|
کدخبر: 316587

غذای حیوانات / قیمت غذای حیوانات / غذای گربه

قیمت نجومی غذای حیوانات خانگی / بسته های چند میلیونی در بازار!

در این گزارش به بررسی قیمت انواع غذای حیوانات خانگی پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت نجومی غذای حیوانات خانگی / بسته های چند میلیونی در بازار!

نگهداری از حیوانات در منازل، این روزها افزایش چشمگیری پیدا کرده است و در بسیاری از منازل، نگهداری از سگ و گربه و پرندگان، تبدیل به امری مرسوم شده است. بسیار از افراد یا به دلیل تنهایی و یا به دلیل چشم و هم چشمی، پای گربه و سگ را به منزل خود باز می کنند و هزینه های بسیاری را متحمل می شوند. نگهداری از حیوانات خانگی، علاوه بر آن که هزینه درمان و واکسن زیادی دارد، هزینه غذای بسیار بالایی هم دارد. شخصی که از یک گربه و یا سگ نگهداری می کند باید درآمد بسیار بالایی در طول ماه داشته باشد تا بتواند از پس هزینه های نگهداری برآید.

حیوانات-خانگی

قیمت غذای حیوانات خانگی در طول این مدت آنقدر بالا رفته است که از حقوق بسیاری از مردم بیشتر بوده و این امر بسیار عجیب به نظر می رسد. غذاهای خشک حیوانات خانگی، از قیمت گوشت قرمز بیشتر است و شاید یک گربه یا سگ، این حجم از غذارا در طول یک ماه مصرف کند. حیوانات خانگی فانتزی که این روزها آن هارا مشاهده می کنیم و ظاهر جذابی دارند نیز هزینه های خاص خود را دارند. علاوه بر این، حیوانات خانگی در فضای باز ممکن است درگیر عفونت و آلرژی شوند و ممکن است به مراقبت های دامپزشکی نیاز داشته باشند. حفظ سلامت و شادی حیوان خانگی تان، هزینه زیادی را در طول زندگی برای شما به همراه خواهد داشت.

غذای-حیوانات

 

قیمت های گزاف غذای خشک

حیوانات خانگی باید از غذاهایی استفاده کنند که درگیر بیماری های گوارشی نشوند. لازم به ذکر است که هر غذایی را هم که درخانه درست می شود، نباید به آن ها داد. شرکت هایی اقدام به ساخت غذاهای خشک برای حیوانات خانگی کرده اند که البته باید گفت با قیمت های گزاف به فروش می رسانند. در جدول زیر می توانید قیمت انواع غذای حیوانات خانگی را مشاهده کنید. قیمت ها در جدول زیر به تومان درج شده است.

 

غذای حیوانات

قیمت

غذای خشک ۵ کیلویی گربه

۲۴،۲۵۵،۰۰۰

غذای خشک گربه ۳ عددی

۱۴،۵۰۰،۰۰۰

غذای خشک گربه یک کیلویی

۸،۷۰۰،۰۰

غذای خشک سگ

۹،۴۰۰،۰۰۰

غذای خشک سگ ۲ کیلویی

۸،۰۰۰،۰۰

غذای خشک سگ ۱۵ کیلویی

۷،۸۰۰،۰۰۰

غذای خشک سگ ۱۲ کیلویی

۶،۵۰۰،۰۰۰

غذای خشک پرنده ۱ کیلویی

۲،۲۰۰،۰۰۰

غذای خشک ۱ کیلویی کاسکو

۲،۰۰۰،۰۰۰

غذای ماهی ۴۰۰ گرم

۱،۲۰۰،۰۰

 

جدول فوق نشان می دهد که در صورت نگهداری از انواع حیوانات خانگی، چه میزان باید هزینه غذا پرداخت کنید. اعداد برای غذای یک گربه یا سگ، رقم بسیار بالایی محسوب می شود و قطعا از عهده هرکسی بر نخواهد آمد.

بیماری هایی که از حیوانات منتقل می شود

اما نگهداری از حیوانات می تواند سلامت انسان هارا به خطر بی اندازد. بیماری هایی که از نگهداری سگ و گربه به انسان منقل می شود، بسیار خطرناک بوده و باید هزینه های بسیاری را برای بهبود پرداخت کرد. از جمله این بیماری ها می توان به بیماری هاری اشاره کرد. البته سگ های کوچک و بزرگی که واکسن دریافت کرده اند، این بیماری را منقل نخواهند کرد. هاری نوعی ویروس است که بر سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و به طور کلی کشنده است. علائم اولیه هاری ممکن است تب یا سردرد باشد. این  نشانه می‌تواند به سرعت به علائمی از جمله بیقراری ، خواب‌آلودگی یا سرگیجه تبدیل شود. اگرچه هاری می تواند از حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه انتقال پیدا کند، اما احتمالا منتقل شدن آن از حیوانات وحشی و یا ولگرد بیشتر است. بیماری های دیگری هم وجود دارد که در گزارش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها