|
کدخبر: 315836

کودک/تحصیلات/افغان

دریافت ۱۱۰ میلیون دلار برای حمایت تحصیلی کودکان افغان

سازمان مشارکت جهانی برای آموزش (جی‌پی‌ای) اعلام کرد که به‌منظور حمایت از آموزش کودکان در افغانستان، مبلغ ۱۱۰ میلیون دلار را به عنوان کمک مالی در نظر دارد.

اقتصاد دریافت ۱۱۰ میلیون دلار برای حمایت تحصیلی کودکان افغان

جی‌پی‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد قرار است این کمک طی دو سال آینده زمینه آموزش بهتر را برای کودکان افغان در مدارس دولتی فراهم کند و ۷.۶ میلیون کودک در سراسر افغانستان از این کمک‌ها بهره‌مند خواهند شد.

«لورا فریجنتی» مدیر اجرایی نهاد مشارکت جهانی برای آموزش در این بیانیه اظهار کرد: ما بسیار خوشحالیم که می‌توانیم به حمایت خود از آموزش در افغانستان ادامه دهیم. این کمک مالی که از طریق «یونیسف» و «نجات کودکان» نظارت می‌شود، به کودکان افغان کمک می‌کند تا به آموزش‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

به گفته وی، ۵۹.۵ میلیون این کمک زیر نظر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور کشور برای کودکان به‌ویژه دختران در بخش تهیه کتاب‌های درسی، نوشت‌افزار و حمایت از حقوق معلمان کلاس‌های محلی و همچنان ارائه کتاب‌های درسی و راهنمایی معلمان حدود ۱۵ هزار مدرسه دولتی هزینه خواهد شد.بیانیه افزود علاوه بر این، دست‌کم ۲۸ هزار معلم و کارمند اداری مدارس نیز آموزش خواهند دید.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها