|
کدخبر: 316713

قیمت مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

پیش بینی قیمت مسکن / خانه از این تاریخ گران می شود

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن سازندگان املاک استان تهران بیان کرد که تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه اسفند دولت به احتمال زیاد نخواهد گذاشت که بازار ارز و مسکن شاهد افزایش قیمت باشد. اما پس از پایان انتخابات، این انتظار کمتر است که دولت توان حفظ وضعیت فعلی را داشته باشد.

اقتصاد پیش بینی قیمت مسکن / خانه از این تاریخ گران می شود

بازار مسکن مدتی است که با ثبات نسبی رو به رو بوده که به باور اکثر کارشناسان رکود موجود و همچنین عدم شکل گیری معاملات عوامل تاثیرگذار در این زمینه محسوب می شوند. بسیارانی بر این اعتقاد هستند که فنر بازار مسکن بالاخره رها می شود و به زودی با افزایش چشمگیر قیمت مسکن مواجه خواهیم شد.

حسن محتشم گفت: این ایده که بازار مسکن در چند ماه گذشته توانسته است به یک دوره آرامش نسبی برسد یا حتی تمایل به کاهش قیمت‌ها دارد در نگاه دولت، به واقع تنها یک دوره آرامی موقت را نشان می‌دهد. بر اساس داده‌های آماری، مشاهده می‌شود که قیمت‌ها نسبت به سال قبل تا ۵۴ درصد افزایش داشته‌اند. در ماه آذر سال گذشته، قیمت هر متر مربع مسکن در تهران ۴۸ میلیون تومان برآورد می‌شد در حالی که اکنون این رقم به ۷۴ میلیون تومان رسیده است. همچنین، میانگین وزنی قیمت‌ها اکنون از ۸۰ میلیون تومان برای هر متر مربع تجاوز کرده است.

بیشتر بخوانید: افزایش وام مسکن قطعی شد

این عضو انجمن اشاره کرد که ما با نرخ تورم بالایی روبرو هستیم که به ۴۴ درصد رسیده، و همچنین بازارهای ارز، طلا و مسکن تحت کنترل درآمده‌اند. به عبارت دیگر، سرکوب قیمت‌ها در بازار دلار و مسکن می‌تواند موقتی باشد و با روانه شدن سرمایه‌ها به سمت این بازارها، این مهار کنترلی رفع خواهد شد.

وی افزود: وقتی دولت نقدینگی را قفل می‌کند و سرعت گردش اقتصادی را می‌گیرد طبیعتا در این فضا تقاضا در همه بازارها کاهش می‌یابد. از آن طرف به دلیل عرضه‌ای که وجود دارد برخی افراد ناچارند کالای خود را زیر قیمت بفروشند. اما این اسمش آرامش نیست. آرامش زمانی است که کسب و کارها فعال باشد. هم‌اکنون تولید رونق ندارد و نقدینگی در بانکها فریز شده است. بانک موظف است ۲۵ درصد سود به سپرده‌ها بدهد. این یعنی افزایش حجم نقدینگی که اثراتش در آینده به صورت تورم بروز می‌کند. البته نرخ تورم ۴۴ درصد کنونی هم بسیار بالاست.

سیاست انقباضی دولت همانند نگه داشتن فنر است

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه سیاستهای انقباضی کنونی دولت به مثابه نگه داشتن فنر بازارها است، بیان کرد: با توجه به سپرده های شش ماهه تا یک ساله بانکها فشردن این فنر توسط سیاست‌گذار ممکن است شش ماه تا یک سال بازارها را آرام کند اما با کوچکترین محرکی در آینده رها می‌شود. مهمترین محرک سرازیر شدن نقدینگی به بازارها است. با توجه به اینکه تولید بسیار کم‌رمق شده پولها به سمت بازارهای بورس، ارز، طلا، مسکن و بعضا خودرو می‌رود. رشد خزنده کنونی شاید از نظر دولت قابل قبول باشد اما اقتصاد قانون خودش را دارد و با امید و آرزو بیگانه است. زمانی که پول پرقدرت به بازارها حمله کند با جهش قیمت مواجه می‌شویم.

محتشم خاطرنشان کرد: رویه‌ای که دولت سیزدهم در پیش گرفته رویه تکراری دولتهای گذشته است که امکان کنترل قمیتها در این فضا وجود ندارد. اگر یارانه‌ها را بردارد روی طبقه متوسط و پایین و حقوق‌بگیر فشار می‌آید که روز به روز سفره‌شان کوچکتر می‌شود. دولت زمانی می‌تواند بگوید کار درست را انجام می‌دهم که نرخ ارز برای مدت طولانی ثابت باشد. این چندنرخی بودن ارز که هم‌اکنون وجود دارد فقط به سوءاستفاده کسانی می‌انجامد که به اسم واردات، دلار ارزان می‌گیرند و آن را در بازار آزاد می‌فروشند.

نهضت-ملی

وی تصریح کرد: با توجه به نبود تولید و نبود برنامه برای هدایت نقدینگی به سمت تولید مجددا پول‌ها به سمت بازارها می‌رود که به کاهش ارزش پول ملی می‌انجامد. این یعنی افزایش قیمت در تمام کالاها از جمله مسکن که همیشه سایر بازارها را درمی‌نوردد. دولت، پروژه نهضت ملی مسکن را هم عملا نتوانسته به طور قابل قبول فعال کند. به طور پراکنده یک سری قرارداد منعقد شده که از سرعت کافی برخوردار نیست. زیرا تعهدات قیمت ساخت که در قراردادها درج می‌شود با نرخ روز فاصله می‌گیرد و سازنده و انبوه ساز می‌گوید من توان پرداخت هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت را ندارم. در نتیجه سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها کند می‌شود و عرضه مسکن به تعویق می‌افتد.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با بیان اینکه نهاده‌های ساختمانی با تورم نقطه به نقطه دچار رشد قیمت می‌شود گفت: هزینه ساخت از بازار مسکن تبعیت نمی‌کند و بر اساس قیمت مصالح، زمین و نیروی انسانی محاسبه می‌شود. هزینه ساخت گران شده و چون قدرت خرید برای مسکن نیست و تقاضای سرمایه‌ای هم متوقف شده، افزایش هزینه ساخت در بازار مسکن خود را نشان نمی‌دهد اما همانطور که گفتم این وضعیت موقتی است.

پیش بینی بازار مسکن

وی درباره پیش‌بینی بازار مسکن بیان کرد: احتمالا تا انتخابات مجلس در اسفندماه اتفاق خاصی نمی‌افتد و دولت اجازه نمی‌دهد قیمت دلار و قیمت مسکن دچار رشد شود اما تا بعد از انتخابات بعید است که بتواند همینطور ادامه دهد؛ زیرا هزینه‌ها به طور قابل توجهی در حال افزایش است. برنامه مشخصی هم برای کنترل تورم دیده نمی‌شود. همین آذرماه تورم نقطه به نقطه از ۴۰ درصد عبور کرد و تورم سالیانه به ۴۴ درصد رسید. به نظر می‌رسد پس از انتخابات مجلس با افزایش قیمت خانه مواجه شویم. ضمن اینکه آخر سال معمولا نقل و انتقال و خرید و فروش مسکن صورت می گیرد که بر روی قیمت اثرگذار است.

محتشم درخصوص راهکار ایجاد ثبات در بازار مسکن گفت: دولت باید ارز را تک نرخی کند، هزینه‌های تولید را پایین بیاورد و از انتشار پول بدون پشتوانه بپرهیزد. در بخش مسکن باید از این سیاستهای تولی‌گری خود دست بردارد و در ساز و کار فعالیت بخش مسکن از حداکثر توان بخش خصوصی بهره ببرد. الان به صورت پراکنده از بخش خصوصی استفاده می‌شود و بروکراسی پیچیده و دست و پاگیر همچنان بر طرحهایی مثل نهضت ملی مسکن سایه افکنده است.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: اینکه دولت اعلام کرده می‌خواهد مالیات‌ها را افزایش دهد تا زمانی که درآمد سرانه افزایش نیابد افراد نمی‌توانند مالیات بدهند. الان درآمد سرانه وجود ندارد. مگر چقدر می‌توانند از خانه‌های خالی مالیات بگیرند. این ارقام مشخص است و به هیچ عنوان راه حل پایداری برای کنترل بازار مسکن نیست. راه پایدار این است که تولید ملی در همه سطوح افزایش یابد اما چنین برنامه‌ای را در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و حتی برنامه توسعه هفتم به صورت شفاف نمی‌بینیم.

مشاور-املاک

سیاست انقباضی دولت در حوزه مسکن

سیاست انقباضی دولت در حوزه مسکن به مجموعه تدابیر و اقداماتی اشاره دارد که با هدف کنترل تورم و مهار حباب قیمت در بازار مسکن اتخاذ می‌شود. این سیاست‌ها معمولاً شامل اقدامات زیر می‌باشند:

افزایش نرخ بهره: با افزایش نرخ بهره، هزینه‌های تسهیلات بانکی برای خرید مسکن بالا می‌رود که می‌تواند تقاضای اعتباری در بازار مسکن را کاهش دهد.

محدودیت‌های اعتباری: تعیین سقف و محدودیت‌هایی برای وام‌های مسکن جهت کنترل میزان پول در گردش در این بخش را شامل می‌شود.

کنترل ساخت و ساز: دولت ممکن است با اعمال نظارت‌های بیشتر بر ساخت و سازهای جدید، از افزایش ناگهانی عرضه مسکن جلوگیری کند تا بازار شوکه نشود.

مالیات بر مسکن خالی: اجرای مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند انگیزه فروش یا اجاره املاک خالی و در نتیجه کاهش قیمت‌ها را افزایش دهد.

تنظیم بازار اجاره: دولت می‌تواند با وضع قوانینی برای کنترل اجاره‌بها، از پیامدهای منفی بازار مسکن بر کاربران نهایی بکاهد.

این سیاست‌ها در جهت کاهش فشار اقتصادی بر خانوارها و جلوگیری از افزایش نامتعادل قیمت‌ها در بازار مسکن اتخاذ می‌شوند و می‌توانند در کوتاه مدت و بلند مدت بر روی تعادل بازار مسکن تاثیر بگذارند.

منبع: جهان صنعت
  • سمیعی ارسالی در

    این آقای به اصطلاح کارشناس خیلی خیلی بیس واد تشریف دارن مهمترین عاملی که بازارهای مالی را متعادل و کاهشی نگه داشته است سی استگذاری بانک مرکزی در زمینه کاهش پایه پ ولی و به تبع آن پایین آوردن انتظارات تور می است نه فشار دادن فنر دلار .
    هم چنین مدیریت بانکهای ناتراز و کاهش بودجه 403.
    و سروسامان دادن به سیاست مال یاتی کشور
    این آقایان خونه هایی ر ا که به امید افزایش قیمت ساختن و احتکار کرده اند حالا روی دستشان مانده است و با این حرفها میخواهند جو بازار مسکن را متشن ج کنند که باید مسولان در مقابل آنها بایس تند.

    • ناشناس ارسالی در

      چه تفسیر مضحکی فرمودین کنترل پایه پولی ا ز کجا اونوقت

    • ناشناس ارسالی در

      بیسواد تویی این آقا دقیق ترین تحلیل بر پایه واقعیت رو نوشتن و متاسفانه زمان همه چی رو مشخص می کنه قیافه ننه بابات دیدن داره وقتی نگات می کنن ازگل

  • ناشناس ارسالی در

    آقای مثلا کارشناس اولا که قیمت آپارتمان در ایران نسبت به درآمد خیلی بالا هست با توجه به کاهش نسبت به چند ماه قبل و هم اک نون با کاهش قیمت مردم توان خرید ندارند ج نابعالی باز انتظار داری قیمت بالا برود د لیلش واضح است چون حتما چندتا واحد احتکار شده دارید میخواهید جو بازار مسکن را دوب اره افزایشی کنید ولی مطمئن باش بازار مسک ن تا چند سال آینده تکانی نخواهد خورد تا به امید حق چندین هزار نفر محتکر مسکن دچا ر سکته بشوند تا کشور از شر این زالوهای ا قتصادی راحت شود . به امید خدا

    • ناشناس ارسالی در

      ابله

    • ناشناس ارسالی در

      از حرف زدنت معلومه تازه بابات موبایل داد ه دستت

    • ناشناس ارسالی در

      مردم دارن شریکی آپارتمان اجاره میکنن.رشد قیمت مسکن توی یک سال اندازه ده سال بوده .اونوقت مردم با کدوم پول بیان خونه بخرن تا بازارش راه بیوفته؟اگر یکی ماهی دویست میلیون هم پس انداز کنه سه سال طول می‌کشه تا بتونه توی تهران با قیمت الان یه واحد پنجاه تا شصت متری بخره.

  • ناشناس ارسالی در

    این که همه می دونن کنترل قیمت فقط قبل از انتخابات هست

    • علی ارسالی در

      مگر توی کشور قبلا انتخابات نبوده که حالا عده‌ای توقع‌دارند پایین‌تربیاید،قیمت‌مس کن‌بسته‌به قیمت زمین‌ومصالح‌ساختمانی‌واج رت‌کار ونهایتا توان‌مالی‌مردم‌است،که‌عدم ‌توان‌مالی مردم‌باعث‌شده‌که قیمت مسکن در رکود وتوقف‌رشدقراربگیرد وخواب‌سرمایه‌بل ندمدت باعث شده‌که خیلی‌ازسرمایه‌گذاران ب ا زیرقیمت ملک رابفروشندونقدینگی خودرا به جای دیگرانتقال‌دهندقطعا پایین‌ترمی‌آید نه‌بخاطرانتخابات بلکه بخاطر نبودن نقدینگ ی دردست مردم مصرف‌کننده/.

  • طبا ارسالی در

    خودتون رو دست انداختید یا ملت رو !!!؟؟؟ چی تا حالا ارزون بوده و یا شده که میگید از فلان تاریخ مسکن گرون میشه !!؟؟؟؟ نه ا ینکه تا الان ارزون بوده !!؟؟؟ طی این۶ سا ل گذشته و علیرغم آمارهای الکی دولت و مرک ز آمار و بانک مرکزی و ..... نرخ مسکن همو اره رو به رشد و گرونی بوده و این موضوع ب ا رکود، فرق اساسی داره و لذا اخبار گمراه کننده مبنی بر ارزونی مسکن در زمان حال ر و به ملت القاء نکنید که خیلی وقته فنر هم ه چیز در رفته !!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    فنر افزایش قیمت مسکن یک مرتبه رها وپرتاپ می شود و بازار مسکن از حالت رکود خارج خ واهد شد و قیمت متری مسکن سرسام آور در اس تان تهران شهر پرند افزایش ۱۰ برابری می ش ود ....‌

    • ناشناس ارسالی در

      پرند رشدشو کرده

  • منوچهر ارسالی در

    چرا داری تبلیغ میکنید که خونه گرون میشه چرا با روحیه آدم های بیچاره بازی میکنی پس حتماً سودی برای شما داره که داری تبلیغ میکنید اگه واقعا بفکر مردم هستید چرا تبلیغ نمیکنید که خونه ارزون میشه تا مردم یکم امید به زندگی داشته باشند گرون شدن خونه به نفع آدم هایی مثل شماست که چندتا چندتا خونه دارید تا بتونید به ثروت باد آورده خودتان اضافه کنید

    • ناشناس ارسالی در

      اقا منوچهر واقع بین باشیم، واقعیت تلخه منم مثل شما تو این مملکت دارم زندگی می کنم چرا خودمونو گول بزنیم ، شاید همین خبر یه هشدار باشه که حتی یک نفر یه حرکت اشتباه نکنه خدایی نکرده خونش رو نفروشم مثل بزاره تو بانک اشتباهی که خیلی ها انجام دادن ، نشه بورس که همه رو بدبخت کرد ، این مملکت ثبات نداره شما هرچی بخری بردی هرچی بفروشی دیگه نمی تونی بخری

  • ناشناس ارسالی در

    ساخت میلیون ها خانه هم نمی تواند جلو گرا ن شدن املاک را بگیرد تا زمانی که دولت و مجلس بر کار بانک ها و بنیاد های مختلف مث ل بنیاد مستضعفان بنیاد علوی و بنیاد مسکن وبانک ها که کارشان دلالی می‌کنه نظارت ن داشته باشه همچنان قیمت ها هر سال گران می شود چرا که خانه های که ساخته می شود به نیازمند واقعی نمی رسد بلکه یکی که ده ما خانه داره باز می‌ره ثبت نام می کنه و می گیره فقط دولت با نظارت می تونن قیمت ها ر و کنترل کنه و به بانک ها و بنیاد ها اجاز ه دلالی ندهد

  • احمد ارسالی در

    انبوه ساز محترم
    دولت13 تازمان حکوم ت نمیگذارد مسکن رشد
    کند چون افراد کاردانی همچون جناب بذرپاش
    با قاطعی ت تمام جلوی افزایش قیمت مسکن
    را گر فته و به همه ثابت هم شده خداوند عمر
    باعزت نصیب خودش وخانواده اش کند
    سوداگران مسکن هم برن جلو بوق بزنند

    • ناشناس ارسالی در

      خودتون خنده تون نمیگیره از این حرفای مسخ ره قاطعیت 😁

    • ناشناس ارسالی در

      مش احمد مغز نخودی بشین بشه خود برز پاش ت و کار خودش مونده اقتصاد بیمار راننده‌ای ناشی

    • ناشناس ارسالی در

      چه خوش خیال آن هم بذر پاش

  • حسین ارسالی در

    آیا دیگر خریداری هم هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دیگر بس است آقای مهرداد بذرپاش وزیر محترم مسکن ماست همه سوداگران را کیسه
    کرده و مردانه جلوی همشان ایستاده

    • ناشناس ارسالی در

      خفه بابا ، انگار مهرداد بتون خیلی پول داده گفته بیاین طرفدا ی کنید رییس جمهور بشه ، بچه هنوز دهنش بو شیر میده ۵ ماه دیگه اگر حرف این آقا درست دراومد بدترین فحش ها رو به شما خواهم داد

    • ناشناس ارسالی در

      جز دقیقا ترین تحلیل ها بود که خواندم متاسفانه این روند چندین بار اتفاق افتاده دلار ۸۰۰ تومنی شده ۵۰ تومن اگر کننده بودن ۸۰۰ تومن می شه ۱۰۰۰ تومن مثل همه کشور ها ، امثال مهرداد بار باش با بیسوادی مطلق و یا رییس بانک مرکزی ... تا کی می خوان ۲۵ درصد سود بدن ؟ این پول ها باید بیاد تو تولید خوب تولید هم که بخاطر رکود خوابیده مثل زمان سیف بانک مرکزی کافیه نرخ سود بانکی رو بیاره پایین بعد قیافه لشگر سایبری که کامنت گذاشتن دیدن داره ، کدوم کنترل ؟ دولت مجبور قیمت ها رو ببره بالا چون اقتصاد ایران دولتی هست تا الانم که رییسی نشون داده چیزی برای گفتن نداشته و نخواهد داشت

  • ناشناس ارسالی در

    دیگه برای ما فرق نمیکنه گران بسه ار زان بشه وقتی توان خریدن نیست فرق نداره چه میشه دیگه مردم نمیتونن ز ندگی کنند چه بسر خودمان آوردیم خاس تیم بهتر بشه صد بار بدتر ‌شد خودم کردم که لعنت بر خودم ‌باد . 😩😔😔

    • ناشناس ارسالی در

      سخته

  • ناشناس ارسالی در

    خسته شدیم از این وضعیت گرونی جوانان نه میتونن ازدواج کنن خدا به دادمون برسه اینقدر مگه گرونی میشه مواد غذایی که مایحتاج مردم هست تعزیرات کجاست هیچ نظارتی ندارن این حقوق بازنشستگی با قناعت استفاده کنی بیمار نباشی خرج هشت روز میشه مگه میشه خونه گرفت

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا همون ضرب المثل خرش که ازپل گذشته واقعا مهار تورم ورونق. تولید محقق شده

  • محمدی ساردو ارسالی در

    با سلام
    دروغ ،دروغ، دروغ

  • نادر ارسالی در

    فکر کنم ما قبلا زندگی کردیم و نامه اعمال مون و به دست چپمون دادن و بدلیل گناه بیش از حد وارد جهنم شدیم و الان قسمت بدترین جهنم داریم سزای اعمال کثیفمون و در ایرا ن پس میدیم جهنمی به اسم ایران

  • تارویردی ارسالی در

    تا انقلابیون درسر قدرتمند مسکن گران نخواهد شد به اصطلاح اصلاح طلبان هستن که فقیر فقیرتر غنی غنی‌تر بشود خدا بر جبهه تان لعنت کندریشه تان الحمدالله کم کم خشک میشود

  • داود ارسالی در

    حسن جان تو هم مثل من چند واحد برای فروش داری و طبیعی است که دست و پا بزنی
    در تهران از اول انقلاب مرتب متوسط قیمت مسکن ۱۰۰۰ دلار است هر وقت از این قیمت ب الا رفته حباب بوده و دوباره برگشته و هزا ر دلار شده الان هم ۱۵۰۰ دلار شده و ۵۰۰ د لار آن حباب است من سواد کارشناسی ندارم و لی عمریست در این کار هستم و این اصل هموا ره صادق بوده و بلاخره قیمت مسکن در تهران محکوم به این قیمت است یا این حباب باید خالی شود و پایین بیاید یا ناگزیر دلار با ید ۷۵۰۰۰ تومان باشد (۱/۵ برابر شود)

  • ح.ج ارسالی در

    دولت لیاقت هیچ کاری را ندارد.متنفریم وال سلام.درضمن رای بی رای.

  • محمد ارسالی در

    ارواح **** زمین ۱۰ هزار تومانی را ۵۰۰ می لیون فروختن و کردن ***بانکها خود بانکها واسه نقد شدن تا ****کوتاه میاد بخرش نیست انقدر اموال مازاد عرضه مستغلات هست ک هز اران هزار میلیارد دلار ارزش گذاری شده کو خریدار کدوم میلیارد ******وارد این همه عرضه میشه ک دیگه نقد نمیشه اخه میشه متری ۱۰ هزار تومان و متری ۵۰۰ میلیون کنن ؟ و لی شده پینو کیو حالا ب و تو زمین هات اب بده درخت سکه توش در میاد

  • ج ارسالی در

    راست میگن محتشم خانه های رو دستش مانده

  • مرتضی احمدی ارسالی در

    الان پشت بام منزل من ایزوگام میخات پول ندارم ایزوگام کنم بعد کی دنبال ملک و خانه است برادر من همین سازنده ها نیمه تمام ساختمان مونده و پول ندارند تکمیل کنند چه افزایش چه کشکی الان مردم فقط به فکر سیر کردن شکم خود و خانواده شان هستند والسلام

  • داریوش ارسالی در

    سلام
    همین حالا هم مردم قدرت خرید خانه ندارند بعد شما دارید چی را تبلیغ می کنید.
    حکایت گرانی خانه شبیه کسی بود که خواست پسرش را بفروشد و پسرش از با با سوال کرد که آیا دلت میآید من را بفروش ید و پدر در جوابش گفت
    نترس یک قی متی میگذارم روت که کسی نتواند بخرد.
    خانه ها 13برابر شده ....

  • ناشناس ارسالی در

    خوب اگه بعد انتخابات مسکن میخواد گرون بشه ما هم رای نمب

  • حمید ارسالی در

    تمام بدبختی های مردم کار دولت هستش که گر انی رو به زبان میاره ومسکن گران میشه همه گرانی ها تقصیر دولت دولت نخاد گرون نمیش ه چه کشور بدبختی زندگی میکنیم

  • عدالت ارسالی در

    باید این شخص سوداگر را که حتما واحد های ساخته شده زیادی دارد بخاطر این حرافی ها دستگیر کنند و محاکمه شود که علت این گرانی های مسکن همین سودجویان حکومتی هستند

  • ناشناس ارسالی در

    جمع کنید خودتونو مسخرشو در آوردید قیمت م سکن تا 10 سال دیگه پایینترمیاد که بالاتر نمیره در رکود کامل خواهد بود با این وضع یتی که درست کردید وقیمتهای فضایی وهردنبی ل

  • ناشناس ارسالی در

    همین الان مردم از پس هزینه های جاری زندگ ی برنمیان .چی رو میخوان گرون کنن؟ مگه کس ی پول داره که بتونه خونه با ملک بخره؟ خی یییلی گرونه . ایمان دارم که خونه و ملک خ یلی بیشتر از این حرفها باید کاهش پیدا کن ه . تا مردم بتونن معامله کنن.

  • رضا ارسالی در

    نگران نباش گران بشود یا ثابت بماند و یا یه کمی ارزان بشود مصرف کننده واقعی دیگه نمیتونه بخره شاید معجزه بشه و یا ارثی به ش برسه

  • منوچهر ارسالی در

    اگر مدیریت کشور ما هم مثل کشورهای دیگر ب ود ...مسلما نه تنها افزایش قیمت نداشتیم ..بلکه قیمت خانه نصف هم کمتر الان بود. مردم اگر اتحاد داشته باشند و خرید نکنند.. مسلما قیمت ها کاهشی خواهد شد..حت ی در صورت افزایش قیمت ارز..‌یهترین راهکا ر نخریدن است

  • بهروز ارسالی در

    با این تورم مسکن خیلی ارزان است

  • آزادی ارسالی در

    انشالله نابود شوید ک اینطور خون ملت رو م یمکید

  • اسماعیل ارسالی در

    مردم توان خریدخانه ندارندقیمت هابسیار با لاست دولت هیچ کاری برای ارزان شدن خانه ا نجام نداده هنوزنه زمین ونه مسکن تحویل ند اده

  • Javad ارسالی در

    دولت پول ایران را میدزدن ملت ایران هم ا کثرشون مستاجر هستن

  • مهرداد ارسالی در

    دیگه مهم نیست قیمت مسکن چقدر می خواد بشه مهم مصرف کننده نهایی مسکن هست که تا دویست سال دیگه هم نمی تونه بخره وقتی هم مردم نتوانند بخرند دیگه چه اهمیتی داره قیمتش چقدر بشه مثل قیمت گوشت که چند ماهه ما نمی تونیم بخریم و نمی خریم

  • مجید ارسالی در

    مصرف کننده واقعی قدرت خرید نداره، پس رکو د عمیق تر می شه، قیمتها بالا هم برود فای ده نداره چون مشتری وجود نداره

  • احمد ارسالی در

    آخه رییس اتحادیه املاک داران خودش چندتا خونه داره و آرزوی پولدار شدن بیشتر برای مهاجرت به خارج دیگه رحم سرش نمیشه بزار خونه بشه ۱۰میلیارد مثلا مسکن مهری که الان دوروور ۲میلیارد و مشتری نداره چند تا فقیر مسکن مهر نشین هم داخل پولدار حساب بشن از نوع پولدار سکه ایی دو قرونی بزار خوش باشند تو همون کله مرغی ادای پولداری در بیارن با فرهنگ مجتمعی که دمپایی دم در نمیتونی بزاری بردن حالا شما هم مسکناتون رو بکنید ۱۰۰میلیارد رو گسل این دنیا هزاران بار صاف شده بازم صاف میشه

  • امیر ارسالی در

    به نظرم درست گفتند

  • حسینی ارسالی در

    آقای کارشناس مسکن شما با این توضیحات فقط به گرانی مسکن دامن می‌زنید من تا حالا از خبر های گوگل یک کلمه امید ندیدم همش آ یة یأس خدا در روز قیامت به داستان برسد .

  • مهدی ارسالی در

    آخه آدم بی شعور مگر الان مسکن ارزان شده که بخاد گران بشه

  • ناشناس ارسالی در

    مسکن قیمتش پایین آمده پیش گویان اصلاحات دست بکار می شنود

  • بهرنگ ارسالی در

    لطفا سر مردم شیره نمالید چون الان بچه ده ساله میدونه که دلال اصلی خود حکومت و ار گان نه مردم،تمام گرونی الاخص مسکن

  • مهرام ارسالی در

    نه اینکه الان ارزونه میخاد گرون بشه چه مسخره بدرک که گرون میشه ما که قید خونه رو زدیم الهی زلزله بیاد همشون خراب بشه یکشبه صاحبخانه وبی خانه یکسان بشن

  • ناشناس ارسالی در

    مسکن تا ۱۰ سال اینده رکود میمونه وقعا قی مت مسکن نجومی با در امد این دهه همخوانی نداره

  • عادل ارسالی در

    قیمت مسکن خیلی گران است مردم توان خرید ندارند با اینکه قیمت پایین امده اما توان خرید نیست مخصوصا درمنطقه ۱

  • ناشناس ارسالی در

    آقای کارشناس محترم همین الانشم مردم نمی تانن خانه بخرن با این گرانی شما می خوای نرخ و بالا تر ببری وقتی پولی نیست .خریدی هم نیست .خیالت راحت چه بالا تر بره چه پ ایین تر مهندس

  • کمال ارسالی در

    آقایان ناراحتند که خانه گران نمی شود فقط به فکر جیب خودشان هستند .آن وقت توقع دا رند یک جوان بتواند ازدواج کند .خیلی خجال ت آور است که قشری در جامعه ما دم از انسا نیت می زنند ولی از انسانیت بوئی نبرده ان د بابا کمی به فکر مستجران وابرومندان مست جر وبی سرپناه باشیم گناه نکردیم

  • ایرانی ارسالی در

    اونی که میگه بذرپاش جلو افزایش قیمت خونه می گیره. اگه میتونست تا حالا می گرفت. مسکن و املاک هر روز داره گرونتر میشه ولی خریدار نیست. کجایییی

  • کامرانچرت وپر ارسالی در

    چرت وپرت میگیا

  • ناشناس ارسالی در

    مسکن گران می شود؟؟؟،عجب!!!مگه تا به حال ارزان بوده وکل مردم توان خرید داشتن که ح الا گران می شود؟؟؟

  • بب ارسالی در

    مسکن یک کالای منحصر به فرد از نظر استفاد ه واز نظر جابجایی است قیمت مسکن در کشور به حدی بالا رفته که اکثر جامعه توان تهیه که بماند حتی فکر کردن به آن را ندارند ق یمت در صورتی می تواند رشد کند که متقاضی هم باشد

  • ناشناس ارسالی در

    پس زاکانی می‌خواست کمر کی رو بشکنه

  • سیدجوادارمون ارسالی در

    این آقایی که این مطالب رو توی این سایت د رباره گرونی خونه میگه بهش بگین خفه شه چو ن همین الان هم قشر کم درآمد خانه هم نمی توانن اجاره کنن چه برسه خونه بخرن دولت ه م هیچ کاری هم نتونسته بکنه که خانه رو ار زان نگه داره تو وامسال تو که زر زیاد می زنین باعث میشین خانه گران تر بشه پس خفه شو نظررم نده

  • بهرام عالی ارسالی در

    سلام.سال ریگه افزایش دستمزدهاوهزینه هاوا نرژی ها دربالارفتن قیمت مسکن بی تاثیرنیس ت ولی بانظارت برعرضه وتقاضا وحباب کاذب ق یمتی وکوتاه کردن دست مفسدان اقتصادی ومسک ن میتوان به کاهش قیمت مسکن امیدواربود

  • ناشناس ارسالی در

    توی شهرستان تا متری ۵ الی ۱۰ تومن هم افت قیمت داشتیم.
    جماعت املاکی و انبوه ساز چشمشون همچنان دنبال اون سودهای باد آورده چند سال قبله.... وگرنه اینا جماعتی نیستن که دلشون واسه ماها بسوزه...

  • ب ارسالی در

    تازه میگه فنر مسکن میخواد در بره از سال نودوشش که مسکن درشهرستان یه آپارتمان هفتادمتری بود صدمیلیون در بالای شهر والان شده میلیاردی قیمتش فنری نبود پس چی بود؟جوک گفتی مشخصه پولهای نجومی موفت از بدبخت کردن ملت ایران بابت قیمتهای کذایی مسکن زیاد بهتون مزه کرده اگه یه سال درصد تورم مسکن نسبت به سال قبل کمتر باشه ناراحت میشید وازاین جملات با عصبانیت وحرص وطمع استفاده میکنید که آره مسکن گرانتر میشود فنرش درمیرود نیست تاالان ارزون بود آب که از سر رد شود چه یک وجب چه صد وجب فرقی نداره برای ما زمانی که صدمیلیون بود من پولهام رو جمع کردم بخرم سال بعد شد دویست وپنجاه میلیون تومن و زحمت چندسال دسترنج من توسط آدمهایی طمعکاری مثل شما باگرانسازی مسکن ازبین رفت ودیگه هرسال فنرش درمیرفت شماها اصلا انسان نیستید چه قدر شرف دارید در دیزی بی قانونی و بی نظارتی درکشور ما بازه حیای شما کجت رفته خائنین به ملت ایران خودخواه نفهم ونادان وفرصت طلب هستید با اسرائیلی که ملت فلسطین رو بیخانمان کرده چه فرقی دارید؟امیدوارم آه دل همه مستاجران مظلوم که بهشون بابت مسکن ظلم کردید نابودتون کنه بی قانون تر ازکشور ما درحیطه اقتصادی وجود نداره مرگ برشما اگه اون دنیایی وجود داشته باشه واقعا باید چنان بلایی برسرتون بیارن فرشتگان عذاب تا باد به غبغب نندازی برای گرونترکردن چون چندتاخونه داری وسودخودت مهمه به قیمت میلیونها مستاجر زن ومرد

  • ب غ ارسالی در

    حتما مسکن‌های احتکارشده یتان که فروش نمیره ضجرتان میده که فنرفنرمیکنید کدام فنر؟فنرراآنقدر کشیدید وسیر نشدید فنرازبیخ کنده شده ولعنت برشماری که قیمت مسکن دردیوار دلبخواهی توسط شماها واخلال گران وسوداگران ودلالان وبنگاههان وفروشندگان ۳۰تا۵۰برابرآگهی فروش منتشر میشه وهرکی هرکی ودرچت می‌فرستند مال خودم هست دوست دارم هرقدردلم خواست قیمت بگم تونخر ودیوار مانند چاقو وتفنگ دست اینان دادند و مردم را زخمی وکشتند عوض کمک به دولت درمقابل تحریم دشمنان حرف ازفنرفنرمیکنید واین ازنظرمن همکاری با دشمن هست که انتظار ندارید دولت موفق شود

  • ناشناس ارسالی در

    کشوری به این پهناوری که به علت شرایط جوی نیمه بیابانی ، دارای این همه زمین لم یزرع می‌باشد ، فقط به علت ناکارآمدی حکومت که بجای اینکه دولت ها با برنامه‌ریزی درست و قطعه بندی کردن زمین های اطراف شهرها که هر قطعه را به اجاره نشین نیازمند به صورت رایگان واگذار کند ، به علت سیستم رانتی ی که در زمینه مسکن بانک ها و بنیادهایی مثل بنیاد مستضعفان و... جهت دلالی چندین هزار خانه خریداری کرده و اغلب خالی می‌باشند ، و با کمک های سایت های خرید و فروش مثل بازار باعث افزایش قیمت افسارگسیخته و نابسامانی در زمینه مسکن شده اند، که هیچ حمایتی از اجاره نشین ها نمیشود و وام های با سودهای نجومی به اسم حمایت هم باعث کمتر شدن توان اقتصادی این قشر بدبخت میشود

  • علی ارسالی در

    این جود افراد آرزوهایشان را برای گرانی ب یان می کنند وهیچ حرف تازه‌ای ندارند چرا که سود آنها در گرانی است وبا این سری مقا لات زمینه ساز گرانی بعدی هستند چرا که می دانند کشور مشکل دارد چرا یک راه حل شد نی نمی دهند وهمه آن حرفی را می زنند که ق بلا بوده پس نتیجه مشخص است سرمایه چطور ک نترل شود

  • ناشناس ارسالی در

    عزیز
    درک کن و بفهم .. کالایی که دا ری مشتری مداری مردم قدرت خریدشو ندارن .. . حالا برو گرونترش کن

  • ایرانی ارسالی در

    50درصد مشکلات مسکن ای مشاورین املاک مفت خور هستند اگر جمع شوند نیمی از مشکل مسکن حل خواهد شد همین ها هستند که هی هیجان و استرس به بازار میدهند مثل کفتار منتظر هستند تا یه بدبختی بخواهد یک خانه بخرد وای چه میکنند

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام دوستان بزرگوار من نمیدانم شما که نظر میدهید چند سالتان کشوری که تورم پنجاه درصد داره اگر دنبال ارزانی بگردی ببخشید خیلی نادانی

  • محمدی ارسالی در

    حقوق یک نفر ماهانه چقدر است هزینه های جاری خانواده رااز ان کم کنیم چقدر می ماند و مسکن می خواهد گران بشود با چه درآمدی تقاضا برای مسکن بیشتر می شود اینها تبلیغات و حباب است اگر مردم ایران همگی تصمیم بگیرند دنبال خرید مسکن نروند حباب مسکن می شکند مصرف کننده می تواند اکثر چیزها را یا گران و یا ارزان کند کنترل قیمت باید در دست مصرف کننده باشد

  • Khorram ارسالی در

    اززمان دولت اول خاتمی بنده بصورت خیلی فع ال درحوزه مشاورت املاک مناطق23گانه تهران فعالیت دارم وهمیشه برای کاهش قیمتها بشد ت تلاش کردیم وتجربه ثابت کرده که پس ازان تخابات قیمتهاحداقل باافزایش30درصدی خواهد بنابرین بهترین زمانخرید الان هست خریدارا ن الان بخرندحداقل30درصدجلوهستند من بالای 20سال درحوزه مسکن فعالیت جدی دارم وهمیشه دراطاق قراردادبشدت تمام حتی تامرزالتماس کردن پیش رفتم تا برای خریدارتخفیف بگیرم وموفق هم بوده ام

  • غظنفر ارسالی در

    والا قربون شکل ماهت تنها چیری که دولت چندین و چند ساله جلوش رو نگرفته خونه و اپارتمانه . اینقدر گرون شده به اندازه بیست سی سال . کسی نمیتونه بخره و این وضعیت تا خدا میدونه کی ادامه داشته باشه . نتنها خرید و فروش بلکه ساخت وساز هم خوابیده . و بساز بفروش ها برای اینکه دوباره صاحب سرمایه شون بشن دست به دعاند.

  • ناشناس ارسالی در

    مردم توان خرید مسکن ندارند مسیولین انقلابی کمی به فکر مردم باشید مردم وضعیت خوبی ندارند

  • باقر ارسالی در

    مملکت شیر تو شیر ه ،هر نظر وایده ای ممکن درست از کار در بیاد ،یا شانس ویا اقبال . پس با یکدیگر مجادله نکنید و بصورت مجاز ی دست همدیگر را بفشارید ،یا حق.

  • سهراب ارسالی در

    سلام اگه قرار باشه تا آخر عمرمون فکر این باشیم خونه گرون یا ارزون شه ماشین کرون وارزون شه پس کی زندگی کنیم فکرشو بکنید تا آخر عمرمون کار کنیم برای خونه وماشین آخه یعنی چی ...یعنی آسایش نداریم پس کی میخاد درست شه همه بتونند اندازه توانشان خونه وماشین وامکانات داشته باشند

  • ناشناس ارسالی در

    چرا اینقدر پست و دروغگو هستی . مردک ، مگ ر قیمت مسکن را دولت تعیین می کند ؟ واسطه ها و دزدها قیمت مسکن و خودرو و طلا و ار ز ذا در بازار تعیین می کنند و به هر وسیل ه ای نمی گذارند که ارزان شود .مسکن سازان و بنگاه ها هم دخیل هستند .

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفم برای دولتی که بفکر مردمش نیست پول دار جیبشان پر میگن مابدبخت کردید ما رای نمی‌دهیم گران بدهیم

  • مهدی ارسالی در

    شماها واقعا دیگه شورشو در آوردین چرا جای گرونی عرضه ندارید حرف از ارزونی بزنید م گه شما مترسک هستید؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها