|
کدخبر: 316637

فرهنگیان / صندوق ذخیره فرهنگیان / معلمان

وضعیت جدید صندوق ذخیره فرهنگیان / معلمان ناراضی هستند!

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد که تحقیق و تفحص درباره صندوق ذخیره فرهنگیان بر پایه پنج محور اساسی پیگیری می‌شود و گزارش نهایی این بررسی‌ها به‌زودی برای ارزیابی و تصمیم‌گیری به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

اقتصاد وضعیت جدید صندوق ذخیره فرهنگیان / معلمان ناراضی هستند!

محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، خبر داد که درخواست تحقیق و تفحص پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان اکنون در حال پیگیری است. وی اظهار داشت که انتظار می‌رود گزارش این تحقیقات به زودی به هیئت رئیسه مجلس ارائه گردد تا در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این صندوق با ورودی ماهانه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بیشترین واریزی در میان صندوق‌های مالی کشور را داشته، ولی پایین‌ترین میزان بهره‌وری در میان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور را دارد که در این خصوص مدیرعامل، هیأت مدیره و هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان باید پاسخگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس عدم اختصاص ارزش مالکانه به اعضای صندوق از جمله بازنشستگان و شاغلان و عدم ورود صندوق به بورس را از جمله دلایل نارضایتی معلمان دانست و افزود: قرار بود اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاحاتی داشته باشد که این موضوع به تعویق افتاده و اصلاح اساسنامه عملا بیش از دو سال است که با تأخیر مواجه شده است.

وی تصریح کرد: شفافیت در حوزه اداره و مالی در صندوق باید تکمیل شود و وضعیت به نحوی شود که هرکس بتواند وضعیت سرمایه گذاری خود در صندوق را ببیند و در کنار این موضوع بتواند از تصمیمات هیأت مدیره و هیأت امنا نیز مطلع باشد.

وحیدی یادآور شد: اگر این صندوق برای فرهنگیان است باید خدمات متنوعی به فرهنگیان ارائه دهد که استخدام فرزندان، استفاده از بیمه‌‎، رفاهیات و مزایای شرکت‌های زیر مجموعه می‎تواند جزء خدمات ارائه شده به فرهنگیان باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • رصا ارسالی در

    صندوق ذخیره هیچ فایده ای بحال شاغلین نداشته

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها