|
کدخبر: 316984

تیتر روزنامه های اقتصادی/ روزنامه های امروز/ عناوین روزنامه ها

تیتر روزنامه های امروز / پاداش بازنشستگان در بلاتکلیفی ۱۷ ماهه

در کیوسک «گسترش نیوز»، هر روز به مرور عناوین و سر تیترهای مهم روزنامه های اقتصادی کشور می پردازیم.

اقتصاد تیتر روزنامه های امروز / پاداش بازنشستگان در بلاتکلیفی ۱۷ ماهه

روزنامه های اقتصادی کشور، امروز ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲، به موضوعاتی از جمله مشکلات پیش روی صادرات فرش دستباف ایرانی، ادامه پیگیری موضوع افزایش بهای اینترنت، مصوبه وزارت صمت پیرامون حقوق دولتی مواد معدنی، کوچک سازی دولت و فضای سرد بازار بورس پرداخته اند.

 

صمت

«ضربه کاری دولت به معادن» در پی مصوبه شورای عالی معادن پیرامون تعیین حقوق دولتی مواد معدنی در سال ۱۴۰۲، تیتر اصلی روزنامه صمت برای شماره روز سه شنبه خود است. نظرات فعالان معدنی کشور، جملگی مؤید این خواسته است که باید در سیاست های حاکم بر این بخش بازنگری جدی و اساسی صورت بگیرد. در ادامه پرونده های ویژه صمت در خصوص وضعیت مستأجران، این بار اما به سراغ اجاره های سنگین املاک تجاری رفته و با انتخاب تیتر «موقعیت دو سر باخت مستأجران» به شرایط نامتعادل فعالان صنوف در مواجهه با این معضل نگاهی داشته است.

 

روزگار معدن

هوش مصنوعی این روزها در همه عرصه ها از جمله عرصه صنعت در حال پیشروی و تأثیرگذاری است؛ از این رو روزگار معدن با انتخاب تیتر «برنده آینده» حرکت هر چه سریع تر برای نیل به دستاوردهای حاصله از آن را که با اصطلاح انقلاب صنعتی چهارم شناخته می شود، امری ضروری و گریز ناپذیر می داند.

 

آسیا

بازسازی مزار هنرمند فقید و نام آشنای موسیقی سنتی ایران، محمدرضا لطفی، در شهر گرگان، بهانه ای شده است تا در آستانه سالمرگ ایشان، یادداشتی برآمده از دل را به روایت یک فعال فرهنگی در صفحه اول این روزنامه مشاهده کنیم. آسیا اما تیتر اصلی شماره امروز خود را به حواشی گرانی اینترنت اختصاص داده و افزایش ۳۴ درصدی بهای ایتنرنت را متناسب با افزایش ۱۸ درصدی حقوق ها نمی داند.

ابرار اقتصادی

«سقوط صادرات، پایانی تلخ برای فرش دستباف ایران» تیتر اول این روزنامه است که در آن به شرایط نامساعد این صنعت نام آشنا و دارای قدمت ایرانی پرداخته است. نوک پیکان انتقاد ابرار از عدم پرداخت پاداش بازنشستگان با گذشت ۱۷ ماه از موعد اولیه هم به سوی سازمان برنامه و بودجه نشانه رفته و یکی از عناوین حاشیه ای مهم امروز آنهاست.

 

تجارت

ناکارآمدی دستگاه های اجرایی و به تبع آن هدررفت منابع مالی گشترده، پرونده اصلی تجارت برای چاپ امروزش است. کوچک سازی دولت، اصلاح نظام ساختار اداری دولت و ادغام دستگاه هاست که سالها توسط دولت های مختلف مطرح می شود، ولی تا به حال هیچگاه رنگ اجرایی شدن به خود ندیده است. کارنامه ناموفق دولت در ساخت مسکن هم دیگر گزارش اختصاصی تجارت در این شماره است.

 

جهان اقتصاد

افزایش ۴۰ برابری عوارض صادراتی مواد معدنی به زعم جهان اقتصاد، اثرات منفی جبران ناپذیری روی قراردادها و پرداخت ها در ایت بازار شده و در نتیجه باعث از دست رفتن بازارهای مساعد در کوتاه مدت و حتی میان مدت می شود. از این جهت جهان اقتصاد با انتخاب تیتر «بازار بی رقابت مواد معدنی؟!» به ابلاغیه وزارت صمت واکنش نشان داده است.

 

روزگار

«فضای سرد بازار، سردتر شد» عنوان اصلی روزنامه روزگار است که در گزارشی مفصل به تأثیر جریان های مخرب در بورس پرداخته است. بارندگی کم امسال، حتی با وجود آغاز فصل زمستان و خطر کم ابی و خشکسالی هم دیگر موضوعی است که روزگار با تیتر «بازگشت به مدار خشکسالی» مورد واکاوی قرار داده است.

 

اخبار صنعت

فعال شدن بیش از ۶ هزار کارخانه و کارگاه در دولت سیزدهم، گزارش اختصاصی اخبار صنعت است و در آن به تأثیر این اقدامات بر رشد اقتصادی می پردازد. این روزنامه معتقد است رشد اقتصادی حاصله موجب بازگرداندن فاصله توان خرید مردم خواهد شد. «رشد اکتشافات معدنی» هم عنوان دیگری است که تیم تحریریه این روزنامه برگزیده و بازدهی معادن را بررسی کرده است.

 

 

 

 

نویسنده: عباس خادم الحسینی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها