|
کدخبر: 315932

حمل و نقل/شهرداری تهران/مدیریت شهری

اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل/شهرداری ها دست به کار شدند

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرده است که نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری در دستور کار این سازمان است.

اقتصاد اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل/شهرداری ها دست به کار شدند

سید سجاد انوشه گفت: جابجایی ۸ میلیون نفر در اربعین امسال توسط ناوگان درون شهری صورت خواهد گرفت. حوزه حمل و نقل عمومی اهمیت بسیاری دارد چرا که اقشار کمتر برخوردار جامعه بیشتر از آن استفاده می‌کنند. وسایلی مانند مترو که هزینه اندکی دارند، بسیار مورد توجه مردم است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۲۲ هزار دستگاه ناوگان انبوه‌بر اتوبوسرانی فعالیت می‌کرد که در ابتدای سال ۱۴۰۰ هنگامی که دولت سیزدهم مسئولیت را بر عهده گرفت، این تعداد به ۱۰ هزار دستگاه کاهش یافته بود، یعنی به رغم افزایش درخواست شهروندان برای حمل و نقل عمومی، ۵۰ درصد ناوگان کاهش پیدا کرد.

انوشه افزود: در ابتدای دولت سیزدهم قراردادهایی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری منعقد و قرارداد تامین ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس بسته شد، و در این راستا دولت سیزدهم گام موثری را برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برداشت، به این ترتیب نخستین خودروی تاکسی شخصی سازی شده برای تاکسی‌ها را خواهیم داشت و همچنین از عدد ۱۰ هزار دستگاه برای نوسازی تاکسی‌ها عبور خواهیم کرد.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داشتیم که تکلیف ایران خودرو برای نوسازی ۱۰ هزار دستگاه بود و با پیگیری‌های انجام شده به ۷۰ هزار دستگاه افزایش یافت تا به این ترتیب در پایان دولت این نوسازی محقق شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی سال‌ها بود که قراردادها تأمین مالی نشده و بلاتکلیف باقیمانده بود که در این دولت این قراردادها تأمین مالی شد تا مطلوبیتی در ناوگان ریلی ایجاد شود.

وی افزود: بر اساس قانون، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مکلف شده است شهرداری‌های کشور را در حوزه حمل و نقل مورد ارزیابی قرار دهد که خوشبختانه این کار انجام شد و شهرداری‌های برتر مشخص شدند، البته این شهرداری‌ها برترین‌ها در حوزه خلاقیت و برنامه‌های ویژه هستند، از سوی دیگر در اربعین نیز ۸ میلیون نفر با ناوگان درون شهری جابجا شدند که اتفاق ویژه‌ای قلمداد می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها