|
کدخبر: 279369 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران

در انتصابات شهرداری چه می گذرد؟ / سهم ایران در تصادفات جاده ای

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر اظهار کرد: عامل اصلی ۹۰ درصد تصادفات جاده ای، عوامل انسانی است. انسان، عوامل راه و محیط و همچنین خودرو، ۳ عنصر اصلی در بروز حوادث است.

وی گفت: سالانه ۱میلیون و ۳۶۰هزار نفر در تصادفات جاده، جان خود را از دست می دهند و سهم ایران چیزی حدود ۱۷هزار نفر است. این آمار یعنی چیزی حدود ۲۲نفر در ازای هر ۱۰۰هزار نفر. از این میزان چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد معلول به کشور اضافه می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: برای چهارمین بار در یک مدت زمان کوتاه، شاهد آن بودیم که مدیرعامل یک شرکت پر تردد جا به جا شده است. چطور می توانیم شرکتی با روزانه ۲میلیون مسافر را به دستشان بسپاریم؟

تشکری ادامه داد: در مورد این انتصابات شهرداری چه می گذرد که یک مدیر، ۳ماه بیشتر نمی تواند در این شرکت باشد و بعد از گذشت ۳ماه جا به جا می شود؟ افرادی که برای شرکت مترو تهران انتخاب شده بودند، متخصص بودند. چه می شود که بعد از گذشت ۳ماه متوجه می شوید که تخصص ندارند و شخص دیگری باید جایگزین شود؟؟

وی افزود: مترو بیش از هرچیز دیگری نیاز به نگهداری دارد و همچنان تامین قطعات یدکی انجام‌نشده است. جان مردم با ارزش ترین و مهم ترین دغدغه شورای شهر است. مترو تهران اگر اصولی نگهداری نشود می تواند بسیار خطرآفرین‌ شود. اگر جوابی در ارتباط با تعمیر و نگهداری مترو گرفته نشود، مجبور خواهم شد به مراحل بعدی پیگیری ها وارد شوم.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها