|
کدخبر: 315813

نمایشگاه های بین المللی/ رویداد بین المللی/ حمل و نقل

برنامه ملی کاهش حوادث جاده‌ای تدوین می شود/ کمک دانش بنیان ها به کاهش حوادث رانندگی

معاون علمی رییس جمهور اظهار داشته است که امیدوارند با استفاده از توان ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در قالب یک برنامه ملی ۵ ساله، بتوانند به کاهش حوادث رانندگی دست یابند.

اقتصاد برنامه ملی کاهش حوادث جاده‌ای تدوین می شود/ کمک دانش بنیان ها به کاهش حوادث رانندگی

روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در آئین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک اظهار داشت: تصادفات به علاوه آسیبی که به خودرو وارد می‌شود، یک آسیب روحی و خانوادگی نیز به حساب می‌آید و در صورت فوت، حتی عواقب اجتماعی جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در آسیب‌های جاده‌ای انسان‌هایی را از دست دادیم که هر یک سرمایه‌های کشور بودند که در این رابطه می‌توان به از دست دادن نخبگان در حوادث رانندگی اشاره داشت.

دهقانی بیان کرد: باید به موضوع حوادث رانندگی در قالب یک برنامه کلان ملی بپردازیم. در موضوع آسیب‌های جاده‌ای چندین دستگاه مستقیم وظیفه دارند و ارزان‌ترین و کارآمدترین راهکارها، راهکارهای فناورانه هستند که در پیشگیری از حادثه و کنترل عواقب حادثه فعالیت دارند.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه برنامه ملی کاهش حوادث جاده‌ای با سرعت و قدرت مورد توجه قرار گرفته است، گفت: امیدواریم بتوانیم در قالب یک برنامه ملی ۵ ساله از توان ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان بهره ببریم و به این ترتیب شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها