|
کدخبر: 316840

قیمت خودرو / بازار خودرو / واردات خودرو

۴ خودروی جدید در سامانه یکپارچه / لیست مدل های وارداتی اعلام شد

امروز با اضافه شدن چهار خودرو جذاب از ژاپن، کره و چین، سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به‌روز شد.

اقتصاد ۴ خودروی جدید در سامانه یکپارچه / لیست مدل های وارداتی اعلام شد

اعلام شده بود که این سامانه قرار است میزبان چند خودرو جدید باشد و این اتفاق اکنون رخ داد. نکته جالب این به‌روزرسانی این است که همه خودروهای جدید بسیار جذاب هستند و احتمالاً با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو خواهند شد.

تا به حال در مورد زمان دقیق عرضه و قیمت پایه و یا علی الحساب این ۴ خودرو خبری نداریم اما می دانیم که سامانه قصد دارد در روزهای آتی و به زودی عرضه را آغاز کند.

چهار خودرو جدید لیست وارداتی ها

در جدیدترین آپدیت سایت سامانه وارداتی ها، اطلاعات و کاتالوگ کیا K5، سوزوکی بالنو (Baleno)، جی ای سی امکو (Emkoo) و جی ای سی امپو (Empow) به لیست خودروهای موجود اضافه شدند و در روزهای آینده متقاضیان می توانند نسبت به قرار دادن آن ها در اولویت بندی خود اقدام کنند.

چهار خودرو جدید وارداتی ها شرکت عرضه کننده قیمت حدودی
کیا K5 کوشا خودرو ۲۰ هزار دلار
سوزوکی بالنو (Baleno) راسا موتور خاورمیان ۱۷ هزار دلار
جی ای سی امکو (Emkoo) راسا موتور خاورمیان —-
جی ای سی امپو (Empow) راسا موتور خاورمیان ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان

مشخصات فنی کیا K5

کیا K5 وارداتی به بازار ایران از یک پیشرانه ۲ لیتری MPI چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره مند است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر را دارد. یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک نیز توان تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های جلوی K5 می رساند. اگرچه بلوک این پیشرانه با پیشرانه سراتو یکی است، اما از کد متفاوتی بهره می گیرد و در واقع، از سری اسمارت استریم محسوب می شود. سیستم تعلیق K5 در جلو از نوع مک فرسون و در بخش عقب مولتی لینک است.

مشخصات فنی سوزوکی بالنو

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و تنفس طبیعی این خودرو قادر است ۱۰۵ اسب بخار توان و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را در اختیار گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک AT قرار دهد و در نهایت خروجی موتور و گیربکس به چرخ های جلو برسد.

از دیگر نکات فنی بالنو می توان به مصرف سوخت ۵.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومترش اشاره کرد که عدد بسیار خوبی است و این خودرو را در گروه کم مصرف ها قرار می دهد. 

در قسمت تعلیق عقب اما خبری از سیستم مولتی لینک نیست و تعلیق تورشن بیم یا محور پیچشی برای این هاچ بک در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی گک امکو

گک امکو با یک پیشرانه و گیربکسی عرضه می شود که کاملاً با مشخصت فنی گک امپو (EMPOW) و جی ای سی GS3 یکی است. موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو GDI با تکنولوژی Air to water این خودرو قادر است تا ۱۷۷ اسب بخار توان و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) به چرخ های جلوی این کراس اوور جذاب منتقل کند.

مشخصات فنی امپو

برای جذاب ترین سدان وارداتی حال حاضر از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI یا تزریق مستقیم سوخت استفاده شده که قادر است ۱۶۸ اسب بخار توان و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو تحویل دهد.  لازم به ذکر است که در موتور این خودرو هوای خروجی از توربوشارژ توسط سیستم Air to Water خنک می شود و به درون موتور راه می یابد.

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها