|
کدخبر: 260968

گسترش نیوز گزارش می دهد؛

نمایشگاه حمل و نقل ریلی در تاریخ مقرر برگزار می شود

نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی صنایع و تجهیزات وابسته با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد شد.

این دوره از نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی صنایع و تجهیزات وابسته به عنوان مهم ترین رویداد ریلی در منطقه خاورمیانه از ۳ لغایت ۶ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران فعالیت خود را  آغاز خواهد کرد. بزرگترین کارخانه ‌ها و کمپانی ‌های تولید‌کننده صنایع و تجهیزات حوزه حمل ‌و نقل ریلی و همچنین شرکت ‌های بزرگ خدماتی این حوزه  در این تاریخ در تهران گرد هم می ‌آیند و ضمن ارائه جدیدترین تولیدات خود، در جریان پیشرفت ‌های روز این صنعت قرار خواهند گرفت.

برگزاری این رویداد در تاریخ از پیش تعیین شده و با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران قطعی است. لازم به ذکر است که این رویداد بزرگ با همکاری صندوق نو اوری و شکوفایی ریاست جمهوری ،وزارت صنعت، معدن و تجارت،  انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن صنفی شرکت‌ های حمل ‌و نقل  و اتحادیه ‌قطارهای شهری ایران و .... در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین ‌المللی تهران در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

برگ برنده دانش بنیان‌ها در rail expo

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل‌ و نقل ریلی و خدمات وابسته در مورد این رویداد مهم که به نوعی بزرگترین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی خاورمیانه محسوب می شود، گفت: با توجه به این که در چند سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا نمایشگاه برگزار نشد، امسال با تمام قدرت نسبت به برگزاری دوره نهم آن اقدام شده است. در این دوره بیش از ۹۰ شرکت داخلی و ۵ شرکت خارجی و ۲۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند که وجه تمایز مهم آن با دوره های گذشته است.

سبحان نظری افزود: بر همین اساس و برای رسیدن به اهداف مورد نظر، از چند ماه پیش مقدمات کار و هماهنگی لازم برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد نمایشگاهی صورت گرفته است.

وی افزود: بسیار امیدورایم که با توجه به رویکرد حمایتی همیشگی راه‌ آهن در سالیان گذشته در تعامل با بخش خصوصی و همچنین جایگاه این شرکت به عنوان متولی و پدر معنوی بخش خصوصی ریلی، این شرکت حاکمیتی نیز بخش خصوصی را در نمایشگاه همراهی نماید.

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل‌ و نقل ریلی و خدمات وابسته با بیان این که از شرکت راه آهن نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است، گفت: حضور شرکت راه آهن نه تنها موجب موفقیت هرچه بیشتر این نمایشگاه می شود بلکه دلگرمی شرکت های ریلی و بخش خصوصی ریلی را نیز به دنبال دارد.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان واگن، لکوموتیو، تجهیزات و خدمات ریلی تاکید کرد: بر این اساس تغییر زمان برگزاری نمایشگاه آن هم کمتر از ده روز به برگزاری اصلا به صلاح نخواهد بود.

در این رویداد تولیدکنندگان صنایع حمل و نقل ریلی و تجهیزات وابسته انواع صنایع و خدمات مختلف ریلی بخش مسافری درون شهری، برون شهری و بخش باری، انواع واگن ها، واگن ‌های نیرو محرکه، واگن مولد، واگن مانوری، لوکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن ‌های اتوبوسی، واگن‌ های باری، شرکت ‌های حمل ‌و نقل ریلی، شرکت‌ های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه ای و... را در معرض دید علاقه مندان قرار خواهند داد.

برگزاری rail expo نسبت به دوره های قبل با تغییرات چشمگیری روبرو خواهد بود. این نمایشگاه در طی سال های برگزاری فرصتی مناسب در اختیار شرکت کنندگان برای نمایش توانمندی ها، بازاریابی، معرفی محصولات و نوآوری ها، تعامل و اشتراک گذاری تجربیات بین بخش دولتی و خصوصی و بازار هدف و همچنین انعقاد قرارداد، ایجاد کرده است. برگزاری چندین کارگاه و نشست تخصصی و آموزشی نیز برخی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

چوب دولتی ها لای چرخ بخش خصوصی؟

در روزهای اخیر، شرکت راه‌آهن ایران بدون حضور متولیان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته نخستین جلسه سیاست‌گذاری این رویداد را برگزار کرده و بدون درنظر گرفتن ملاحظات بخش خصوصی به‌تعویق افتادن این رویداد بین‌المللی را درخواست کرده است. این در حالی است که کمتر از ۱۰ روزدیگر به برگزاری این نمایشگاه مانده است و شرکت‌کنندگان، مدعوین و مهمانان برنامه‌ریزی خود را برای شرکت در این رویداد مهم انجام داده‌اند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که سیدمیعاد صالحی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نامه‌ای خطاب به رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته در تاریخ یازدهم اردیبهشت‌ماه با حضور اعضای هیئت‌مدیره شرکت راه‌آهن (در غیاب حضور نمایندگان تشکلها و بخش خصوصی) تشکیل شده است. صالحی در آن نامه از پیمان پاک درخواست کرده بود که این رویداد به تعویق بیفتد و به نیمه دوم مهرماه منتقل شود.

پیرو این مکاتبه، دو انجمن فعال در بخش حمل‌ونقل و صنایع ریلی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران درخواست کردند که از تعویق مجدد زمان برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته جلوگیری شود.

در بخشی از نامه بابک احمدی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته و محمدمهدی اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان واگن، لکوموتیو، تجهیزات و خدمات ریلی به دکتر پیمان پاک، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران چنین آمده است که دو انجمن نامبرده به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی فعال در بخش حمل‌ونقل و صنایع ریلی کشور متولی برگزاری نمایشگاه نامبرده هستند و باید در جلسات شورای سیاست‌گذاری حضور داشته باشند، اما متاسفانه در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه حاضر نبودند.

از نظر این دو تشکل بخش خصوصی، با عنایت به توضیحات شرکت راه‌آهن برای به تعویق انداختن تاریخ نمایشگاه و شیوه تشکیل جلسه شورای سیاست‌گذاری بدون حضور نمایندگان بخش خصوصی، به نظر می‌رسد نمایشگاه مدنظر شرکت راه‌آهن به‌عنوان نماینده دولت در بخش حمل‌ونقل ریلی کشور، نمایشگاهی جدید و متفاوت از نمایشگاه فعلی است که در تصمیم‌گیری درباره ضرورت برگزاری و امکان‌سنجی استقبال بخش خصوصی از آن، نیازمند فرصت مناسب‌تری است.

بنابراین با توجه به یک مرحله تعویق زمان برگزاری نمایشگاه فوق به درخواست شرکت راه‌آهن و شرکت‌های بخش خصوصی از اسفند ماه سال گذشته به زمان مقرر فعلی یعنی سوم تا ششم خردادماه و همچنین با توجه به هزینه‌های هنگفت صورت گرفته برای غرفه‌سازی و تامین و تدارک، استقبال حداکثری شرکت‌ها، تکمیل ظرفیت نمایشگاه، تنظیم زمان حضور مدعیون داخلی و خارجی و نهایتا فرصت اندک باقی‌مانده تا تاریخ برگزاری نمایشگاه خواهشمند است دستور فرمایید نمایشگاه در زمان مقرر برنامه‌ریزی شده یعنی همان ۳ تا ۶ خردادماه برگزار شود.

گفتنی است هیئت  هایی از روسیه، ترکیه، هند، پاکستان و برخی کشورهای حوزه cis نیز در این رویداد حاضر خواهند بود.

نمایشگاه-حمل-و-نقل

ارسال نظر