|
کدخبر: 315873

نهضت ملی مسکن / بازار مسکن / واحد مسکونی

قیمت هر متر مسکن ملی / دولت خیال مردم را راحت کرد

طبق اعلام مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، پایان مرحله اولیه پروژه‌های آماده‌سازی در راستای نهضت ملی مسکن تا ابتدای سال آتی محقق می‌شود و در پی آن، اجرای طرح‌های روسازی آغاز خواهد شد.

اقتصاد قیمت هر متر مسکن ملی / دولت خیال مردم را راحت کرد

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از وزارت راه و شهرسازی، تا به امروز، بیش از ۱.۹ میلیون واحد مسکونی در چارچوب نهضت ملی مسکن به مرحله عملیاتی ساخت و ساز رسیده‌اند و حدود ۵۱ هزار هکتار زمین برای پیشبرد این طرح در نظر گرفته شده است. پیشرفت طرح و تکمیل به هنگام واحدهای مسکونی، به تأمین مالی و آورده‌های شخصی متقاضیان وابسته است که این امر از طریق پرداخت‌های مرحله‌ای و همچنین تسهیلات پیش‌بینی شده از سوی بانک‌ها، میسر خواهد شد.

با الحاق پروژه اقدام ملی دولت دوازدهم به طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم این پروژه‌ها نیز در حال ساخت است. احداث این واحدها با متری ۲ تا ۳ میلیون تومان آغاز شده بود که به گفته‌ دستیار وزیر راه و شهرسازی با پیشرفت میانگین ۱۲ درصد به دولت سیزدهم رسید.

آخرین برآورد از قیمت هر متر  مسکن ملی

مهر ماه امسال غلامرضا صالحی ـ رئیس بنیاد مسکن - اعلام کرد که هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به ۹ تا ۱۲ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

حدود ۴.۵ میلیون خانواده ایرانی تاکنون برای بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن در سامانه ثمن ثبت نام کردند. ارسلان مالکی ـ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن - گفته است: بررسی‌ها نشان می‌دهد این تعداد متقاضی متاهل و فاقد مسکن از شرایط لازم طرح برخوردارند ضروری است با یک کار جهادی عقب ماندگی‌های این حوزه جبران شود.

مالکی با اشاره به اینکه با ادامه این روند تا اوایل سال آینده مرحله اول پروژه‌های آماده‌سازی در تمامی استان‌های کشور تکمیل می‌شود، افزود: پس از این مرحله باید روسازی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را به انجام برسانیم.

نهضت ملی مسکن یک برنامه استراتژیک است که به منظور تسریع در فرایند ساخت و توسعه مسکن در یک کشور اجرا می‌شود. این طرح هدف اصلی خود را تأمین مسکن مناسب و قابل دسترس برای تمامی شهروندان در نظر دارد.

معمولاً نهضت ملی مسکن به منظور مواجهه با مشکلات مسکن در یک کشور، از جمله کمبود مسکن، افزایش هزینه‌های مسکن، نابرابری در دسترسی به مسکن و مشکلات مربوط به مسکن غیررسمی و بی‌سند استفاده می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها