|
کدخبر: 315869

خرید اتوبوس/شهرداری تهران/حمل و نقل

انتقاد چمران از ناوگان حمل و نقل عمومی/ تعداد کافی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به تعداد تعداد اتوبوس های پایتخت واکنش نشان داد و اظهار کرد که این تعداد اتوبوس برای پایتخت کافی نیست.

اقتصاد انتقاد چمران از ناوگان حمل و نقل عمومی/ تعداد کافی نیست

مهدی چمران در حاشیه برگزاری دویست و یکمین جلسه شورای شهر تهران، نسبت به موضوع افزودن اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی واکنش نشان داد و گفت: در ۱۰ سال گذشته، هیچ اتوبوسی برای ناوگان حمل و نقل عمومی خریداری نشده است.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال تولید کنندگان داخلی اتوبوس به قول خود برای تامین نیاز داخلی عمل کنند و اتوبوس‌های خارجی نیز سریعتر وارد شود تا خدمت رسانی بهتری به مردم ارائه شود.

چمران با بیان اینکه وزیر کشور برای نوسازی اتوبوس‌ها پای کار است، گفت: وزارت کشور سال پیش ۶۰۰ دستگاه سهم اتوبوس دریافت کرد و ۱۷۴ دستگاه تحویل داد البته می‌دانیم این وزارتخانه کار خود را می‌کند اما زیاده‌خواهی برخی، اجازه نمی‌دهد که امور پیش برود.

چاره اندیشی برای ترافیک سرای ایرانی

چمران در مورد ترافیک سرای ایرانی هم یادآور شد: پنجشنبه و جمعه ترافیک سنگین است و از شهردار منطقه می‌خواهیم با همکاری پلیس در این مورد چاره‌اندیشی کنند.

وی در خصوص تصویب بلیط مترو پرند در هیات تطبیق فرمانداری، اضافه کرد: هنوز در این خصوص تصمیمی اعلام نشده است.

چندی پیش، شهردار تهران اعلام کره بود: در حال حاضر در مرحله انتخاب شرکت‌های تولیدکننده و انتخاب نوع اتوبوس‌ها هستیم.   ما در سفر به چین از پنج شرکت تولید کننده بازدید داشتیم. سه شرکت تولیدکننده اتوبوس، یک شرکت تولیدکننده وَن و دیگری تولید کننده سواری بود. یک تیم کاری برای نهایی کردن مذاکرات از چین وارد ایران شده است. تلاش می‌کنیم تا در روزهای آینده با اعمال نظر کارشناسی، انتخاب اتوبوس‌ها نهایی شود.

زاکانی درباره تأمین اعتبارات ارزی خرید این اتوبوس‌ها نیز بیان کرد: امیدواریم مدل تأمین مالی مورد نیاز هم با کمک و مصوبات بانک مرکزی به نتیجه برسد و در آینده نزدیک بتوانیم اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و ون‌های برقی جدید را در سطح شهر ببینیم.

شهردار تهران درخصوص آخرین وضعیت تأمین ۷۹۱ دستگ اه واگن مترو توسط طرف چینی نیز گفت: طراحی این واگن‌ها از یک سال گذشته دنبال شد تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود. به این ترتیب توانستیم زمان تولید اولین سری از واگن‌ها را با موافقت طرفین از ۲۳ ماه به حدود یک‌سال کاهش دهیم. همان‌طور که قبلاً اعلام شد سال آینده اولین رام‌ وارد تهران می‌شود.

بر اساس گزارش سایت شهر تهران، وی در خاتمه تصریح کرد: در حال حاضر قرار داد تولید واگن‌ها وارد مرحله اجرایی شده و بر اساس متن قرارداد، باید اولین رام‌ کامل قطار در زمان مقرر به تهران تحویل داده شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها