|
کدخبر: 315748

قیمت زعفران | صادرات زعفران

فوری / قیمت جدید زعفران اعلام شد

بر اساس اظهارات معاون رئیس شورای ملی زعفران، آمار هشت ماه اخیر ارائه شده توسط گمرک نشان‌دهندهٔ افزایش ۲۸ درصدی صادرات زعفران در مقایسه با دوره متناظر سال گذشته می‌باشد.

اقتصاد فوری / قیمت جدید زعفران اعلام شد

غلامرضا میری که معاونت شورای ملی زعفران را بر عهده دارد، اعلام کرد که محدوده قیمت فعلی زعفران به تفکیک نوع برای هر کیلو به شرح ذیل است: زعفران دسته بین ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴۹ میلیون تومان، زعفران پوشال بین ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، زعفران سرگل بین ۵۷ تا ۵۸ میلیون تومان و زعفران نگین بین ۵۸ تا ۶۵ میلیون تومان متغیر است.

او از تعادل عرضه و تقاضا در بازار زعفران خبر داد و گفت: عرضه و تقاضا بصورت روتین در حال انجام است و خوشبختانه کشاورزان آگاه هستند که با وجود کاهش تقاضا در بازار، عرضه غیرمعقول و نامتعارف نداشته باشند که تعادل بازار از بین نرود.

میری ادامه داد: در سنوات گذشته سازمان تعاون روستایی در راستای حمایت از کشاورزان و جلوگیری از کاهش قیمت زعفران اقدام به خرید حمایتی زعفران می کرد، اما امسال بدلیل کاهش تولید و تعادل قیمت ورود پیدا نکرده است؛ هر چند تعاون روستایی ابزار و امکانات لازم را در اختیار دارد که در صورت کاهش قیمت ورود کند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: بنابر آمار صادرات زعفران تا پایان مهر ۵۰ درصد رشد داشته که بدلیل کاهش صادرات آبان، میزان رشد صادرات  به ۲۸ درصد رسیده است.

او گفت: با رفع موانع صادراتی پیش بینی می شود که تا پایان سال صادرات زعفران رکورد بزند،در غیراین صورت با استمرار موانع فعلی قاچاق زعفران افزایش می یابد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها