنده: عباس خادم الحسینی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها