|
کدخبر: 317035

قیمت گوشی / قیمت موبایل سامسونگ / بازار موبایل

تا ۱۰ میلیون چه موبایلی می توان خرید؟

این گزارش به ارزیابی گوشی‌های هوشمند با قیمت تا ۱۰ میلیون تومان اختصاص دارد. امید است که راهنمای خرید ما شما را در تصمیم‌گیری و انتخابی مناسب تر یاری رساند.

اقتصاد تا ۱۰ میلیون چه موبایلی می توان خرید؟

چه گوشی‌هایی تا سقف ۱۰ میلیون تومان ارزش خرید دارند؟ کدام یک از این گوشی‌ها متناسب با نیازهای شغلی و سلیقه فردی شماست؟ اگر در جستجوی مشاوره‌ای برای خرید گوشی هوشمند با بودجه‌ مذکور هستید، این مقاله می‌تواند شما را در انتخاب بهترین گزینه‌ها در این بازه قیمتی یاری کند.

اگر قصد خرید گوشی با ۱۰ میلیون تومان داشته باشیم، باید آن را با دقت زیاد و به شکلی انتخاب کنیم که با اولویت‌ها و نیازهایمان همخوانی داشته باشد چون تا چند سال دیگر احتمالا قصد خرید مدل جدید را نخواهیم داشت.

در این نوشتار مدل‌های مختلفی از بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان بازار ایران را از نظر وضوح نمایشگر، کیفیت دوربین، قدرت سخت‌افزار، ظرفیت باتری و پشتیبانی از شارژ سریع بررسی خواهیم کرد.

گلکسی A۳۴

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

    نمایشگر: ۶.۶ اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز

    پردازنده: MediaTek MT۶۸۷۷V Dimensity ۱۰۸۰

    رم: ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

    دوربین: ۴۸+۸+۵ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی A۳۴  در لیست بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان قرار گرفته که دارای تراشه پردازنده مدیاتک Dimensity ۱۰۸۰ به همراه حداقل ۶ گیگابایت رم است. تراشه Dimensity ۱۰۸۰  از جدیدترین محصولات مدیاتک محسوب می‌شود و با این که از لحاظ لیتوگرافی با پرچمداران فاصله اندکی دارد و ۶ نانومتری است، اما کارشناسان تایوانی معتقدند این تراشه قدرت زیادی دارد و نباید آن را دست کم بگیرید.

سامسونگ همیشه حساسیت بالایی روی نمایشگرهای گوشی‌هایش به خرج می‌دهد و حتی برای پایین آوردن قیمت نهایی محصولاتش، حاضر نیست کیفیت صفحه نمایش را پایین بیاورد.

این گوشی ۱۰ میلیونی سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و به یک پنل باکیفیت و جذاب Super AMOLED مجهز شده که توانایی پشتیبانی از نرخ نوسازی عالی ۱۲۰ هزتزی را نیز دارد. تراکم پیکسلی رضایت بخش و وضوح بالای تصویر این نمایشگر ۶.۶ اینچی، باعث می‌شود از تماشای هر محتوایی روی آن لذت ببرید. به همین علت می‌توان این محصول را در راهنمای خرید گوشی تا ۱۰ تومان قرار داد.

گوشی A۳۴ نیز مانند اکثر میان‌رده‌های اخیر سامسونگ به باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده که در استفاده‌های معمول حتی تا ۲ روز هم دوام می‌آورد. البته اگر اهل استفاده مداوم از اینترنت سیمکارت یا بازی و تماشای فیلم هستید، احتمالاً این طول عمر به یک روز کاهش می‌یابد. باتری گوشی سامسونگ A۳۴ با پشتیبانی از فست شارژ ۲۵ واتی، در مدت زمان نسبتاً کمی فول شارژ می‌شود.

سامسونگ گلکسی M۳۲

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

    نمایشگر: ۶.۴ اینچ Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

    پردازنده: MediaTek MT۶۷۶۹V/CU Helio G۸۰

    رم: ۶،۴ و ۸ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۱۲۸، ۶۴ گیگابایت

    دوربین: ۶۴+۸+۲+۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی M۳۲ به یک نمایشگر سوپر آمولد ۶.۴ اینچی مجهز است که رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل بر اینچ را ارائه می‌دهد. مشخصات M۳۲ از نظر نمایشگر فوق‌العاده است.

از دیگر مشخصات گوشی M۳۲ که قابل توجه هم هست می‌توان به نمایشگر با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و روشنایی ۸۰۰ نیت اشاره کرد. بعلاوه، ۸۳.۵ درصد مساحت پنل جلو نیز به نمایشگر اختصاص داده شده است. به طور کلی با توجه به قیمت گوشی سامسونگ M۳۲ این گوشی را در بخش نمایشگر کاملاً تایید می‌کنیم.

پردازشی گوشی گلکسی M۳۲ توسط تراشه مدیاتک هلیو G۸۰ تأمین خواهد شد که براساس معماری ۱۲ نانومتری تولید می‌شود. این تراشه که در M۳۲ استفاده شده است یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای متشکل از دو هسته‌ی A۷۵ با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی و شش هسته‌ی کم مصرف A۵۵ با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی دارد.

این تراشه به عنوان یک تراشه گیمینگ میانرده کاربرد دارد و از نظر عملکرد بین دو تراشه G۹۰ و G۷۰ قرار می‌گیرد. همین امر در تعیین قیمت گوشی سامسونگ M۳۲ نیز موثر بوده است.

ماژول دوربین گوشی M۳۲ به شکل مربع است و چهار لنز در آن تعبیه شده است. لنز اصلی گوشی ام سی و دو ۶۴ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی به صورت جداگانه روی پنل پلی کربنات پشتی قرار گرفته‌اند. در بخش دوربین گوشی سامسونگ M۳۲ مشخصات دیگری از جمله فلش ال ای  دی، حالت پاناروما و پشتیبانی از  HDR هم دارد.

ناگفته نماند که دوربین سلفی گوشی M۳۲ نیز ۲۰ مگاپیکسلیست. هم دوربین جلو و هم دوربین پشتی قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارند. در کل در رابطه با گوشی سامسونگM۳۲ می‌توان گفت که قیمت گوشی M۳۲ با این مشخصات دوربین ارزش خرید بالایی دارد.

گلکسی A۲۴

    نمایشگر: ۶.۵ اینچ Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

    پردازنده: MediaTek MT۸۷۸۱ Helio G۹۹

    رم: ۶،۴ و ۸ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت

    دوربین: ۵۰+۵+۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اگر بخواهیم یکی از بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان را نام ببریم باید به گلکسی A۲۴ اشاره کنیم. این محصول از تراشه Mediatek MT۸۷۸۱ Helio G۹۹ مجهز شده که عملکرد بسیار خوبی نسبت به کلاس و قیمت A۲۴ دارد و برای اجرای انواع برنامه‌ها و حتی بازی‌های نسبتاً سنگین هم می‌توان روی آن حساب کرد.

با توجه به اینکه سامسونگ برای این گوشی از تراشه پردازنده‌ی G۹۹ استفاده‌ کرده می‌توان گفت که A۲۴ سامسونگ حتی برای گیم هم مناسب است و اگر هر از چند گاهی با موبایلتان به بازی کردن می‌پردازید، جای هیچ گونه نگرانی نیست و این گوشی می‌تواند رضایتتان در باب عملکرد گیمینگ را هم جلب کند.

galaxy A۲۴ با ابعادی برابر ۸.۳ × ۷۷.۶ × ۱۶۲.۱ میلی‌متر و وزنی حدود ۱۹۵ گرم وارد بازار شده و می‌توان این ادعا را داشت که در زمان استفاده طولانی مدت با گوشی A۲۴ ، به‌هیچ‌عنوان دست خسته نمی‌شود.

A۲۴ سامسونگ به یک نمایشگر فوق‌العاده‌ی ۶.۵ اینچی سوپر امولد مجهزست. نمایشگر گوشی ۲۴ رزولوشن فول اچ دی پلاس و تراکم پیکسلی ۳۹۶ پیکسل در هر اینچ داشته و از رفرش ریت ۹۰ هرتزی تصویر هم پشتیبانی می‌کند که وضوح تصویر و عملکرد روان و بدون نقصی را رقم زده است.

این مدل گوشی سامسونگ در قسمت دوربین‌ها به جای چهار لنز که در نسل قبلی موجود بود، دارای سه لنز دوربین است. مشخصات ترکیب لنزهای سامسونگ A۲۴ شامل لنز اصلی از نوع واید و ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۵ مگاپیکسلی، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلف ۱۳ مگاپیکسلی است به همین علت می‌توان این محصول را در زمره بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان قرار داد.

گلکسی A۲۳ ۴G

    نمایشگر: ۶.۶ اینچ PLS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

    پردازنده: Qualcomm SM۶۲۲۵ Snapdragon ۶۸۰ ۴G

    رم: ۶،۴ و ۸ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۱۲۸، ۶۴ گیگابایت

    دوربین: ۵۰+۵+۲+۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی دیگری که می‌تواند یکی از بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان باشد، گلکسی A۲۳ نسخه ۴G است. این اسمارت‌فون به نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل مجهز شده و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. گوریلا گلس ۵ نیز وظیفه محافظت از گوشی را بر عهده دارد.

قلب تپنده این گوشی، تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ است که در کنار نسخه‌های رم و حافظه ۶۴/۴، ۶۴/۶، ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸ گیگابایتی، عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد. در پنل پشتی این گوشی شاهد لنزهای واید ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال، ۵ مگاپیکسلی اولترا واید، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق هستیم. برای عکاسی سلفی هم به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دسترسی خواهید داشت.

از دیگر مشخصات گلکسی A۲۳ فور جی می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد که با توان ۲۵ وات شارژ می‌شود. این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI ۵ به فروش می‌رسد. خبر خوب این است که نسخه جدید اندروید ۱۳ برای این گوشی منتشر می‌شود.

گلکسی A۲۳ با مشخصات قابل قبولی که دارد، می‌تواند در زمره بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان تومان قرار بگیرد؛ اما برخی از گوشی‌های شیائومی در این رده قیمتی، کار را برای این گوشی سخت می‌کنند. دوربین اصلی خوب، اندروید ۱۲ و شارژدهی باتری، از جمله ویژگی‌های خوب این گوشی محسوب می‌شوند؛ اما از نظر سایر مشخصات باید گفت A۳۲ سامسونگ یک گوشی معمولی است که شما را نا امید نمی‌کند.

سامسونگ گلکسی M۳۳

    نمایشگر: ۶.۶ اینچ TFT LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    پردازنده: Samsung Exynos ۱۲۸۰

    رم: ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت

    دوربین: ۵۰+۵+۲+۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی گلکسی M۳۳ با استفاده از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ قدرت می‌گیرد. این تراشه ۵ نانومتری عملکرد نسبتاً خوبی دارد و می‌تواند برای کارهای معمولی و حتی برای بازی‌های ویدئویی کار شما را راه بیندازد. این تراشه موجب می‌شود که گوشی مذکور هنگام بازی کردن داغ نشود. به همین دلیل هم می‌توان گلکسی M۳۳ را یکی از بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان به شمار آورد.

پردازنده مرکزی گلکسی M۳۳ سامسونگ هشت هسته‌ای بوده که شامل دو هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A۷۸ و شش هسته ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A۵۵ می‌شود. وظیفه پردازش گرافیکی این گوشی هم بر عهده Mali-G۶۸ است.

به‌طورکلی، پردازنده این گوشی شما را راضی می‌کند و می‌توانید آن را به‌عنوان یک گوشی گیمینگ میان‌رده انتخاب کنید. شما می‌توانید این تلفن همراه را در نسخه‌های رم ۶ و ۸ گیگابایتی خریداری کنید که حافظه داخلی هر دو نسخه‌های مذکور به‌اندازه ۱۲۸ گیگابایت است.

گوشی گلکسی M۳۳ با دوربین چهارگانه در اختیار شما قرار می‌گیرد که دوربین اصلی آن دارای یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۱.۸ است. این لنز واید از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و عکس‌های متوسط رو به‌خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

سایر لنزهای این گوشی شامل لنز اولترا واید، سنسور تشخیص عمق تصویر و لنز ماکرو می‌شود که به ترتیب با سنسورهای ۵، ۲ و ۲ مگاپیکسلی در این گوشی تعبیه شده‌اند. دوربین سلفی آن هم دارای یک لنز ۸ مگاپیکسلی است و کیفیت عکس‌های آن قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر، نسخه هند گلکسی M۳۳ سامسونگ دارای یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و شارژدهی بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد. گلکسی M۳۳ سامسونگ از قابلیت شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند و برای رسیدن شارژ به ۱۰۰ درصد کامل، نیاز به زمان نزدیک به ۸۰ دقیقه داریم.

ردمی نوت ۱۲S

    نمایشگر: ۶.۴۳ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۹۰ هرتز

    پردازنده: MediaTek Helio G۹۶

    رم: ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

    دوربین: ۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان ، ردمی نوت ۱۲S است. این محصول از تراشه MediaTek Helio G۹۶ است. این تراشه دارای ۲ هسته Cortex-A۷۶ با سرعت ۲۰۵۰ مگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A۵۵ با سرعت ۲۰۰۰ مگاهرتز است.

طراحی Note ۱۲S مثل سایر مدل‌های میانرده شیائومی در سالهای اخیرست و ظاهراً شیائومی هنوز تصمیم نگرفته خلاقیتی در زبان طراحی خود ایجاد کند. این گوشی با ابعاد ۱۶۵.۹×۷۶.۲×۸ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۸۸ گرم عرضه می‌شود.

نمایشگر ۶.۴۳ اینچی نوت ۱۲S از نوع AMOLED بوده و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را ارائه می‌دهد که روان بودن دستگاه را تضمین می‌کند. با این حال، شما می‌توانید از طریق تنظیمات بین نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتزی و ۹۰ هرتزی انتخاب کنید. از آنجایی که با یک پنل آمولد طرف هستیم، پس انتظار داریم رنگ‌ مشکی عمق خوبی داشته باشد و کنتراست تصاویر هم امتیاز خوبی را کسب کند. به طور کلی، نمایشگر ردمی نوت ۱۲ S رنگها را پویا و زنده به معرض نمایش می‌گذارد.

ماژول دوربین نوت ۱۲S میزبان لنزهای سه‌گانه با مشخصات دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل،دوربین ماکرو لنز ماکرو ۲  مگاپیکسلی است.

Redmi Note ۱۲S مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است که شارژدهی بسیار خوبی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. صرف نظر از میزان استفاده شما از گوشی باتری نوت ۱۲اس تا پایان روز دوام می‌آورد و شما را همراهی می‌کند. این گوشی از طریق USB Type-C ۲.۰ شارژ می‌شود.

شیائومی ردمی نوت ۱۱

    نمایشگر: ۶.۴۳ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۹۰ هرتز

    پردازنده: Qualcomm SM۶۲۲۵ Snapdragon ۶۸۰ ۴G

    رم: ۶ و ۴ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۶۴ گیگابایت

    دوربین: ۵۰+۸+۲+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

شما می‌توانید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ را با ابعاد ۱۵۹×۷۳.۹×۸.۱ میلی‌متر و با وزن ۱۷۹ گرم خریداری نمایید. این موضوع نشان می‌دهد که با یک گوشی خوش‌دست و سبکی سروکار داریم که استفاده از آن بسیار راحت است.

نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی ۹۰ هرتز است. همچنین خوب است بدانید که میزان روشنایی متوسط نمایشگر گوشی مذکور ۷۰۰ نیت بوده و حداکثر روشنایی آن به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. با وجود تمام قابلیت‌های ذکرشده، نمایشگر این گوشی محافظ نسبتاً خوبی ندارد و با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود؛ که البته در رنج گوشی‌‌های اقتصادی چندان عجیب نیست.

پردازنده این گوشی هم نسبت به بسیاری از تلفن‌های همراه موجود در بازار، عملکرد خوبی دارد و می‌توانید از آن برای بازی‌های ویدئویی استفاده کنید. شیائومی در ساخت ردمی نوت ۱۱ از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده کرده است.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده که شامل چهار هسته Kryo ۲۶۵ Gold با حداکثر فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo ۲۶۵ Silver با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی گوشی ردمی نوت ۱۱ هم بر عهده Adreno ۶۱۰ است.

شما می‌توانید این گوشی هوشمند را با نسخه‌های رم ۴ و یا ۶ گیگابایتی خریداری نمایید. حافظه داخلی این تلفن همراه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت است که شما می‌توانید بسته به نیاز و هزینه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. یکی از ویژگی‌های مثبت این تلفن همراه این است که از درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کند.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ که یکی از بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان است، دارای دوربین چهارگانه بوده که با سنسورهای ۵۰، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. دوربین این گوشی کیفیت قابل‌قبولی دارد و نسبت به هزینه‌‌ای که پرداخت می‌کنید، می‌توانید از آن انتظار کیفیت متوسطی هم داشته باشید.

دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است که از قابلیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰p@۳۰fps پشتیبانی می‌کند. مانند سایر گوشی‌هایی که تاکنون ذکر کردیم، ردمی نوت ۱۱ با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی روانه بازار می‌شود که می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

ردمی نوت ۱۰

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

    نمایشگر: ۶.۴۳ اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل

    پردازنده: کوالکام SDM۶۷۸ اسنپدراگون ۶۷۸ (۱۱ نانومتری)

    رم: ۴ و ۶ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت

    دوربین: ۴۸ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی ردمی نوت ۱۰ با ابعاد ۱۶۰.۵ × ۷۴.۵ × ۸.۳ میلی‌متر و وزن ۱۷۸.۸ گرم، در اختیار شما قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند هم مانند مورد قبلی، با گواهی IP۵۳ روانه بازار می‌شود و در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاوم خواهد بود. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این محصول، نمایشگر با کیفیت آن بوده که از نوع Super AMOLED است.

گوشی ردمی نوت ۱۰ با استفاده از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۷۸ قدرت می‌گیرد که جزء چیپست‌های میان رده به شمار می‌رود. این تراشه ۱۱ نانومتری به شما این امکان را می‌دهد که اغلب بازی‌های ویدئویی را روی گوشی خود نصب کنید و با مشکل خاصی روبرو نشوید.

پردازنده مرکزی این تلفن همراه هشت هسته‌ای بوده که شامل دو هسته Kryo ۴۶۰ طلایی با حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo ۴۶۰ نقره‌ای با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی ردمی نوت ۱۰ هم بر عهده Adreno ۶۱۲ است.

شما می‌توانید این تلفن هوشمند را با نسخه‌های رم ۴ یا ۶ گیگابایتی خریداری کنید که رم ۶ گیگابایتی می‌تواند سرعت و عملکرد بهتری در اختیار شما قرار دهد. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب رم ۴ گیگابایتی، می‌توانید حافظه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی را انتخاب کنید.

با نگاه کردن به پنل پشتی ردمی نوت ۱۰، متوجه می‌شویم که گوشی مذکور دارای دوربین چهارگانه است که کیفیت نسبتاً خوبی دارد. دوربین اصلی این تلفن همراه دارای یک لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۱.۸ و پشتیبانی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز است.

سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنسور تشخیص عمق تصویر ۲ مگاپیکسلی هم از سایر اعضای خانواده دوربین ردمی نوت ۱۰ محسوب می‌شوند. دوربین سلفی این تلفن همراه هم با یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

از نظر باتری، تفاوتی میان این تلفن همراه و مورد قبلی وجود ندارد و ردمی نوت ۱۰ هم با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات عرضه می‌شود.

پوکو X۵

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

    نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز

    پردازنده: Qualcomm SM۶۳۷۵ Snapdragon ۶۹۵ ۵G

    رم: ۸،۶ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت

    دوربین: ۴۸+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان ، پوکو X۵ است. در بطن پوکو X۵ نیز تراشه نام آشنای Snapdragon ۶۹۵ ۵G به چشم می‌خورد که شاید قوی‌ترین در این رنج قیمتی نباشد، اما در عملکرد و پایداری رضایت شما را جلب می‌کند. لیتوگرافی ۶ نانومتری این چیپست به مصرف شارژ بهینه باتری کمک می‌کند و به واسطه پایداری خوبی که دارد، دمای سخت‌افزار را تا حد زیادی کنترل می‌کند.

پوکو X۵ طراحی نوآورانه و متفاوتی ندارد و می‌توان گفت شبیه نسخه‌های پیشین پوکوست. پنل پشتی با یک کادر مشکی نسبتاً بزرگ پوشانده شده که در آن ماژول و لنز دوربین قرار گرفته و نام Poco نیز بزرگ روی آن هک شده است.

این محصول از صفحه نمایشی ۶.۶۷ اینچی AMOLED بهره می‌برد که روشنایی آن تا ۱۲۰۰ نیت می‌رسد که برای یک میان‌رده فوق‌العاده است. همچنین رزولوشن +Full HD و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ باعث شده این مدل وضوح تصویری ایده‌آل را ارائه دهد که این موضوع را زمان تماشای فیلم به خوبی متوجه می‌شوید.

برای پوکو X۵ یک دوربین سه گانه در نظر گرفته شده که شامل لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلیست.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها