|
کدخبر: 316143

قیمت گوشت/ گوشت قرمز/ گوسفند زنده

قیمت گوشت قرمز / حقوق یک کارمند کفاف نمی دهد!

در این گزارش به بررسی قیمت انواع گوشت قرمز در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت گوشت قرمز / حقوق یک کارمند کفاف نمی دهد!

قیمت گوشت امروز در میادین، با تغییرات اندک همراه بوده است و نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. اما همچنان این قیمتی که در بازار وجود دارد، بازهم از توان عده  بسیاری خارج بوده و امکان خرید ندارند.

گوشت گوسفند و گوساله، مدت زمان بسیاری می شود که قیمت بالایی دارند و خرید گوشت را می توان برای دهک های پایین جامعه، تقریبا یک آرزو دانست. باتوجه به آن که خودمان در کشور دامداری و دام پروری را انجام می دهیم، قیمت گوشت نباید آنقدر بالا باشد که خرید آن فقط برای قشر پولدار جامعه باشد.

قیمت- گوشت-قرمز

گوشت چرخ کرده به طور کامل از سفره بسیاری حذف شده و سویا را جایگزین کرده اند. البته که سویا مانند گوشت، پروتئین های لازم را دارد اما هیچ وقت نمی تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد. در این گزارش به بررسی قیمت انواع گوشت در بازار و میادین پرداخته ایم. در جدول زیر قیمت ها به تومان است.

 

گوشت

قیمت

گوسفند زنده هر کیلو

۲۳۸،۰۰۰

ران گوسفندی

۶۱۶،۰۰۰

چرخ کرده گوسفندی بدون چربی

۹۵۹،۰۰۰

شقه گوسفندی

۶۴۹،۰۰۰

مغز ران

۱،۴۳۰،۰۰

ماهیچه گوسفند

۵۵۰،۰۰۰

چرخ کرده ۱ کیلویی

۳۶۸،۵۰۰

شقه کامل ۱۰ کیلویی

۶،۷۳۴،۰۰۰

 

با شرایط موجود قیمت گوشت، شاید خرید گوسفند زنده، به صرفه تر باشد. قیمت گوسفند زنده در بازار کیلویی ۲۳۸ هزار تومان است که اگر وزن یک گوسفند را حدود ۲۰ کیلو حساب کنیم، چیزی حدود ۴میلیون و ۷۶۰هزار تومان می شود که البته بیشتر وزن را پوست گوسفند باید درنظر گرفت. اما با تمان این شرایط و طبق جدول بالا، خرید گوشت برای یک کارمند که حقوق وزارت کار دریافت می کند و یک خانواده ۴ نفری را باید اداره کند کار سخت و دشواری است.

باید منتظر ماند و دید که این قیمت ها، چه زمانی قرار است شکسته شود تا بلکه هرخانواده بتواند خرید گوشت را به صورت ماهانه در سبد غذایی خود قرار دهد.

گوشت-قرمز

باوجود آنکه دام زنده بسیاری در کشور وجود دارد، باید گوشت با پایین ترین قیمت ممکن در اختیار مردم قرار گیرد تا همه بتوانند آن را تهیه کنند. اما شاهد آن هستیم که گوشت های منجمد وارداتی در کشور با قیمت های پایین فروخته می شود. چنین موضوعی جای تاسف دارد برای کشوری که مملو از دام زنده است اما قیمت گوشت گرم برای قشر بسیاری از جامعه کابوس و برای قشر دیگری خنده دار است.

به نظر شما، باتوجه به جدولی که در این گزارش تهیه شده است، چند درصد از افراد جامعه می توانند به صورت ماهانه، گوشت مورد نیاز خانوار را تامین کنند؟ اگر حقوق ماهانه یک کارمند، ۸ میلیون تومان باشد و مستاجر هم باشد، چه میزان می تواند گوشت گرم را برای خانواده خود تهیه کند؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها