|
کدخبر: 316246

قیمت گوشت/گوشت شترمرغ/بازار گوشت

قیمت لاکچری گوشت شترمرغ/ رقابت سرسخت با گوشت قرمز

در این گزارش به بررسی قیمت انواع گوشت شترمرغ پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت لاکچری گوشت شترمرغ/ رقابت سرسخت با گوشت قرمز

شترمرغ یکی از انواع پرندگان بزرگ است که گوشت بسیار لذیذی دارد و در بازار فروخته می شود و به همین دلیل مراکز پرورش شترمرغ رونق بسیاری پیدا کرده است. گوشت شتر مرغ باب میل هرکسی نیست و در بازار قیمت بسیار بالا و هم قیمت گوشت قرمز دارد. مراکز پرورش شترمرغ، هزینه های بسیاریرا برای پرورش این پرنده انجام می دهند. این پرنده هم فضای بسیار زیادی می خواهد و همچنین غذای بسیار زیادی مصرف می کند. لازم به ذکر است که تخم شترمرغ نیز قیمت بالایی دارد و در بازار به فروش می رسد.

گوشت-شترمرغ

 

قیمت چند برابری نسبت به مرغ

اگر بخواهیم قیمت گوشت شتر مرغ را با مرغ مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که تفاوت قیمت ۵ برابری دارند و از این رو، چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. کم تر کسی وجود دارد که در سبد خرید مواد غذایی خود، گوشت شترمرغ را در لیست داشته باشد. بسیاری از افراد که طرفدار همبرگر هستند و مصرف گوشت قرمز برای آن ها ضرر دارد، از چرخ کرده گوشت شترمرغ استفاده می کنند. در جدول زیر می توانید قیمت انواع گوشت شترمرغ را مشاهده کنید.

 

گوشت

قیمت

گوشت راسته شترمرغ

۵۶۰،۰۰۰

گوشت چرخ کرده شترمرغ

۳۸۰،۰۰۰

ماهیچه شترمرغ

۷۳۹،۰۰۰

گردن شترمرغ

۳۱۹،۰۰۰

گوشت شترمرغ تازه

۷۹۹،۰۰۰

گوشت خورشتی شترمرغ

۷۱۹،۰۰۰

ران شترمرغ

۶۵۰،۰۰۰

فیله مغز ران شترمرغ

۷۱۱،۰۰۰

استیک شترمرغ

۷۹۰،۰۰

 

همانطور که از جدول بالا مشخص است، گوشت شترمرغ نسبت به مرغ، بسیار گران تر است و مردم بیشتر خرید مرغ را ترجیح می دهند. مزه شترمرغ بی شباهت به گوشت قرمز نیست و می تواند برای افرادی که مصرف گوشت بالایی دارند از شتر مرغ استفاده کنند. لازم به ذکر است که خواص بسیار بالایی هم دارد.

گوشت-شترمرغ۲

 

خواص گوشت شترمرغ

گوشت شترمرغ  کلسترول ندارد و به همین دلیل یکی از بهترین مواد اولیه خوراکی برای افراد با مشکلات قلبی محسوب می شود. همچنین، میزان اسیدهای چرب امگا ۳ در گوشت شترمرغ بسیار بالا بوده و همه ما می‌دانیم که این فاکتور یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشگیری و جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی است. لازم به ذکر است که پروتئین موجود در این گوشت برای افرادی که به بیماری‌های قلبی و عروقی دچار هستند لازم و کافی است و برای مصرف این گوشت مشکلی ندارند.

همچنین میزان سدیم نیز در گوشت شترمرغ نسبت به مرغ و گاو بسیار پایین‌تر بوده  و این نشان می‌دهد که اگر شما از فشار خون بالا رنج می‌برید می‌توانید از گوشت شترمرغ که نمک کمی دارد بیشتر از سایر گوشت‌ها استفاده کنید. گوشت شترمرغ ارزش غذایی بالایی دارد، سالم و کم چرب است، ضمن اینکه میزان کلسترول، کالری و چربی آن حتی از بوقلمون و مرغ نیز پایین‌تر است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها